Ik heb Sylvana bevrijd

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Ik heb Sylvana bevrijd

Bericht door Tuor »

Na aanschaf van de basisdoos en de instrumenten van de meester, tja wat dan?
Vaag heb ik ooit inderdaad wel een vorm van dit avontuur gespeeld, maar niet deze dat was een omgeturnde versie genaamd Prins Arne von Strumfberg (of zo iets)...
Hey er zitten killer dices bij, en oh ik heb nog wat 'vage' ooit gecreëerde helden....

Nou ik zat er gelijk in.... na zo'n dikke 20 jaar weer ordinair een potje ODM gespeeld.
Hey gij, Grefax van Gratenfeld.... I comming to kick your balls :roll: :P
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Re: Ik heb Sylvana bevrijd

Bericht door v1nce »

Ah tof! Alleen/solo gespeeld or met mensen online of IRL?

Hoe dan ook, erg cool dat allemaal oudgedienden opeens weer daadwerkelijk gaan spelen! :)
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Ik heb Sylvana bevrijd

Bericht door Tuor »

@v1nce

Nog in mijn eentje, vooral om weer eens terug te komen in die regels.
Was ook wel nodig ook.
Met 3 helden prima te doen.... voordeel is dan natuurlijk dat je niet alles exact weet.
Wat anders was met het "solo" avontuurtje wat ook in het boek van avontuur staat....
Ik heb wel paar geïnteresseerden jongeren (lang leve George Martin en de niet zo bevallen eind aan GoT), maar is wel handig ook jezelf even weer te updaten :P
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Re: Ik heb Sylvana bevrijd

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Op "Silvanas Befeihung" is ooit de aardige parodie "Einsatz in Havena" verschenen. Daarin wordt een stel nogal ruwe figuren beschreven die als een soort stadswacht aangesteld zijn. Zij arresteren Alrik, in de originele versie de held van het verhaal, omdat ze hem op een inbraak menen te betrappen. En ze laten juist de ontvoerders lopen en voorkomen zo dat Silvana bevrijd wordt.
Ergens hebben ze natuurlijk ook nog wel een punt, want wat doet die kerel met die knuppel daar eigenlijk, die een deur probeert in te trappen?

Het was ook een verwijzing naar de indertijd populaire politieserie Miami Vice, die in Duitsland "Einsatz in Miami" heette.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Ik heb Sylvana bevrijd

Bericht door Tuor »

Wijlen Fandath Ryne schreef: zaterdag 26 februari 2022, 14:14 Op "Silvanas Befeihung" is ooit de aardige parodie "Einsatz in Havena" verschenen. Daarin wordt een stel nogal ruwe figuren beschreven die als een soort stadswacht aangesteld zijn. Zij arresteren Alrik, in de originele versie de held van het verhaal, omdat ze hem op een inbraak menen te betrappen. En ze laten juist de ontvoerders lopen en voorkomen zo dat Silvana bevrijd wordt.
Ergens hebben ze natuurlijk ook nog wel een punt, want wat doet die kerel met die knuppel daar eigenlijk, die een deur probeert in te trappen?

Het was ook een verwijzing naar de indertijd populaire politieserie Miami Vice, die in Duitsland "Einsatz in Miami" heette.
Die zou ik best willen hebben Paul
Lol...
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Re: Ik heb Sylvana bevrijd

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Heb ik wel, staat in een oude Aventurische Bote. Wel in het Duits uiteraard.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Ik heb Sylvana bevrijd

Bericht door Tuor »

@Paul dan ken ik um wel vinden, die kan je gratis downloaden bij Ullises
Plaats reactie