Informatief filmpje over D&D

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Informatief filmpje over D&D

Bericht door v1nce »

Best wel informatief/leuk filmpje over D&D/RPG, vooral ook om indien gewenst aan leek of scepticus te laten zien:

http://www.youtube.com/watch?v=VFtlDhksGHA
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Jammer dat die man zo snel praat het is nauwelijks te volgen.
Vanaf de tweede helft vraag ik me af waar hij het over heeft.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Tja dat is wel de huidige stijl Youtube/montage. Ik volg alles prima (en voor een keer ken ik toevallig zo goed als alle referenties en gebruikte graphics) maar dat eerste heeft te maken met mijn Engels. Laat ze zelfde filmpje in Duits of Frans zien en ik snap hooguit een kwart.

Ik merk wel dat dat voor mij echt een goede indicator is of ik een taal vloeiend spreek echt goed begrijp. Of ik het nog volg als iemand erg snel praat over complexere onderwerpen of ik een snel groepsgesprek van goed met elkaar bekende mensen als buitenstaander helemaal volg.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Leuk filmpje, heeft idd ook wel te maken met de refenties die hij maakt. Als je over die zijfilmpje te lang moet nadenken waar je in godsnaam naar zit te kijken wordt het wat lastig de inhoud te begrijpen. Wel opvallend dat veel dnd-ers Vin Diesel nodig hebben om hun hobby te verdedigen. :) Deze gast probeert met een verwijzing naar Heidegger te verklaren dat DnD goed voor je is. haha valt me mee dat hij niet voorstelt DnD als vak op school in te voeren...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Tja ik snap het wel die neiging om DnD te duidden door welk middel dan ook. Er zijn nou eenmaal heel voor vooroordelen over de gemiddelde DnD spelers en ik denk voor de helft zijn die helemaal kloppend! Immers kijk maar naar die docu die we al besproken hebben "The Dungeon Masters". Daarnaast is RPG nou eenmaal een zeer unieke en brede hobby die op geen enkel anders spel of bezigheid lijkt en veel aspecten van andere vrijetijdsbestedingen in zich verenigd.
Vin Diesel is een poging om te benadrukken dat RPGer zijn totaal niet samen hoeft te gaan met onaantrekkelijk, niet succesvol, niet fit en sociaal gefrustreerd.

Heiddeger achtige referenties en uitleg van RPG benadrukt hoe waardevol kan zijn voor de ontwikkeling van een individu, zijn persoonlijkheid en hoe die zich verhoud tot de maatschappij en welke positieve aspecten het heeft.
Plaats reactie