Weer een mooie RpGtip.

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Weer een mooie RpGtip.

Bericht door Thekkur »

"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Dat is nou precies wat ik al tijden probeer te zeggen, en waarom ik genoeg begin te krijgen van de standaard DND indeling qua rassen en klassen.
Alle spelers weten het verschil tussen een orc en een ogre en een goblin, en hoe sterk ze zijn. Terwijl vaak in mythologieen de verschillen erg klein zijn. Elven en dwergen zijn oorspronkelijk twee verschillende woorden voor het zelfde, namelijk ondergrondse kwaadaardige geesten.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

En daarom wil ik een keer prestigeclasses proberen te spelen, omdat ik genoeg heb van de standaard klassen. En een keer een Half Giant spelen of een ander non-standaard ras lijkt me ook leuk.
v1nce

Bericht door v1nce »

Zeker wel goede tips. Maar ik zelf twijfel nog altijd of "meer" en "anders" nou per definitie beter of zelfs wenselijk is. Ik denk toch vaak dat gamers eerst een simpel character goed "moeten" leren spelen alvorens ze combinaties/ingewikkelder samenstelling pc's gaan spelen. Om een even op het voorbeeld in te gaan. Ik zelf vind dat ik al moeite heb om een Red. Doorsnee elven thief overtuigend te spelen. Zou me verbazen als mijn inleving dan wel roleplaying makkelijker of beter zou worden door mijn character complexer te maken/meer skills te geven. Als ik een character (bijv giant) zou nemen wat ik niet goed ken of snap en het vervolgens niet goed speel dan is die gewoon een plat verzinsel. & een naam. Een amalgatie van 'bijzondere' stats die bij zijn race of abilities passen maar waarvan ik niet weet hoe ik die goed moet uitbeelden.

Wellicht kunnen andere mensen dit wel of vinden ze het niet zo belangrijk om het character uit te beelden. Dan kan natuurlijk.
Plaats reactie