sorcerers

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

sorcerers

Bericht door DrCaligari »

laten we een topic beginnen over een nieuwe feature van de derde editie van het dungeons and dragons systeem.

Een magier die zijn magie niet haalt uit stoffige boeken en langdradige formules, maar de energie als het ware uit zich zelf halen en uit de natuur. Maar, hoe stel je je dit voor? Moeten ze op aardstralen staan, of hebben ze kleurige tattoeages, of wrijven ze zichzelf in met bladderen.

En, spel technmisch gezien hoe (over) powered zijn ze. Is het verlies aan hoge level spreuken een hoge genoege prijs om dezelfde spreuk (magic Missle!) opnieuw en opnieuw te kunnen 'werpen/casten'
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

Ik denk dat het een beetje is zoals mana, je haalt de energie uit alles om je heen en gebruikt die dus om je spell te casten.
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Ik denk dat als ze constant die spell blijven casten, ze een charismacheck moeten gooien om te kijken of ze nog genoeg innerlijke kracht hebben om dat te kunnen doen.
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

euhm, alwin, charisma heeft te maken met uitstraling niet met innerlijke kracht dan kom je eerder bij een uithoudingsvermogen mentaal/visiek uit dus con of wis en dat hoort weer niet bij een scorserer

maar waar de sorserer zijn kracht vandaan haalt staat toch gewoon in het 3.5 PH???
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Gast, als charisma niet belangrijk is voor een sorcerer, waarom heb je dan toch een hoge charisma nodig om die class te kunnen spelen?
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

je begrijpt me verkeerd, cha is zeer belangrijk voor een sorc, maar dat ik niet zijn innerlijke kracht
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Wat is het dan wel volgens jou?
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

ik citeer: "Sorcerers create magicwith inborne talent honed by practice. they have no books, no mentors, no theories-just raw powers that they direct at will." uit PH 3.5

dat is het dus
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Inbore talent ---> innerlijke kracht.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

charisma checks zijn een beetje vreemd, dat zou de fun van het spel snel bederven.

Niet iedereen is het eens met sommige aspecten van het systeem, maar je hebt het regelboek gekocht en je speelt het, dus volgens de regels. Kleine veranderingen kunnen wel, maar al te grote veranderingen maakt het alleen maar lastiger om te spelen, tenzij je heel het systeem natuurlijk op een goede manier omzet, netjes uitwerkt en iedere speler een kopie ervan te geven.

Ik vind de sorc eigenlijk wel een leuk concept. Alleen vind ik dat ze een andere arcane magic spells list moeten hebben. Een beetje de wat minder verfijnde spreuken eigenlijk. Eerder de wat grove spells, desnoods echt de damage dingen, lekker groot en simpel. De wizards zouden wat meer vrijheid moeten hebben in spells keuze (ze kunnen alle spreuken leren, technisch gezien), waarschijnlijk zouden zij ook meer verfijnde, handige spells moeten hebben.
Afbeelding
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Ik en het wel met je eens, maar ik probeer me gewoon een voorstelling te maken van hoe een sorcerer 'cast'.
Bij een magier zie ik zo iemand met een groot leren boek gevuld met runen eeuwenoude rituelen op zeggen met een donderende stem. Maar bij iemand bij wie de magie uit zichzelf komt vind ik het veel moeilijker er een voorstelling van te maken.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik denk altijd aan Dragonball Z, ze nemen wat rauwe energie als een bal tussen hun handen ofzo, en vormen dat dan naar hun wil.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

ze roepen inderdaad gewoon de energie op uit hunzelf. Alleen dan waarschijnlijk met wat minder geluidsgeweld ^_^ En ik denk ook wel een heel stuk sneller :P
Afbeelding
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Tsjah, een castingtime van 30 minuten realtime om een fireball te casten lijkt me inderdaad overdreven.
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

het is niet dat ze sneller casten of dat ze minder geluid maken het gaat er alleen om dat ze de kracht niet uit een boek halen en een kaarsje maar ze halen de kracht uit zichzelf
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

lees die stomme posts is, ze waren aan het vergelijken met dragon ball Z niet met DnD magiers.

Maar waar uit zichzelf halen ze die kracht, waarom zit dat daar, zijn ze soms geboren op aardstralen?
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Ze zijn gewoon met die krachten geboren, zal wel iets genetisch zijn ofzo.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Er bestaat zoiets als Ki-energie... de energie die door je lichaam heen stroomt, door je shakra's... Die energie kunnen ze dan naar mijn idee plotsklaps vermenigvuldigen en manipuleren naar bv. een fireball.

en idd, luvidiel: goed lezen, luie zwabber, we hadden het over Dragonball Z. :P
Afbeelding
Plaats reactie