eTools

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Dunne_Hein
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2005, 14:45

eTools

Bericht door Dunne_Hein »

Aloha, heeft iemand hier ervaring met het programma eTools? Ik zit nu met een beetje crappy versie te werken. Maar als alles goed zou werken dan zou het volgens mij best een geweldig programma zijn.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Ik heb er nog nooit mee gewerkt, wat is het?
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Dunne_Hein
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2005, 14:45

Bericht door Dunne_Hein »

Soort van digitale character generator/database. Volgens mij kan je ook random encounters en treasure genereren. Verder zijn er plugins voor boeken zoals bv Song and Silence.

Maar de versie die ik heb blijft helaas steeds vastlopen :x
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

herriner je wel dat je een pen and paper game blijft spelen... ;)

lijkt me wel handig maar niet de moeite waard.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Dunne_Hein
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2005, 14:45

Bericht door Dunne_Hein »

Haha ja tuurlijk. Maar het is gewoon handig om je character bij te houden. Ik had bv al een paladin gemaakt op papier en later in dat programma gezet. Bleken er opeens hele andere waardes en bonussen uit te komen. Dat kwam doordat ik een hoop regeltjes vergeten was. En gelukkig nog in mijn voordeel ook :P
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

je kan ook voor een tientje the temple of elemental evil kopen als pc game en daarin je chartcter maken.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Dunne_Hein
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2005, 14:45

Bericht door Dunne_Hein »

Is toch helemaal niet handig? Bij e-tools kan je goed de levels aanpassen en netjes printen. Maar blijkbaar niet aan jou besteed :wink:

(btw temple of elemental evil was echt slecht)
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

ik ben gewoon een beetje een dinosaurier. (speel ook nog 2nd edition)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Dunne_Hein
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2005, 14:45

Bericht door Dunne_Hein »

Voila, het resultaat. Best netjes al zeg ik het zelf.
http://www.xs4all.nl/~moorlag/Images/we ... ladin.html

Er zit zelfs een beveiliging in zodat de DM kan zien hoe vaak je bv voor je hitpoints hebt gerolt.
Ik snap alleen niet waar dat programma de waardes van die saving throws vandaan haalt. Ik dacht dat de paladin zn charismabonus erbij op mocht tellen?
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Klopt, ik vermoed dat hij wel kijkt naar wat voor special abilities je krijgt als paladin (divine grace hier) maar deze niet inhoudelijk verwerkt in je character statistics.


Dulce et decorum est pro alea mori.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

ziet er wel erg handig uit al die moderne fratsen. ;) hoe kom je hier aan?
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Dunne_Hein
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2005, 14:45

Bericht door Dunne_Hein »

Iemand heeft dat geheel tegen mijn wil in naar mijn computer geupload. Als paladin zou ik toch nooit zoiets downloaden... :roll:

Je kan zelf instellen wat je wil printen of in dit geval naar een html formaat omzetten. In dit geval is het de charactersheet. Maar je kan bv ook je spell-list printen, een hele beknopte samenvatting van de characters (perfect voor npc's) of alleen het controleformulier voor de DM (zodat je niet illegaal aan je character kan knoeien. Heeft het programma maar 1 hp gerolt in een lvl-advance? pech voor je!).
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

niet dat ik dit ga doen, maar vanaf waar kan ik dit downloaden?
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Dunne_Hein
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2005, 14:45

Bericht door Dunne_Hein »

*kuch*p2p*kuch*
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

maar hoe heet het programma dan precies? want op E tools vind tie nogal een hoop en als ik naukeuriger ga zoeken zie ik niets dat wijst op een connectie met D n D
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Dunne_Hein
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2005, 14:45

Bericht door Dunne_Hein »

Het heet e-tools. En het antwoord zit al in je vraag: zet gewoon 'dnd' bij je zoekopdracht.
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

Hmmmm nog maar een keertje zoeken dan.
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

mijn oom heeft laatst een keer een database programa gevonden.

Kan je zo, hopsa, een hele database aanmaken met characters, enemies, loot... noem maar op. Het het is zelfs te gebruiken voor de StarWars RPG, naast D&D... Ik denk vrijwel alle d20 systemen.

Ik zal hem eens vragen hoe het heet. Het is nogal schaars, maar mijn oom download vanuit nieuwsgroepen, en daar is het gewoon vanaf een pay-server downloaden. Veel geordender als een share programma, maar je betaalt er wel voor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

Ik heb de e-tools gevonden, maar mn pc staat nu al 24 uur te draaien en hij heeft nog geen 1 KB gedownload van dat programma, aangezien er maar 2 mensen zijn die dat programma sharen. En ik denk dat ik kennelijk niet de enigste ben die het programma wil, aangezien ik telkens in de rij word gezet (krot kazaa) anyway, op naar de volgende 24 uur om te downloaden.
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Plaats reactie