DnD muziek

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

DnD muziek

Bericht door Thekkur »

Wat voor DnD muziek gebruiken jullie in sessies? Of wat voor fantasy muziek draaien jullie weleens?
Ik heb tijdens sessies Lotr soundtracks, midnight syndicate *aanrader*, aereon, rhapsody, conan the barbarian, dimmu borgir, grieg e.a. ten tonele gevoerd. oja, en een klein stukje bob marley :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Obviously the Propellorheads :)


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Airethilien
Ridder
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 28 mei 2004, 18:15

Bericht door Airethilien »

Hmmm, Rhapsody!
Maar beter: NIGHTWISH! :lol: 8)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RipCase
Edelman
Berichten: 66
Lid geworden op: donderdag 27 mei 2004, 19:31

Bericht door RipCase »

Portishead- Dummy
Prodigy- Fat of the land
"Dahlai Lama once said when asked what he thought about the Western Civilisation: 'Western Civilisation? That would be a good idea.' "
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

fear of the dark

van wie vraag je?
Iron Maiden natuurlijk!
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Airethilien
Ridder
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 28 mei 2004, 18:15

Bericht door Airethilien »

Blind Guardian - Lord Of The Rings 8)
Ennuh natuurlijk mijn vaste rijtje Omnia, Schelmish, Corvus Corax en Korpiklaani!
Afbeelding Afbeelding
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

kent iemand leonard cohen of king crimson? dat zou sessie ook wel een coole twist kunnen geven of als je je pcs gek wil maken doe een lekkere stukje John Zorn (moet je maar ff downloaden ofzo, Beste album; spillaine)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

King Crimson ken ik wel. Met Robert Fripp als gitarist... Bedoel je dezelfde band?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

weet ik niet zeker, denk t wel. Oude band die pop achtige muziek maaakt maar dan heel bizar, meestal erg rustig soms juist niet.

cd,s; in the court of the crimson king
oke dat is er maar een maar ik weet de andere ff niet meer
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

nog meer leuke RPG muziek: "ye olde englishe musicke" dubbel-cd
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Elrohir
Burger
Berichten: 57
Lid geworden op: woensdag 10 november 2004, 17:59

Bericht door Elrohir »

MeSa likes OMNIA (erg lijp) of anders Stan Getz(zeer relaxte jazz), Joe Pass (ook jazz)
There's no good victory until its a narrow victory.
Ik heb het niet zo op uiensoep, geef mij maar groentesoep en kippesoep.
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Hmmm, de beste rpg muziek bij Fantasy haal ik toch vaak oftewel uit Schotse historische bands als Wolvermund of Rapalje, of het betere Soundtrack gebeuren. Films als The Count of Monte Cristo, The Bounty, Cutthroat Island, Red Planet, Crimson Rivers en Plunkett & Mccleane staan bij mij vast in de lijst elke sessie en de spelers herkennen de tracks meestal niet eens.

Ook vind ik het belangrijk om dan mijn vertel stijl aan te passen aan de muziek, daarom prefereer ik instrumentaal.

Ook leuk zijn Therion en Haggard trouwens, erg leuke fantasy - metal.
Gebruikersavatar
Elrohir
Burger
Berichten: 57
Lid geworden op: woensdag 10 november 2004, 17:59

Bericht door Elrohir »

RAPALJE rocks 8)
There's no good victory until its a narrow victory.
Ik heb het niet zo op uiensoep, geef mij maar groentesoep en kippesoep.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Als wij in een melige bui zijn luisteren we soms naar Zilverdael van Alexander Curly :shock:
Zo, 'ns kijken wie er nu nog ODM durft te komen spelen!
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Allemaal grote onbekenden voor me! Daar ga ik binnenkort eens achteraan in de centrale discotheek :)
Fandath: Ook dat ken ik niet... is dat dan van die vreselijke muziek?!!

Lastig is wel om muziek echt af te stemmen op de actie. tenzij je met een pc en playlist werkt. Als ik gewoon een cd opzet lopen avonturen soms nogal vreemd, omdat ook ik de neiging heb om 'met de muziek mee te spelen'.

Overigens is sommige film muziek juist veel te bepalend. De muziek van bravehearth bijvoorbeeld... behalve dat er wel erg veel doedelzakken in zitten is de dynamiek van de tracks onmogelijk bij te houden. Die nummers lopen over van bombastische veldslag muziek naar een romatisch highland deuntje in dezelfde track. En natuurlijk valt de actie niet precies samen met de actie in het nummer, waardoor de black dragon net tevoorschijn komt op het moment dat de jig wordt ingezet.

Zelfde geldt voor Lotr muziek... het meest geschikt zijn 'eenzijdige' nummers...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Airethilien
Ridder
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 28 mei 2004, 18:15

Bericht door Airethilien »

Ik heb onlangs Tanzwut ontdekt: dance met gitaren en middeleeuwse instrumenten :)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

zo hier heb ik even wat mooie ideeen opgedaan voor muziek :D
dank aan jullie ieder.

Mijn contributie:
soundtrack van 'Alexander','X','sleepy hollow' en 'crouching tiger hidden dragon'
eRa, celtic myst, philip glas (koyaaniqatsi), Beethoven, Dubliners, Necrophagia en (misschien) Kate Bush

Taiko Drums, oosters muziek met voornamelijk slagwerk
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik heb gemerkt dat muziek steeds belangrijker is geworden in mijn sessies. Het bepaalt zoveel sfeer, en kan een moment echt die filmische extra charme geven. Muziek verschilt dus ook heel erg per sessie. Voor mijn pirate adventures heb ik het thema van 'cutthroat island' gebruikt. Voor mijn eerdere sessies was dat het main theme van 'the last of the mohicans'. Een terugkerend themamuziekje in een wat langer durende campaign kan erg goed werken denk ik.

Voor een gevecht op zee met een gigantische inktvis had ik zelfs speciaal een track samengesteld met het thema, en de geluiden van een storm/klapperende zeilen.

Nog cooler; een thema gebruiken voor een bepaalde enemy... gebruik met mate; op het moment dat de spelers bij de vijand in de buurt zijn het thema aanzetten. pientere spelers hebben na een aantal confrontaties wel door dat ze zich uit de voeten moeten maken als de GM dat nummer weer opzet :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

mochten we een rpg honk hebben kunnen we misschien ook een pc neerzetten waarin in iedereen zijn muziek kan uploaden (rippen) en branden of op schijf zetten.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Ik luister op het moment naar Dark Ambient muziekjes om in Cthulhu-sfeer te komen, maar misschien moet ik die nog even geheim houden ;)
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Plaats reactie