Ptolus: Grootste/Meest luxe setting ooit..

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Firavel
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: zondag 2 september 2007, 10:14

Bericht door Firavel »

Ik heb het kleine ahum boekje. Het is briljant geschreven, heeft duidelijke indeling per ward (district) en heel veel DM hint naar leuke avonturen. Kick is vooral de enorme dungeon die onder de stad ligt maar haast niet is uitgewerkt en de Spire waarin de dodelijkste en meest evil artifacts bewaard worden.

* kleine spoiler*
Je kan dus zelf helemaal los gaan met het opbouwen van PC's terwijl het boek de omgeving al voor 90% klaar heeft. Ook kick is de good vs evil die in de stad afspeeld. Aan de linker kant de demons en devils en aan de rechterkant de engelen. Feit is namelijk dat de wereld een val is voor evil en dat alles wat de wereld binnen komt niet meer weg kan. Dat maakt voor leuke encounters in de stad. ;)

Als je deze als PDF kan downloaden is het zeker de moeite waard. De hoofdstukken zijn ook los te kopen zodat je niet alles van het boek hoeft aan te schaffen.

De kaart van de stad is duidelijk en hangt aan een van mijn muren in de speel kamer.
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Klinkt interessant! :)
Firavel
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: zondag 2 september 2007, 10:14

Bericht door Firavel »

Old skool vampire / mage of nieuwe age crap van White Wolf?
Jeez ik heb ook alles ge-GM-ed. (Blijkbaar geen leven buiten RPG's). Vampire moet dark zijn zonder combat, alleen maar roleplayen.

On topic...Ptolus boek was duur ongeveer 90 euro ofzo maar zeker de moeite waard. Ik had nog mazzel, was aanbieding. Kwam met CD met het gehele boek als PDF erop. Plus ladingen handouts in high res kwaliteit.
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Na me erin verdiept te hebben heb ik besloten dat Ptolus cool is! :) Ik ben die shit aan 't printen.. :D
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

PRINTEN! haha :shock:

oh well... heb nog 4 volledige geprinte rolemaster boeken en compendiums liggen. maar dat was op kosten van de TU delft. :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

In etappes.. :) En uiteraard op 't werk..

Tis leuke sourcematerial zeg.. Ik ben overnight Ptolus fan geworden.. :D
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Ja, ik miste alleen kaarten bij mijn PDF.. :(

Zaten er niet bij.. Gelukkig heb ik een enthousiast vriendinnetje die ook nog eens kunstenares is en die, toen ze me enthousiast over Ptolus hoorde ranten, aangeboden heeft om samen een postergrote map te gaan tekenen.. :D

Eindresultaat zal ik hier wel posten als het klaar is..
Firavel
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: zondag 2 september 2007, 10:14

Bericht door Firavel »

Heb je 10 dollar over voor de kaarten :?:

http://rpg.drivethrustuff.com/product_i ... e_id=35526
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

DrCaligari schreef:ja, damn dat wil ik ook. met een meid ide graag tekent/rpg-ed hoef je het huis nooit meer uit.
:D
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie