nogmaals; rpg etiquette

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

zet maar een schaaltje nootjes voor Tijn neer dan :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Arumin schreef:
Vincere schreef:Misschien zit Tijn er deze week ook wel naast! :D

hahahahaha
ik denk de buurman ....
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Alhoewel ik geen problemen heb met de spelers en de speelwijze is de wijze waarop de schelm wordt gespeeld mij een doorn in het oog. Een ander karakter zou in ieder opzicht vele malen beter zijn geweest.
Ik denk dat van alle karakters uitgerekend de schelm het meest complex is.
Humor op het juiste moment, humor in de juiste dosis, de spannende momenten op waarde in schatten en intact laten, maar op precies het juiste moment weer de show stelen wanneer daar in de heldengroep het geschikte punt is bereikt. Zeer complex. Goede schelmen kunnen volgens mij door slechts creatieve (zeer) ervaren spelers worden gespeeld. Passiviteit is uit den boze om zo'n karakter te spelen!

En wat mij het meest stoort is dat wanneer schelmenmagie wordt gebruikt voor praktisch nut, om toch nog iets te proberen in een benarde situatie. Juist dan speel je je rol bij uitstek verkeerd.
Dat is mijn mening over voorgaande posts met daarin indirect het onderwerp aanstippend dat ik hier heb vermeld.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

En dan nog iets:
De speler die de schelm speelt is net zo welkom in mijn groep als de rest.
Iedere speler heeft zijn eigen speelstijl, zijn eigen belevingswereld en zijn eigen voorkeuren.
Ik kan van al mijn spelers hun wijze en bijdrage in de groep en het avontuur waarderen. Zowel de vaste spelersetting als de gasten tot nu toe.
Alhoewel ik enigszins me kan plaatsen in jullie opmerkingen, vind ik het niet erg gepast om andere spelers openlijk te becommentariëren.
Dit is geen verwijt maar gewoon een mening, mijn mening.

Laat ik het zo zeggen, ik denk dat wanneer een speler (hoe stil en hoe eigenzinnig ook) serieus een bijdrage (wellicht wat passief of juist actief) aan het spel wil bijdragen dat dit mag worden gerespecteerd.

Ook deze spelers hebben een waarde in de groep, ook voor mij als meester. Ik tracht er naar voor elk typetje speler resp. karakter iets te vinden waar dit karakter of de speler in uit kan blinken of waar hij zich mee bezig kan houden.

Dat houdt in dat ik de waarde van elke speler gelijk acht (of ik dan wel of niet het anders had gewild). Dus iedere speler geeft, wanneer niet spelbedervend, een eigen kleuring aan het verhaal en daarmee in de groep.

Wat mij wel tegenstaat m.b.t. het bovengenoemde is, dat wanneer hints en 1 op 1 reflectie de speler toch doorgaat en niet veranderen wil.
In dit geval uitgerekend een schelm wil spelen en daar aan vasthoudt terwijl dit in mijn ogen het verkeerde pad is terwijl er legio andere paden te bewandelen zijn.
Een held daarom zomaar dood laten gaan vind ik geen optie want dat brengt wriktie teweeg.

tot zo ver mijn commentaar over spelers en in-play-characters.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Tja mensen - sommige zaken horen bij de vaste waarden van het leven, en daar moet je je niet druk over maken. Ik heb heel lang bij De Morgenster gespeeld, en daar een bont gezelschap aan spelers, spelfiguren en stijlen zien langskomen. Geloof me - op iedereen is wel wat aan te merken. Zelfs op mij.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Zoals ik al zei, ik respecteer alle spelers in mijn groep (mits ze het spel niet bederven).
Als spelers gewoon op hun manier spelen en ze doen hun best (op hun manier) om deel uit te maken van het verhaal/avontuur, dan is dat prima.

Als ieder een leuke avond heeft gehad is dat het hoogste goed.
Plaats reactie