interessant artikel, interactief storytelling in spelletjes

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

interessant artikel, interactief storytelling in spelletjes

Bericht door Karma »

Dit artikel gaat over interactief storytelling in computerspelletjes.
http://whatgamesare.com/2011/02/video-g ... iting.html
Ook al is dit natuurlijk anders. Toch zie ik wel overeenkomsten met rpg aan tafel.
Verschillen zijn er natuurlijk ook: zo vind ik table-top persoonlijk gezelliger en creatiever.

Hier lijkt me leuk om te kijken wat de overeenkomsten zijn. En eventueel leuke tips op te pakken zijn.
1 In dit artikel vind ik bijvoorbeeld al treffend dat sommige spellen te lange intro filmpjes geven, terwijl je liefst natuurlijk zelf gamed.
Denk dat het ook zo met rpg werkt, als je DM/spelleider een half uur een inleidend verhaal vertelt haakt de rest van de tafel af.

2 Ook de tip: niet per se verhalen vertellen, maar verhalen voelbaar maken.
Als je een sfeer neerzet is dat veel mooier dan letterlijk vertellen.

3 verder de spanningsboog: wat is een verhaal? niet per se chronologisch vertellen, maar meer introductie, plotopbouw en actie met elkaar verweven, evt. niet chronologisch.

Nog meer tips?
Plaats reactie