Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door Tuor »

Nu ik [zijt het ODM 1/1.5] weer actief aan mijn oude liefde verslingerd bent, van correcties in het nog te komen Wetten Van Aventurië, en de Klassieke avonteren (ODM 1 tot OdM3) en het spelen van ODM algemeen toch besloten om de laatste editie regelboek aan te schaffen...
Noem mij dwaas, of noem mij een fanaat.... maar voel goed...

Tevens 16 boosters van Middle Earth The Wizards Nederlandse editie gekocht... laatste omdat de verkoper wel heel weinig vroeg hahaha werd wel even hier gekeken van dement aa worden... lol
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door Tuor »

Zo mijn 16 (x15 kaarten) van Middle Earth CCG Nederlandse editie is binnen (pure sentimentele waarde, deze editie is nooit echt wat geworden), voor 3 euro stuk (beetje omrekenen ongeveer wat ze toen kosten) toch aangeschaft.

Nu hoef ik ze niet te kopen, ik heb de gehele Engelse (en origineel daarmee) als jpg op mijn kleptop, en alle zogeheten Arda kaarten op jpg.
Maar weer fysiek die kaarten ... leuk...


Op dat regelboek odm5 zit ik nog te wachten... tja... ook nog op nieuwe updates van Wetten .... ga niet zo snel bij LT Productions 😉😂
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Re: Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door v1nce »

Foto's? :)
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door Tuor »

Van de kaarten? Heb een fb pagina vol met ze lol....
Hoewel die dan weer wel Engelstalig zijn 😉😉😉😉😂😂😂😂

Buiten Lure Of Nature (hazard event) waar per ongeluk verkeerde tekening gebruikt is lijken ze (zelfs Engelse titels, jammergenoeg) op het origineel.... zit nog op binders te wachten..... in deze boosters een paar rares, wel één van de "duurste" kaarten uit de Wizard set zat er bij
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door Tuor »

[attachment=0]FB_IMG_1656940344495.jpg[/attachmen

nou best een aardig boekwerk ... wel ff zoet, eerste indruk is wel geweldig, het komt goed leesbaar over maar moet nog [natuurlijk] aan de regels zelf beginnen

@Paul in odm5 zitten drie Elfen FIRNelf, WOUDelf en AUelf.... @algemeen goed leesvoer, geloof dat dit de luxe versie is... valt in iedergeval niet snel uitelkaar 😂😉

PS kreeg nog een extra avontuur omdat ik erg lang moest wachten...LT Productions doet wel dus aan klantenservice
Bijlagen
FB_IMG_1656940344495.jpg
FB_IMG_1656940344495.jpg (61.16 KiB) 7147 keer bekeken
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Re: Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door v1nce »

Mooi spul! Goede art en binding etc ziet er ook patent uit. :)
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door Tuor »

400+ bladzijdes met regels, historische achtergronden en idd gaaf artwerk.... heb slechtere boekwerkje gekocht in mijn leven.... lol
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door Tuor »

En de rarities uit mijn aanschaf MECCG....
zal er niet rijk mee worden....
Bijlagen
FB_IMG_1657370890074.jpg
FB_IMG_1657370890074.jpg (76.42 KiB) 7126 keer bekeken
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door Tuor »

Zo ben nu beetje door de culturen heen ...
Leuk leesvoer, ook nog als je überhaupt geen ODM zou willen spelen... weet het alleen niet zo met half-elven en heuveldwergen [lees gewoon Hobbits] of ze nu echt een toegevoegde waarde zijn... maar al met al toch wel oké ... mowt natuurlijk nog aan de regels beginnen en nu al soms verbaas ik mij hoe het systeem veranderd is... maar gelukkig hebben we editie 1 t/m 3 nog lol.... het simpele systeem is wel weg in editie 5
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Re: Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik heb echt nooit begrepen waarom ze het allemaal zo ingewikkeld gemaakt hebben. Het rollenspel is toch bepalend voor alles. Geef mij maar de eerdere systemen, ODM 2 was best goed.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door Tuor »

Wijlen Fandath Ryne schreef: donderdag 8 december 2022, 23:30 Geef mij maar de eerdere systemen, ODM 2 was best goed.
Het systeem werd drastisch veranderd met OdM4 (en de introductie van The Dark Eye), hoewel ik er wel de logica in ziet dat je verdiende avontuurpunten omzet in het talentensysteem [ik ben nog niet aan regelwerk zelf begonnen] zodat ze ergens nuttig voor zijn, maar daarmee raakt hetook de laagdrempelige kwijt. Met deze versie stap je niet even in. Wat natuurlijk met Silvana stukken makkelijker was... daarom ook dat ik de druk er op houd (maar al sinds April geen updates meer, schijnt deze maand een vierde te komen, terwijl ik eerder had begrepen dat Ullises de boel al goed gekeurd had)
Je heb gelijk dat de oudere systemen gewoon goed genoeg waren, zijn ook "wij ouwetjes" die om het klassieke ODM vroegen....
Ik ben buiten Warhammer niet zo thuis in andere rollenspellen [paar keer Middle Earth Role-playing gespeeld maar weet er weinig van nog) maar denk met The Dark Eye/OdM4 en 5 Ullises zich op de Amerikaanse markt gericht heeft, waar het nog wel leeft
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door Tuor »

Wijlen Fandath Ryne schreef: donderdag 8 december 2022, 23:30 Geef mij maar de eerdere systemen, ODM 2 was best goed.
Het systeem werd drastisch veranderd met OdM4 (en de introductie van The Dark Eye), hoewel ik er wel de logica in ziet dat je verdiende avontuurpunten omzet in het talentensysteem [ik ben nog niet aan regelwerk zelf begonnen] zodat ze ergens nuttig voor zijn, maar daarmee raakt hetook de laagdrempelige kwijt. Met deze versie stap je niet even in. Wat natuurlijk met Silvana stukken makkelijker was... daarom ook dat ik de druk er op houd (maar al sinds April geen updates meer, schijnt deze maand een vierde te komen, terwijl ik eerder had begrepen dat Ullises de boel al goed gekeurd had)
Je heb gelijk dat de oudere systemen gewoon goed genoeg waren, zijn ook "wij ouwetjes" die om het klassieke ODM vroegen....
Ik ben buiten Warhammer niet zo thuis in andere rollenspellen [paar keer Middle Earth Role-playing gespeeld maar weet er weinig van nog) maar denk met The Dark Eye/OdM4 en 5 Ullises zich op de Amerikaanse markt gericht heeft, waar het nog wel leeft
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Toch maar OdM5 regelwerk gekocht

Bericht door Tuor »

Wijlen Fandath Ryne schreef: donderdag 8 december 2022, 23:30 Geef mij maar de eerdere systemen, ODM 2 was best goed.
Het systeem werd drastisch veranderd met OdM4 (en de introductie van The Dark Eye), hoewel ik er wel de logica in ziet dat je verdiende avontuurpunten omzet in het talentensysteem [ik ben nog niet aan regelwerk zelf begonnen] zodat ze ergens nuttig voor zijn, maar daarmee raakt hetook de laagdrempelige kwijt. Met deze versie stap je niet even in. Wat natuurlijk met Silvana stukken makkelijker was... daarom ook dat ik de druk er op houd (maar al sinds April geen updates meer, schijnt deze maand een vierde te komen, terwijl ik eerder had begrepen dat Ullises de boel al goed gekeurd had)
Je heb gelijk dat de oudere systemen gewoon goed genoeg waren, zijn ook "wij ouwetjes" die om het klassieke ODM vroegen....
Ik ben buiten Warhammer niet zo thuis in andere rollenspellen [paar keer Middle Earth Role-playing gespeeld maar weet er weinig van nog) maar denk met The Dark Eye/OdM4 en 5 Ullises zich op de Amerikaanse markt gericht heeft, waar het nog wel leeft
Plaats reactie