Speler er uit gekickt, soort van

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Speler er uit gekickt, soort van

Bericht door v1nce »

Heb dus mijn beste groep ooit, maar een van de spelers, "mara" was er later bijgekomen en viel in begin erg in smaak (nam altijd eten mee, behulpzaam met opruimen) maar naarmate de sessies vorderden bleek dat zij toch wel veel meer een rules lawyer, powerplayer en "play to win" achtige RPGer was die alle anderen. Ondanks dat het uber duidelijk was vanaf dag 1 dat ik een Rules light & Low Power speelstijl wilde GMen. Uiteindelijk monde haar ongenoegen over haar onbehagen uit in een lange e-mail discussie die zij begon, gelukkig voornamelijk tussen ons twee.

Uit deze discussie bleek wel dat we best makkelijk miscommunicatie en behoorlijk afwijkende visies hadden. Na een week of twee dit te laten rusten (ze was toch op vakantie) besloot ze zelf om te stoppen, ook vermoedelijk omdat ik liet weten dat we minstens nog een keer moesten spreken in persoon alverens weer te spelen. En ook omdat ik wel zei dat ik niet "100% zeker wist of het goed zou zijn als we samen zouden blijven spelen" Maar naar eigen zeggen van haar was het vooral vanwege een promotie op haar werk waar door ze nog! drukker zou worden (sessie plannen was ook vanwege haar volle agenda voorheen al lastig).. ik blij toe als ik eerlijk ben! Ik had haar nog wel een kans gegeven maar geloofde eigenlijk niet dat het drastisch zou verbeteren. Wel stijlvol van haar om het zo op te lossen.

Maar, eind goed al goed, een vriendin die altijd al een keer wilde RPGen, Leah wil eerst komende sessie instappen. Deze Canadese heb ik veel beter gevoel over. Ik vind het ook echt wel fijn om de verhouding 50/50 Vrouw / Man aan te houden. Op eerste plaats zijn sessies zo leuk omdat je allemaal toffe mensen en vrij goede! RPGers zijn, maar ik meen toch wle dat het anders is als je beidde geslachtten even veel aanwezig hebt, voor mij beter iig.

Anyway, eind goed al goed, sessie over week of twee. Tot zo ver mijn relaas. Vast niet een unieke ervaring, heb het iig toch wel keer of 3 meegemaakt in sinds ik begon met GMen. Is ook niet erg, niet iedereen wil het zelfde en niet iedere speelstijl of persoonlijkheid past bij een andere. :)
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

We hadden bij onze groep ook altijd wel wat powerplayers, die het altijd weer voor elkaar kregen om een overpowered character samen te stellen, bijv in D&D 3.5 een enorm sterke Druid, of in 2e met Skills & Powers en Spells & Magic tweaks.

Het is ook niet gek dat we met die groep nu meer richting de bordspellen zijn gegaan, omdat achteraf gezien de meesten ook D&D als een soort bordspel (versla de DM zijn monsters) + wat roleplaying zagen.

Maar mooi dat dat goed afgelopen is v1nce, niets is zo vervelends als "ruzie" over dat soort dingen. Onze groep is destijds (jaren 90) ook een tijdje opgesplitst geweest, omdat een aantal mensen niet qua speelstijl met elkaar overweg konden. Uiteindelijk is dat toch nog goed gekomen naarmate mensen ouder en wijzer werden ;)
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Ja herkenbaar Klaasel! Bij Mara was het een soort van omgekeerde powerplayer, zij vond dat haar Ranger te zwak was en wilde altijd meer regels of nieuwe boeken gaan gebruiken of hoopten op bepaalde skills en upgrades, terwijl ik nou juist had gezegd dat we dat soort dingen niet gingen doen... tenzij natuurlijk de balans ver te zoeken was, maar dat was naar mijn mening niet het geval.
Plaats reactie