Voorbereiding.

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pascal
Edelman
Berichten: 70
Lid geworden op: maandag 25 juli 2011, 3:12

Voorbereiding.

Bericht door pascal »

hey iedereen,


Ik heb nog drie hele weken zonder werk, afwassen bij een strandtent is niet mijn ding XD, en kan wel iets tegen de verveling gebruiken. ik speel nu al een paar jaar risk , monopoly en schaak met een vriend van me.Hij houdt van boord spellen maar hij voelt niks voor rpg, dus vroeg ik me af wat ik zoal kan dan voordat ik in een groep zit. mischien kent iemand een rpg voor op de pc of mischien wel een goed boek zoals "d&d voor dummies :P".

(of een character maken?)
The absence of evidence is not the evidence of absence.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Als je persé D&D wilt spelen, kan ik je niet helpen. Als je daarentegen interesse in Oog des Meesters hebt, daar kan ik je nog wel het een en ander over vertellen. :)

O ja ... over computerspellen en D&D gesproken: ik heb nog een duoversie van Baldur's Gate liggen (volgens AD&D).
Gebruikersavatar
pascal
Edelman
Berichten: 70
Lid geworden op: maandag 25 juli 2011, 3:12

Bericht door pascal »

ik hoef niet persé d&d te spelen maar het leek me het meest logische ^^ kun je er iets meer over vertellen?
The absence of evidence is not the evidence of absence.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Pascal, dit heb ik in Spelgroepenoverzicht (zie forum) gezet over ODM:
Oog des Meesters is een kleurrijk en sfeervol klassiek fantasy rollenspel met elfen, dwergen, mensen, orken, trollen, ogers, tovenaars, draken, schurken en er zijn zelfs vriendelijke burgers! De wereld Avonturië (een van de continenten op de planeet Dere (Erde)) kent verschillende regio's met specifieke / karakteristieke klimaten, landschappen en culturen...
... Naast roleplaying zegt herkomst, geleerde toverspreuken en talenten veel over je held of karakter, dit is ook karakteristiek aan dit rollenspel. Bijvoorbeeld het begrip alignment bestaat ook niet in de wereld van Oog des Meesters. Dat moet je uitbeelden en roleplayen.

De wereld van Oog des Meesters bestaat eigenlijk al sinds de jaren 80.
De eerste versie is in het Duits (Das Schwarze Auge), Frans (L'Oeil Noir) en Nederlands uitgebracht.

Helaas is het in Nederland, Frankrijk en België niet goed doorgekomen en is het afgebroken. In Duitsland is het nogal populair onder rollenspelspelers. Het systeem en de wereld hebben al aardig wat versies en ontwikkelingen doorgemaakt: DSA 1, DSA 2, DSA 3, DSA 4.1 en DSA 4.2 (dat speel ik thans met mijn twee groepen).
Laatst gewijzigd door Rogier op woensdag 3 augustus 2011, 0:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pascal
Edelman
Berichten: 70
Lid geworden op: maandag 25 juli 2011, 3:12

Bericht door pascal »

lijkt me heel erg interessant, ik ga er meteen meer over zoeken op google etc, dankje!
The absence of evidence is not the evidence of absence.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

voila!

De wikipedia van het rollenspel zelf:
www.wiki-aventurica.de

Wat de Duitse wikipedia over DSA zegt:
http://de.wikipedia.org/wiki/Das_Schwarze_Auge
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Nu krijg ik heel lichtjes het vermoeden dat je interesse wat afzakt omdat het allemaal in het Duits is ... kan dat kloppen? :wink:
Gebruikersavatar
pascal
Edelman
Berichten: 70
Lid geworden op: maandag 25 juli 2011, 3:12

Bericht door pascal »

nee hoor, het leest alleen heel langzaam ^^ maar desalniettemin lijkt het me een gave rpg, bedankt voor de tip.
The absence of evidence is not the evidence of absence.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Ik wil je er best meer over vertellen en als je interesse hebt kan ik je ook wat in het spelsysteem zelf (b.v. karakter maken) inleiden?
Plaats reactie