Grimbergen / doff magor / BIER

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Grimbergen / doff magor / BIER

Bericht door Thekkur »

Hmm, dat er een biermerk was dat Grimbergen heet wist ik al voordat het gebergte in Lothunia ontstond (m.a.w., de naam is gejat) maar het was me nooit opgevallen dat er op het etiket een ADELAAR staat :)

Deed me eraan denken dat ik was vergeten te vertellen hoe het met Plukje de adelaar, het huisdier van Doff Magor, na het gevecht met de in een zwaan veranderde Helena is afgelopen.
Afijn; alsnog.
Jullie (Helena, Jenna en Arumin, Hecnos zit in een kroeg in Gil Hamil) zitten met een goudgele rakker op het terrasje op het dak van Hobs Bier als jullie plotseling een zwarte stip aan de horizon zien verschijnen. Hij wordt snel groter! Nee, die wapens kunnen jullie terugleggen, het is geen Black Dragon. Het is een zwarte adelaar! Sierlijk landt het majestueuze beest op de reling aan de rand van het terras. Hij krast een keer rauw, en Naksos de Satir komt zijn kant op gelopen. "Doe mij maar een Grimbergen. Trippel. Met een rietje." krast het beest. Naksos haast zich weg om de bestelling te halen. Het beest draait zijn kop en kijkt met zijn scherpe ogen jullie kant op. "Wat kijken jullie nou?! Nog nooit een pratende adelaar gezien? Bemoei je met je eigen zaken ja. Of ik pik jullie ogen uit. Bij Gulsash!"

Het vooruitzicht een oog te verliezen spreekt jullie niet aan en jullie buigen je weer over je eigen nat.
Zodoende, de nageschiedenis van Plukje de Adelaar van Doff Magor.
Met illustratie.

Afbeelding
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hmm, het is bij nader inzien geen adelaar maar een feniks. Maar had ik jullie al verteld dat Feniks een ander woord is voor Plukje de adelaar van Doff Magor?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

het beest was toch neergestort in de diepe markt? :P (Na een spannend gevecht tussen zwaan en adelaar, snel afdalend in een vrije val boven de markt)
Afbeelding
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Ik gellof dat jij het idee van fenix niet zo goed begrijpt,
rises from his own ashes
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

DrCaligari schreef:Ik gellof dat jij het idee van fenix niet zo goed begrijpt,
rises from his own ashes
met andere woorden? was mijn beschrijving van het laatste moment van het gevecht met Doff Magor niet "...maar dan vloeit Jenna's energie over in het lichaam van de demoon en zijn lichaam verkruimelt tot as."
:twisted:
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ha, maar zo werkt destruction niet! Je moet een limited wish, wish of miracle ofzo casten om hem terug te laten komen! Maar sst, verklap de plot nou niet, Martin heeft zn verhaal nog niet afgemaakt.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie