Winkels met RPG boeken Rotterdam

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Winkels met RPG boeken Rotterdam

Bericht door DanteRotterdam »

Online bestellen is natuurlijk leuk maar er is toch niets leukers dan een winkel in lopen snuffelen tussen de boeken en er dan één uitzoeken. Echter, in Rotterdam ken ik gewoon geen winkels met D&D producten.

Donner heeft een aantal v/d coreboeken en Gamers of the West had nog wel wat boeken maar diegene die hij had heb ik intussen gekocht en hij bestelt niets bij.
Beide bedrijven claimen dat je er alles kan bestellen maar ja, dat is met Bol en Amazon natuurlijk niet echt relevant. Bestellen bij een winkel en dan een paar weken later ophalen voor de volle mep of via internet voor veel minder thuis bezorgt...
Die gast bij Donner werkte zei zelfs dat hij niet alles in de schappen "kan nemen"... Hoe bedoel je kan nemen? Je hebt een boekenwinkel! En je wilt geen BOEKEN op voorraad nemen? Het zijn er nog geen 30! Er staan meer boeken van Jamie Oliver in de kookboekensectie alleen al.

Het lijkt mij juist dat boekhandels het moeten hebben van mensen die een boek doorkijken en het spontaan kopen. Dat is met alleen corebooks op voorraad niet echt het geval.

Uhm, wat een geklaag terwijl mijn vraag alleen was: kennen jullie nog andere winkels in Rotterdam die deze boeken verkopen?
Arumin
Koning
Berichten: 478
Lid geworden op: vrijdag 19 september 2008, 9:31

Bericht door Arumin »

Yendor had er vroeger een hoop, ik weet niet of ze nog steeds D&D spullen verkopen.
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Nee, Yendor verkoopt niets meer.. Alle board en roleplaying games zijn eruit! :(

Het is voor winkels ook erg moeilijk om de concurrentie te bevechten.. De voorraad is vaak erg gelimiteerd en de prijzen zijn soms gewoon 10-15 euro hoger per boek.. ik support graag mijn friendly local gaming store, maar met dat soort prijzen wordt het bestellen via internet wel heel verleidelijk!

Onze spelersgroep bestelt als groep de boeken die we nodig hebben.. We leggen dan allen tussen de 10-30 euro in en bestellen D&D shit via VTES of Eternal Warrior.. Als ik zie wat we dan voor 200 euro bestellen zou daar maar weinig van overblijven als we dat in de shops zouden moeten kopen..
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Helemaal mee eens hoor. Maar soms wil je gewoon even lekker de stad in en zo'n boek kopen. Tenminste... ik wel.
Echter het wordt steeds moeilijker. En natuurlijk snap ik het waar het om kleinere stores gaat maar zeker niet bij bijvoorbeeld de Donner of zo.
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Ja, ik snap er ook weinig van.. ik begrijp ook echt niet waarom bijna elke grote stad wel een goede gaming store heeft en het in Rdam zo moeilijk is om er eentje op te zetten.. Nu ben ik trouwens nooit bij Gamers in the West geweest.. misschien is dat wel onwijs leuk, maar als ik al hoor dat zij geen D&D boeken bestellen.. hmm..

Was een paar maanden terug in Tilburg waar ik in een klein straatje een redelijk grote gaming shop ontdekte met een boel miniature games, een hele zooi boardgames en een heel blok met D&D spullen.. Tijd lang met de eigenaar staan praten.. Dat is altijd leuk.. Dat zul je bij de Donner niet snel meemaken..

Alhoewel, op de comic afdeling (waar ook de board/rpgs staan) werkt een gast die wel heel veel verstand van zaken heeft.. Althans, hij wist best veel over comics etc.. Niet zomaar een clerk ofzo.. :)
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

haha.. goed idee!
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Kan de keuze van West zelf wel begrijpen. Hij verkoopt het bijna niet en het blijft een kleine winkel... hij moet het veelal hebben van de Magic en YuGiOh (of whatever) crowd... Dus wat dat betreft snap ik het wel.

Het blijft lastig, Elf zat op de verkeerde lokatie. Als die op de Oude Binnenweg had gezeten had het anders geweest denk ik.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

v1nce schreef: Desondanks valt het mij ook altijd op dat er in de kleine steden en de meer bourgondische/zuidelijke en mondaine steden er altijd veel meer, betere en beter gesorteerde gameshops zijn met zat RPG spul.
Dat valt ook vies tegen en gaat hard achteruit. Paar jaar terug is de atomik over de kop gegaan waarna enkel de vestiging in sittard door is gegaan, 5 zaken minder... (Den bosch is overigens zelfstandig verder gegaan, weet niet hoe Heerlen en maastricht gegaan zijn. Eindhoven is dicht)

Djinn in weert is er ook mee gestopt, had ook niet de meest geweldige ligging maar goede mensen. Geloof dat daar onder andere het hufterige gedrag van ps-games, meegespeeld heeft. Die halen namelijk van die geintjes uit als de leverancier zijn van iedere winkel in nl en ondertussen hun eigen internethandel beginnen waarbij ze de dienst aanbieden dat je het bij je lokale zaak kunt ophalen maar die daar dus geen ene cent aan verdienen....

Momenteel mag je geloof ik al blij zijn als je stad nog een speelruimte heeft....
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

40 meter? Misschien moet je eens gaan kijken hoe lang een meter is!
Overigens moeten dat soort winkels het dus juist niet hebben van wat er hip is maar gewoon van aanloop en dat had ie daar dus duidelijk niet.

Foottraffic is in rotterdam juist enorm beperkt. Mensen lopen over de Oude Binnenweg, Lijnbaan, Korte Lijnbaan, Hoogstraat, Korte Hoogstraat en de koopgoot. Zodra mensen ook maar een meter om moeten lopen dan gaan bedrijven failliet. Dat is ook de reden dat de lokatie van de oude Virgin Mega Store alleen maar crap biedt waar zelfs op de drukste zaterdagen nog geen mens loopt, de reden dat boven de miss etam 10 winkels in 2 jaar tijd hebben gezeten en nu zelfs die roltrappen gewoon afgesloten blijven. Rotterdam is een shopstad voor luie mensen.

't is zoals het is.

De reden dat West wel veel publiek trekt (alhoewel dat wel altijd hetzelfde publiek is) is dat hij er een duidelijk effort voor maakt om er een soort buurthuis van te maken.
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

"Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik al jaren vrij weinig koop bij mijn eigen local gameshop, maar goed hij stocked dan ook bijna niets wat me boeit... Volop Yughi oh en MTG, erg beperkt RPG en dan vooral 4th edition. Geen mooie losse stalen mini's.. Wel een battlemap gekocht laatst. "

Welke shop is dat???
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

v1nce schreef: Maar ik snap voor geen meter waarom die gameshops akkoord gaan met die afhaaldienst?
Doen ze zeker ook niet allemaal, maar kun je als je pech hebt wel je oude klanten gaan uitleggen waarom ze zoveel verder weg moeten om hun dingen op te halen omdat jij moeilijk lijkt te doen.

En ps-games is geloof ik de officiele wizards dealer in nl... en geloof dat wizards dat soort monopolies wel in stand houd of zoiets. Zit iets raars achter wat me niet helemaal duidelijk is.
Maar je kunt even op www.ps-games.nl kijken en zien wat ze leveren en organiseren.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

jij bent goed op de hoogte neanie! :)

Times are changing! kan me voorstellen dat er meer te verdienen valt aan cardgames dan aan rpg-boeken. Tenslotte speel je rpg vaak meerdere sessies achter elkaar met dezelfde mensen, en is een rpg-winkel met nerds niet de beste plek voor goede rpg.

Is hooguit prettig om boeken in te kunnen kijken voor je ze koopt en met de verkoper te kunnen praten, maar daar heb je tegenwoordig ook forums voor en reviews op youtube edg. Het is niet alsof je een praatje gaat maken met degene die ook toevallig in de kast met rpg boeken staat te kijken toch? Ik ben althans nog nooit iemand tegengekomen.

Bij donner hadden ze idd nog wel wat, was ook nog wel een mainstream winkel waar je gewoon tegen de boeken aan kunt lopen terwijl je boardgames staat te kijken oid.

Kunnen natuurlijk wel proberen om rpg-boeken bij de centrale bieb in de uitleen te krijgen! Verbaasde me altijd dat ze die niet hadden... En dan ook wat meer dan alleen maar dnd. Volgens mij kun je wel suggesties doen van boeken die ze moeten aanschaffen daar!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

maar ja... waar heb je die dan? in een miljoenenstad als new york?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Arumin
Koning
Berichten: 478
Lid geworden op: vrijdag 19 september 2008, 9:31

Bericht door Arumin »

Er zijn zelfs hele ketens van winkels die dat doen in de US
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Thekkur schreef:jij bent goed op de hoogte neanie! :)
ach, die 2 of 3 keer per jaar dat ik in een fatsoendelijke spellenwinkel kom klets ik meestal een tijdje met de eigenaar/ figuur achter balie. Bij de djinn kende ik die omdat die magic judge was en ik die vaker bij prerelease en zo tegen kwam. En die in Sittard omdat dat toch mijn nr 1 winkel is en daar ook zo nu en dan eens wat koop, al is het maar omdat ik wil dat die zaak er nog zit tegen de tijd dat we weer die kant op terug gaan.
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

boeken snuffelen

Bericht door dragonraper »

gamers of the west heeft wel degelijk wat D&D boeken op voorraad,en sinds enige tijd ook pathfinder PHB,s...het klopt dat het niet lekker loopt bij hem,maar dat is eigenlijk overal zo...de beste kans is om naar de DUCOSIM speldag te gaan in amersfoort... www.ducosim.nl daar staan aardig wat firma,s met een hoop boeken. vooral het duitse fantasyencounter neemt altijd heel veel mee...en je kan alles bij ze bestellen,waarna ze het gewoon naar de eerste de beste beurs voor je meenemen....de eerste beurs dit jaar is trouwens aanstaande zaterdag 6 maart!! kijk op de DUCOSIM site voor meer info...groenten van carlo
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Nooit gezegd dat ie ze net op voorraad had. Maar hij besteld ze niet meer bij. Dus als je de boeken hebt die hij op voorraad heeft dan is that's it.
Laatst gewijzigd door DanteRotterdam op vrijdag 5 maart 2010, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dank voor de info Dragonraper! Die spellendag was me helemaal ontgaan...
dat is dus MORGEN! Gaat er iemand?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

ducosim...

Bericht door dragonraper »

ik ga altijd 4x per jaar...altijd gezellig...en natuurlijk om mijn bestelde spullen af te halen...er zullen wel weer zo een 500 mensen op af komen om te spelen..misschien nu wel meer met dat slechte weer buiten..groenten van carlo
Plaats reactie