Japanse versie Van AD & D.....

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Heb een hekel aan die manga stijl... vind dat die al veel te veel invloed heeft in de europese DnD. nuff said.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Arumin
Koning
Berichten: 478
Lid geworden op: vrijdag 19 september 2008, 9:31

Bericht door Arumin »

Tsja, manga is nu eenmaal de stijl waar alles in Japan lijkt te zijn getekend. Tis niet zo vreemd dat het dus ook in hun D&D boeken terug komt. Blijft toch maar een stel rare jongens die Japanners!
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik houd niet zo van manga maar ik vind dit ook wel wat hebben. Al vind ik sommige zaken wel echt moeilijk te herkennen, zoals de rassen. De monsters vind ik dan weer erg vet en doen niet onder voor die in de westerse D&D boeken (al hebben ze wel de meest 'normale' monsters genomen...).


Dulce et decorum est pro alea mori.
Arumin
Koning
Berichten: 478
Lid geworden op: vrijdag 19 september 2008, 9:31

Bericht door Arumin »

Er zullen ook wel een paar "niet normale" monsters in zitten, Japan kan uiteindelijk toch niet zonder het tentakel monster die het alleen op in veel te korte rokjes gekleede dames heeft gemunt!
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

hahaha, zo een monster zat ook in LOTR, maar die had een voorliefde voor hobbits. Hoewel, misschien kon hij het gewoon niet goed zien omdat het donker was.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Mij doet het weinig...
Vind Manga on a whole niet zo boeiend (behalve studio Ghibli) en ik heb hierbij niet het idee dat je je echt kan verplaatsen in de personages dat heb ik met wat meer Europees getinte (vaak door Amerikanen gemaakt maar naar Europees voorbeeld) artwork wel.
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Ach die Ghibli dingen zijn dan ook heel anders dan de gemiddelde Manga meuk... Maar dan nog, ik moet er niet aan denken om een rpg op die basis te spelen. Het is gewoon niet iets waar ik me in kan verplaatsen...
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Brrrr.. afgrijselijk!

(ik heb echt een broertje dood aan die hele anime/manga crap)
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

hmmm doe mij dan toch maar Karatur of Rokugan :D
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Plaats reactie