Wijlen Fandath Ryne schreef:Graag gedaan. Het zal wel wat langzamer gaan, want ik heb het nogal druk.
Drie vragen:
1. Mag ik jouw scans ook op mijn site zetten?
2. Ik las ergens dat sommige van die scans van mindere kwaliteit waren - zijn er nummers die opnieuw gescand moeten worden?
3. Weet je nog in welk nummer dei kaart van Havena zat?
1) Absoluut! Graag zelfs!
2) Sommige Morgensterren kwamen in rode, groene of blauwe inkt (zwarte inkt was op?...), en die scans zijn soms iets minder goed leesbaar. Ook bij enkele bladzijden in zwarte inkt is dat zo. Helaas geldt in beide situaties hetzelfde voor de originelen. Het valt dus te vrezen dat dit bij jouw exemplaren ook het geval zal zijn...
De Morgensterren die (soms) wat moeilijker leesbaar zijn, zijn voor zover ik gauw even kan zien nrs 19 en 20. Vooral de stukken in groene inkt van nr 20 zijn soms wat lastig. Vergelijk best eens tussen mijn scans en je eigen originelen om te zien of het de moeite waard is om ze opnieuw te scannen.
3) De kaart van Havena was over verschillende nummers verdeeld. Als de stukken kaart niet meer in jouw exemplaren vastzitten: het zijn de nummers waar in het midden een aantal pagina's lijken te ontbreken: nrs 14, 15, 16, 17, 18 en 19.
Maar maak je over die kaart niet al te veel zorgen: die is ook (in het Duits) op
https://hetoogdesmeesters.com/ te vinden.
En nogmaals bedankt voor je inzet!