Stond op punt om ex-speler in elkaar te slaan, fijn! ;P

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Stond op punt om ex-speler in elkaar te slaan, fijn! ;P

Bericht door v1nce »

Tot 11 maanden geleden speelde een dude die ik verder niet kende een sessie of 5 met mij en anderen. Aan tafel leek het gezellige dude, leek niets mis mee tijdens die sessies. Aan het einde van laatste sessie wilde hij iets van me lenen. Dat was ok, maar ik maakte duidelijk dat ik dat ding zeker! vrij snel terug wilde aangezien het 90euro waard was en niet makkelijk aan te komen. "Geeeeen probleem!" Ik hem dus matsen. Bleek (enkel via whatsapp berichtjes) dat kort daarna hij er mee stopte mijn groep, voor ongerelateerde redenen naar eigen zeggen, klonk wel oprecht. Heb hem dus na die laatste sessie, toen ik hem dat ding uitleende, never nooit meer IRL gezien. Maar, kort nadat hij via berichtje liet weten met onze rpg groep te kappen bleek dus dat hij mijn geleende ding kwijt te zijn geraakt!

Ik was niet blij, maar hij had beetje lastige persoonlijke situatie voor een week of twee dus ik was erg aardig maar ook duidelijk: "Ey ik wil graag die cash zsm mogelijk terug maar over 2 weken is prima, als ik maar niet achter je aan moet zitten ok? :)"

"Geeeeen probleem, uiteraard!".

8.5 Maanden later, 38+ whatsapp berichtten heen en weer, met allemaal BS en loze niet waargemaakte belofte en toezeggingen en ik die constant! achter zijn broek aan moet zitten en dan nog steeds echt laaaat replies kreeg. Ik die steeds bozer en bozer werd want ik had geen enkele rooie cent van hem terug gekregen... Ik had FB gedelete maar een gedeelde kennis (we hadden dus samen gespeeld in die RPGroep) van me hield hem in gaten op FB. Die kakamongoooool ging nog steeds wel eens naar festivals of cursussen en soms uit.. en dat kost cash. Ik ging na enkele maanden duidelijk maken dat ik echt niet meer ging wachtten en dat ik actie ging ondernemen en dat ik erg! pissed was... ging express niet in details treden. Hij had namelijk het rooie lef om te zeggen dat als ik zo bleef praten dat hij me niets zou terug dokken. Ik dus een beetje gehaaid doen alsof... ik beetje gas terug nam, maar ondertussen wou ik die dude nog meer kapot! dan voorheen XD

Mijn plan was,.. om hem op te zoeken aan begin van zo een cursus en ten overstaan van iedereen daar uit te leggen hoe hij met schulden en voormalige vrienden omgaat! Voor dit punt (maanden en maanden geduld en begrip) was ik niets! dan tof en genereus tegen hem.

Daarnaast was ik ook 100% van plan om hem ter plekke uit te dagen voor een eerlijk gevecht, dat hij dus akkoord! zou gaan daarmee (is dus niet illegaal of dreigement!)... Maar, tot mijn verbazing betaalde hij na maand of 8 dus €40. En 2 maanden later (met ongeveer 2 herrineringen van mijn kant aan hem per week en nog meer verbroken toezeggingen) eindelijk, eindelijk de laatste 50. Ik heb hem toen haarfijn uitgelegd wat ik van hem vond en voorheen dus bijna! gedaan had. En dat ik hem heeeel graag alsnog in park trefde voor een eerlijk gevecht tot een van ons knock out was or "taps out". I meende ieder woord. Ik leef een beetje naar het credo van Sulla "No friend has ever served me, and enemy ever harmed me, that I have not repaid in full." Uiteraard leef ik naar een stuk meer en positievere credos meestal, maar ik was echt woedend.

Hij,.. verstandig,.. wilde niet matten. En was ook nog eens zo bijdehand en totaal wereldvreemd om te verkondigen dat als ik eerder had uitgelegd wat ik van plan was dat die me dan lekker nooit betaald had en dan dus graag dat geld aan een visdinee for hem en vriendin had gespendeerd,.. wat een kkreeetard!

Zoals ik hem uitlegde,.. en hij ook doorhad (enige slimme wat die ooit deed) ben ik niet Tony "Scarface" Montana, of tough guy.. maar ik had well "righteous, seething anger and rage" plus ik ben cm of 15 langer en 25 Kilo zwaarder (die dude is opdondertje plus dik) en heb wel wat (niet veel, maar nog altijd stuk meer dan geen) BJJ, MMA en andere vechtsporttraining gedaan in verleden.

Anyway, moraal van het verhaal,.. leen geen shit uit aan mensen die je niet echt goed kent buiten wat RPG sessies,.. zeker niet als het enigzins waardevol is,.. anders zit je voor je het weet in een LARP met IRL combat.... XD blij dat ik mijn cash heb. En zoals ik hem liet weten,.. ik ga hem nooooit meer spreken (op alles geblocked) en we gaan het nooit! uitpraten en als die me tegen het lijf loopt moet die zeker niets tegen me zeggen en verder lopen, meteen, en doen alsof we elkaar nooit eerder gezien of ontmoet hebben.

Was wel fijn dat persoon die hem voor mij in de gaten hield op FB een superlieve! toffe! genereus persoon is en al mijn andere spelers zijn dat dus nu ook. :) Simpelweg een enkel, los, fout persoon, rest van groep is meer dan cool, zijn zelfs vrienden geworden, die ik compleet! vertrouw. Een er van is zelfs super goede vriend geworden! :)
Laatst gewijzigd door v1nce op zondag 30 mei 2021, 2:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Tja, ik kan me erg goed voorstellen dat je heel boos wordt op zo iemand! Totaal geen goede wil van zijn kant, dat is duidelijk.

Maar..... een "eerlijk" gevecht? Je zegt zelf al dat je dat waarschijnlijk vrij makkelijk gewonnen zou hebben. Wat had je daar dan mee willen bereiken? Stel dat je (onverwacht) dat gevecht verloren zou hebben, zou hij je dan niets meer schuldig zijn? Of, stel dat hij juist veel groter/sterker/sneller was geweest, was dat idee dan ook in je opgekomen?
Het doet me een beetje denken aan tijden dat gevechten werden gebruikt als manier om een meningsverschil op te lossen of een oordeel te vellen, waarbij men er van uit ging dat "de goden" dan wel degene zouden laten winnen die het recht aan zijn kant had.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Hahaha, dat zijn goede vragen Fandath, maar,.. soms "Two wrongs don't make a right, but they make me feel me a whoooole lot better."

Vechtten en verliezen of als hij groter was, had ik niet bijzonder erg gevonden. Waar het mij om draaide en wat ik hem ook heel duidelijk liet blijken is dat mensen dit soort gedrag niet pikken, er consequenties aan vast zitten en dat hij er niet zonder kleerscheuren mee weg zal komen. Mocht je meer willen weten van mijn gedachtenprocess, hier is ons laatste contact op Whatsapp, sindsdien heb ik hem geblocked. :)
...

The money is actually, finally in my account, 90 Euros total of which he paid 40 about 3 mths ago and 50 just now. 10 FUCKING MONTHS!!! of excuses, time waste, slow replies, asking super nicely for 3 months, then a lot less nicely. ->

V All replies below within 15 minutes:

"Got the money, finally. I am happy I have it, but I can not possibly, sincerely say "Thank you" are anything along those lines. Honestly Eduardo, you asked me before what I was planning to do. The truth is I came really! close to come find you at the lockpicking meeting and a few other social events you posted you would attend on FB. At the very, very least I was going to tell all! those people there how you treat former friends when it concerns money. But tbh, what I wanted to do most is ask you to agree to a fair fight then and there. Untill one of us tapped out or got knocked out. I am not joking or "talking tough" I mean what I say and say what I mean. This would not be/is not a threat nor illegal. I would only fight you if you agreed to it clearly with witnesses or if you threw the first punch. I am not Tony Montana indeed. But I do have about 20 Kilos and 12 Cms on you and a bit of Mixed martial arts/Brazilian Jiu Jitsu training. That, and I had righteous, seething anger!! How do you think all that would have panned out?"

"At this point, if you don't like what I am writing and you still have beef, we live close. Name the park and the time and I will still be there 100%. Never, ever to talk it out (that is not! an option anymore), only to fight you providing you clearly tell me here you want to and agree to fight. Again, this is not a threat, it is factual. You only saw one side of me at the game table, but a personal motto of mine is one from the history of your country.

"No friend ever served me, and no enemy ever wronged me, whom I have not repaid in full.".

While it is good to have the money, I still feel how you dealt with all this was so beyond the pale that you should know there are consequences for that type of behavior which is why I am writing this message, I feel you should know how acting that way affects people. I do not consider you my enemy that much at all anymore now that it is paid. I simply do not like or trust you at all and presuming I never see you again, I will be glad to forget about you. Part of me also feels a little sad for you,.. I mean how scatterbrained does your mind have to be or how financially decrepit your life if you can't even transfer 9 euros a month from day one (had you done that it would be paid of now too and we would have had 0! conflict.) I would have been more than ok with that: you just being pro-active, putting in effort, communicating! and not pissing me off!"

"Anyway, I have no idea if you behave this way due to personal problems or even drugs or whatever. Honestly, it is neither my problem nor my business anymore. It is yours alone. So unless you prefer to fight,.. we are done. You and I will never, ever talk again. Not ever. I will delete and block you within two days. I wish no harm from the universe on any fellow human being and you are no exception! But if we do run into each other in Berlin or street, please pretend we never met. Not even an apology, nothing! Do not talk to me. I have 0 interest in any of that. Good luck."

E:
Man you seriously are deeply disturbed if you are writing all this bullshit about such a ridiculous amount of money. Had you did it before, I would have happily spent it on a fish dinner with my girlfriend. Anyway, the idea of you stalking my FB and hoping to find me at random events I said I would attend is hilarious.

V:
I know. I know that is how you think. :) That you were almost looking (I mean you said so! pretty much, scroll up) for an excuse to blame me/make me the asshole and have a "reason" to not pay me.. Which is why I did not answer you before when you asked what I was going to do. But no matter how you try to justify and rationalize this now.. ask yourself who was really! the asshole in this all? If you still feel it was me,.. I am fine with that. You don't like me, I don't like you, works for me.

E:
Anyway I'm tired of this. Now it's closed and I have no time for you anymore. Bye.

V:
Likewise.
Plaats reactie