Pagina 1 van 1

Definitive D&D/ 2.75 edition, wat zou er in moeten staan

Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 23:44
door Gast
Ik dacht laat ik eens omschrijven wat ik allemaal zou willen doen en veranderen om mijn ideale RPG, ofwel Definitive, D & D te maken (iemand anders nog ideeen?!):

* Zijn dingen die heel veel tijd of moeite behoeven dus die wl. altijd bij een droom zullen blijven,.. of niet?

-Zijn dingen die echt makkelijk zouden kunnen als er maar iemand een beetje gestaag aan werkte gedurende een tijd.

------
-Een uitgebreidde introductie met wat info over en veel props en respect daarin voor Gygax en Anderson.

-10 Pagina's aan echt instructive examples of play waarin verschillende game mechanics en sferen aan bod komen.

-5 Paginas en echt bruikbare GM tips met voorbeelden.

-5 Pagina's aan do's en don't van RPGen.

-Lijst met tips wat betreft toffe RPG en goedkope producten waar je echt wat aan hebt. Battlemat, goede mechnische potloden, dice bak etc.

-De hele zooi anoniem online zetten en open source maken!

- / * Een hele duidelijke splitsing maken in het boek (zowel DMG en PHB). Het eerste deel van het boek wat zo kort mogelijk is, is zo een 30% van alle paginas! In dat eerste kleine deel staan ALLE echte basisregels en concepten die je nodig hebt om tof en goed te gamen.
De overige 70% die heel duidelijk er na komen behelzen allerlei optionele regels en ideeen. Geen Optional en Basisregels meer door elkaar dus!
Het idee is dus dat iedere noob een PHB kan oppakken een uur lezen, prima in zijn eentje een PC maken en dan naar de sessie gaan en meespelen!

-Totale Focus op geniale PHB en DMG en evt. MM. Alle andere boeken zijn nogal onbelangrijk.

-2nd edition (revision) core boeken helemaal doorlezen, alle bekende errata/fouten eruit en kleine stukjes herschrijven.

- Nog betere en uitgebreidde index.

- Een paar van de beste dingen uit de Complete Handbooks toegevoegd en de core boeken.

* Een tot 10 print of demand boeken laten maken bij een van de online services daarvoor zodat je een echt boek in handen hebt.

* Alles veranderen (incl. alle cijfers, tabellen etc!) zodat hoger altijd beter is met rolls en stats.

* Veel nieuwe (nog meer dan in de huidige 2nd ed boeken) en mooie illustraties! Met veel detail, sfeer en inspiratie erin.

* Een duidelijke keuze voor een skill system die bijna allesomvattend is. Proficiencies bijvoorbeeld maar dan doorverbeterd.

* Een Filmpje/CD met paar examples of play van een hele goede en hele slechte sessie.

Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 9:06
door DanteRotterdam
Er veel over lezen maakt je nog geen autoriteit op het gebied van 't onderwerp. :P

Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 9:43
door Lairnaedon
Het klinkt als een goed initiatief! Als je een oefensessie wilt doen houd ik me wel aanbevolen. Ben zelf ook weer begonnen met een systeempje voor een andere RPG die ik weer wil aanpakken. Dus wellicht kunnen we elkaar in dit opzicht een plezier doen.

Ik heb een keer 2nd gespeeld en vond het nogal "lacking", maar we kennen allemaal de downs van 3rd/3.5 ed. Ik ben benieuwd wat 2.75 zal doen voor de spelervaring.

Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 15:41
door v1nce
Ruim 3 jaar later,.. maar lijkt er op dat ik een simpelere versie van dit plan ook daadwerkelijk ga af maken. :)

Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 22:35
door Thekkur
Nice! In het Duits? Speel jij tegenwoordig geen ODM? ;)

Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 10:55
door v1nce
ODM/Duits,.. ha ha, Nein! Ik RPG voor mezelf en noob simpeler maken,.. niet ingewikkelder. Binnenkort post ik de PDF/link van de regels.