Star Wars Role Playing Game discontinued

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Star Wars Role Playing Game discontinued

Bericht door DanteRotterdam »

Geen idee of er hier mensen zijn die het spelen maar Wizards of the Coast gaat in mei een punt zetten achter deze RPG.
De inkomsten waren, volgens het persbericht, niet langer hoog genoeg om de licensie te betalen.

Ach, op naar 't volgende bedrijf dat het aandurft.

Heb het zelf sowieso nooit gespeeld maar heb me wel altijd afgevraagt of het de moeite waard zou zijn. Het universum spreekt me wel aan maar goed dat geld waarschijnlijk voor heel veel 30plussers.
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Is altijd lastig natuurlijk. Een hoop mensen hebben geen zin in zo'n ondergeschikte rol... En natuurlijk is het moeilijk weer iedereen enthousiast te krijgen voor weer een nieuw systeem.
Het liefst zou ik Vampire, Werewolf, D&D, Star Wars, Dark Heressy, All Flesh Must Be Eaten enz. enz. spelen! Hahahahaha, niet genoeg dagen in de week, niet genoeg geld om alles aan te schaffen, niet genoeg vrienden die nerdy genoeg zijn en een vriendin die ook nog wel eens aandacht wil gooien roet in het eten. :D
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Volgens mij is LordXcapobl een vervente Starwars speler. Heb het zelf nooit gespeelt en zou niet de tijd en moeite kunnen nemen me helemaal in de wereld te verdiepen als GM. Bij dit soort games moet de GM toch wel de grootste starwarsnerd van de groep zijn anders wordt hij steeds geruleslawyered. ("Nee hoor, Banta rangers komen helemaal niet voor op Tatooine, althans niet meer sinds de val van de derde sith lord Thuhruaqua die in 1028 door senator Umbobo werd afgezet. Als ik mij niet vergis spelen wij in 1034 dussss..... eh eh eh eh")

Die boeken zullen toch nog wel online te krijgen zijn. Wel crap dat het starwars empire zoveel geld vraagt voor licenties.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Ik heb bij Lord Xcapobl weleens Star Wars gespeeld en dat was enorm vermakelijk.

Het Star Wars universum is enorm en heeft een geweldige sfeer en stijl.
Afbeelding
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Wat het ook betekend is dat er dan mogelijk een andere partij ermee verder gaat en opnieuw begint. Dan kan je vanaf boek 1 meedoen en valt het misschien mee om er in te komen!
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Mocht iemand interesse hebben om het eens te spelen. Ik en mijn spelgroep spelen het.

INderdaad stopt het binnenkort met WotC, maar daar in tegen ze hebben dan ook wel met de nog 2 komende boeken zo ongeveer gehad.

Ik bedoel, ze hebben alle boeken die je er over uit kunt brengen dan ongeveer wel uitgebracht. En stuk voor stuk geweldige boeken.

Tuurlijk blijven er altijd dingen over. Meer planeten, rassen, equipment, etc... Maar ze hebben het toch wel geweldig gedaan moet ik zeggen. Ze hebben bijna alles wat je er in verwacht in gestopt, en erg goed uit gewerkt.
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Toch maar een aantal boeken in huis gehaald (Core Rules en Knights of the Old Republic Campaign Guide) en vind het een interessante RPG het is op vele manieren DE voorloper (of testcase?) voor 4th edition DnD.
Kwam er al gauw achter dat die Campaign Guide heel zeldzaam is ($120 op ebay) en dat er nog één ander boek lastig te krijgen was, namelijk de Starships of the Galaxy, maar die heb ik in een auction op ebay 'gewonnen' en komt dus ook mijn kant op!

Op zich is het wel een leuk idee dat wanneer ik nu nog voor €240 bestel op Amazon dat ik dan alle beschikbare boeken in huis heb en dat dan het dan ook is. Geen eindeloze stroom releases maar 14 boeken en that's it.
Zit natuurlijk wel wat haast achter want in Augustus gaat de stekker er definitief uit bij Wizards en dan is het echt op=op... En laat ik nou gewoon alle boeken willen hebben (al is het maar voor de heb) die er uitgegeven zijn.

Het formaat van de boeken vind ik erg prettig en de manier van schrijven en de indeling zijn perfect voor het voorbereiden van campaigns en character creation.

@Cleverbot: Ik heb je gePMd.
Plaats reactie