Gamekamer

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Gamekamer

Bericht door Mike74 »

Ik las hier het een en ander over mensen die in hun huis echt een kamer voor RP hebben.. Ik ben binnenkort van plan mijn slaapkamer te verhuizen en wil de oude slaapkamer (kamer van 35 m2) gebruiken als gamekamer..

Zijn er mensen die tips/aanwijzingen hebben? Hoe hebben jullie je speelkamers ingericht? Is er iemand die nog tips heeft voor een geweldige speeltafel? (ik gebruik nu 2 oude tafels die we in een T shape bij elkaar schuiven.. Werkt redelijk goed, maar ideaal is het niet..
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Ah! Handige tips.. :)

Thanks!

Ik ben erg benieuwd.. heb gelukkig een clubje spelers dat me graag wil helpen met het opknappen..
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

eigenlijk alleen maar de logische dingen:

Lang werpige tafel, geen rond of vierkante. En zorg dat hij niet alleen lang genoeg maar ook breed genoeg is. Dat werkt het beste.

Kasten waar alle boeken en mini's in kunnen. (of planken aan de muur natuurlijk. ik heb kasten voor boeken, en plankjes voor mini's achter mij aan de muur.

Een tafel of kastje in de hoek voor een vorm van geluids systeem.

Beetje leuke aankleding. (posters, tekeningen, voorwerpen) En je bent er in weze wel.

Van die super game tafels zijn erg tof, als je de tijd en het geld er voor hebt. En het ook nog daadwerkelijk kunt bouwen. Maar het is het laatste waar i kgeld aan uit zou geven als ik een game room bouw.

Ik vind mijn eigen gameroom wel geslaagd. Maar ik zou een hoop verbeteringen er aan kunnen maken. Maar dat bewaar ik voor als we eens verhuizen.

(speakers aan de muren hangen, subwoofer onder de tafel bevestigt. Monitor die de spelers kunnen zien of in de tafel verzonken, of projector. zoiets)

Anyway, je kunt alle kanten op en het zelf zo gek maken als je maar wilt.
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Firavel
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: zondag 2 september 2007, 10:14

Bericht door Firavel »

Cleverbot zegt het al maar hier is een plaatje van mijn kamer. Soort gelijk heeft cleverbot maar dan meer aangekleed. Bij mij is het nog een beetje spartaans...

http://www.dmcorner.net/index.php/about ... e-sessies/

Zorg in ieder geval voor een breede tafel. Breed helpt zoveel bij het gebruik van een battlemat. Nu heb ik spelers die met hun cola op mijn battlemat zitten. En dat sucks :evil:
Firavel
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: zondag 2 september 2007, 10:14

Bericht door Firavel »

Nah cola is niet zo erg. Pas als iemand met een mes een boterkoek door snijdt en dan opeens in je battlemat zit...oeps...
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

LOL :lol:
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Zo.. Gewit en geschilderd! :)

Wat een ruimte! Nu de inhoud.. :D
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Dat wordt bij mij nog behelpen hoor Mike!
Heb geen echte gametafel maar een grote kist en twee banken op zolder!

Ach, als de sfeer maar goed is.
Blonde Beer
Secreetknecht
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 18 augustus 2010, 18:31

Bericht door Blonde Beer »

Ik heb zelf een grote houten tafel staan, met 6 lekkere stoelen :). En dat vind ik zelf eigenlijk al meer dan genoeg voor mijn RPG groep, vooral omdat de koelkast er vlakbij staat.
Plaats reactie