Het grote Dobbelstenen topic

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie

Mijn favoriete vorm dobbelsteen is

d3
0
Geen stemmen
d4 cijfer boven
0
Geen stemmen
d4 cijfer onder
1
11%
d6
1
11%
d8
0
Geen stemmen
d10
2
22%
d10 %
1
11%
d12
0
Geen stemmen
d20
4
44%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Het grote Dobbelstenen topic

Bericht door Thekkur »

Sommigen gebruiken de dice veelvuldig, anderen vermijden het gebruik zoveel mogenlijk. Hoe je het ook wend of keert; dobbelstenen zijn onlosmakelijk verbonden met RPG. Hoeveel dobbelstenen hebben jullie? Heb je een favoriete set? Welke kleurcombinatie heeft je voorkeur? Waar bewaar je je dice in?
Soms hoor ik mensen klagen over mijn donkerrode dobbelstenen met gouden opdruk, maar het voegt wel iets toe aan de spanning... heb ik nu een zeven? nee... een 12!

Ik heb zo'n 4 setjes dice, waar enkele stenen uit ontbreken, en anderen daarentegen op wonderbaarlijke wijze in mijn dicebag terecht zijn gekomen.
Mijn dicebag is een fluwelen brillenhouderzakje. Mijn favoriete set is de groene met witte opdruk. Leesbaar, en de eerste set die ik heb gekocht. Ik heb één zwarte d20 met witte opdruk uit een oog des meesters set, dat is mijn absolute favoriet.

Wat voor bijzondere dobbelstenen heb je?

deze gast heeft er iig een héle hoop! de pagina laadt langzaam...
http://www.dicecollector.com/THE_DICE_MEGAPAGE.HTML
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

In deze periode gebruik ik natuurlijk vooral mijn oranje d20!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ik heb nog steeds mijn eerste complete set in gebruikt in plastic kokertje
alhoewel dat wel een irritant geluid maakt bij het lopen.

Ze zijn wit met zwarte opdruk , goed te lezen en iedereen wil donkere stenen dus altijd te onderscheiden van anderen (tot nu toe)

Ik heb geen favorite en als ik moet kiezen dan is het de D20 of D6 (ODM)
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik heb maar op de d10% gestemd, want die vind ik wel goed toepasbaar in veel situaties, en de percentages geven ook meteen duidelijkheid. Handig is dan een setje waarbij een dobbelsteen met 1-2-3 enz. en de andere met 10-20-30 enz. gemarkeerd is, om misverstanden te voorkomen.

Verder heb ik weinig met dobbelstenen, ik gebruik gewoon wat voorhanden is. Wel heb ik ooit voor de aardigheid een paar ronde d6 dobbelstenen aangeschaft. Bij ons in de groep heeft iemand een echte d100, dat is ook wel grappig.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Of de gewraakte D30...
Leuk om de gezichten van de spelers te zien als je die pakt, en iets mompelt over "welke modifier kwam hier nou ook al weer bij voor de totale schade ?"
8)
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

...ik hou niet van dice, vooral omdat ik enorm slecht gooi, maar zowieso niet. Hoewel ik een kleine obsessie voor de d10 heb... Komt door mijn WoD gekte natuurlijk...

ik heb een grote collectie d10, netzoveel als al mijn andere dice bijelkaar, en dat zijn er rond de 200. De d10 heb ik in alle speciale WoD uitvoeringen, zoals Vampire, Wraith, Werewolf.

Mijn oude makker Matthem S. uit Ierland heeft mij zelfs een een setje Conclave dice kado gedaan. Speciale dice die slechts voor 1 vampire event worden geproduceerd, en je dus alleen krijgt als je daar was.

Ook mijn set 10 d10 in een grafkist is erg gaaf.

Ik heb dice dus niet om te gooien, maar om te collecten... Beats magic ;-]
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

En natuurlijk dat setje Cheater Dice dat in omloop is.

Met een D20 waarop geen 20 zit, maar een tweede 1. Leuk voor de spelers. En voor de DM een D20 met geen 1, maar een tweede 20. In principe veel beter omdat ze niet verzwaard hoeven te zijn, en dus niet 'lekker' rollen. En nog wat van die aparte dobbels.

:D
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

Het maakt mij niet zo veel uit, het enige wat me nog steeds irriteerd en obsedeert is de d4, probeer die een te laten spinnen of probeer er eens 2 in je dobbelsteentoren te verwerken!
v1nce

Bericht door v1nce »

Ik geef voorkeur aan zo weinig mogelijk Dice op tafel en dan het lieftst erg duidelijk met/veel contrast en verschillende kleuren voor elke soort. Dit soort dingen zijn niet altijd zo heel boeiend maar als een krappe/volle tafel hebt die slecht verlicht (kaarslicht only) is dan kan het toch wel erg prettig zijn.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

welcome back! zo weinig mogenlijk dice is ok.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Dream on DrC!!!
You will never drive a ford mustang, not even a toy one!
Trouwens jij was toch vervent fietser?
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Gebruikersavatar
jwfd1976
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 3 oktober 2006, 21:41

de d20

Bericht door jwfd1976 »

Voor mij blijft de d20 favoriet, ik zal me altijd de reactie van m'n moeder herinneren toen ik op sinterklaas m'n vers gekregen dungeons en dragons 1e edite nederlands opende. Ze zei: die dobbelsteen lijkt wel een bal, en bij nader bekijken, dan kan je lekker lang yathzee spelen. Wist zij veel, ze wist dat ik het wel eens bij een vriendje had gespeeld en het erg leuk vond. Daarom gaf ze mij die doos. Ze heeft daarna alle stenen beoordeeld en geconcludeerd dat ze dit nooit zou leren. Dus ja door m'n moeder is de d20 favoriet.
Een ware avonturier heeft ogen in z'n achterwerk of doet overtuigd alsof!!
v1nce

Bericht door v1nce »

Ja lachen, ik kan me ook wel herinneren dat ik mijn eerste (engelstalige) D & D doos kreeg lang geleden... machtig moment was dat, erg blij en enthousiast.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

HA! ik heb al mijn rpg boeken ZELF moeten kopen! AL mijn dice heb ik bloedig gespaard! :x
Hoewel ik moet toegeven dat ik toen ik net mijn dnd3E boeken had gekocht ik de fout had gemaakt ook gelijk drie setjes dice aan te schaffen. Toen nog onwetend dat kleurcombinaties als gouden letters op donkerrode stenen en zwarte letters op donkerblauwe stenen niet erg praktisch zijn bij kaarslicht...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Thekkur schreef:HA! ik heb al mijn rpg boeken ZELF moeten kopen! AL mijn dice heb ik bloedig gespaard! :x
HA! 'MY parents do love me! ;)
Gebruikersavatar
jwfd1976
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 3 oktober 2006, 21:41

Bericht door jwfd1976 »

Mijn doos was nederlandstalig nog grappiger. Heb de rest overigens zelf moeten kopen. Ik heb ook wel eens gele dice gekocht met witte opdruk niet handig maar de stenen waren zo mooi gemarmerd.
Een ware avonturier heeft ogen in z'n achterwerk of doet overtuigd alsof!!
Plaats reactie