one on one

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hadden vincere en lairnaedon niet aangegeven weer te willen gaan spelen DrC? dan heb je nog maar één speler nodig... of misschien zelfs géén. een game met twee personen kan best tof zijn namelijk.
hebben jullie er wel eens aan gedacht om gewoon samen one on one te gaan spelen? de eerste keer kan best vreemd zijn maar het is wel erg tof!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Flikker op, dat jij dat soort dingen met je vriendin doet wil niet zeggen dat wij interesse hebben. Voor een goed gesprek ga ik wel naar de kroeg.


Tim: Je hebt (als ik het goed zie) Arnout, Martin en ikzelf. Genoeg toch om donderdag eens een beginnetje te maken?


Dulce et decorum est pro alea mori.
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Vincere: Wow! Zo hard en kritisch heb ik je nog maar een keer eerder gehoord, i am impressed! ;) Nee maar serieus waarschijnlijk bedoel je het ook niet heel erg of heftig toch?

Wat betreft dat one on one, eigenlijk vind ik het ook maar niks/armoe vergeleken bij een beetje leuke groep. Enige voordeel is dat je makkelijk en vaak kan spelen. De enige keren dat ik het deed was om om een noob in wijden en dat was ook maar erg beperkt houdbaar.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Wat een overtrokken reactie! Vergeet eens even het DnD rpg en en denk storytelling ipv gaming. 1on1 is als je het goed doet heel erg tof. Duidelijk dat jullie het nog nooit écht gespeeld hebben. Als je op zoek bent naar serious roleplaying, ontwikkeling als GM/gamer, deep immersive storytelling dan is het echt aan te raden. Stap gewoon ff over die lijn heen; het is niet alsof je lepeltje lepeltje met iemand in een slaapzak gaat liggen ofzo, maar je moet wel een bepaald soort vertrouwensband hebben om goed te kunnen 1on1-en.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Thekkur schreef:Wat een overtrokken reactie! Vergeet eens even het DnD rpg en en denk storytelling ipv gaming. 1on1 is als je het goed doet heel erg tof. Duidelijk dat jullie het nog nooit écht gespeeld hebben.
Ho ho ho, wacht ns effe. Eigenlijk zei ik het verkeerd in die vorige post. Naast die noobs heb ik ook wel eens one on one RPG gespeeld met mijn vriendin toendertijd. En ja het was leuk. Maar nee ik vond het geen echte Roleplaying zoals ik dat prettig vind. Er is geen Groepsdynamiek (vind ik essentieel en leuk onderdeel aan RPG). De reacties van twee personen die elkaar goed kennen zijn meestal toch wel stuk voorspelbaarder en beperkter dan van [/quote]4 of meer mensen. De mogelijkheden dus vaak dus ook. Maar misschien is het voor jou anders en werkt het wel, maar ik vond als je het meerdere keren achter elkaar deed dat er echte beperkingen aan zaten en dat ik het een stuk leuker vond om weer in groep te gaan spelen. YMMV.
Als je op zoek bent naar serious roleplaying, ontwikkeling als GM/gamer, deep immersive storytelling dan is het echt aan te raden.


Voor jou misschien wel, voor een deel van de anderen schijnbaar dus helemaal niet. Er zijn vele wegen naar Waterdeep, en 'serious rpg en' en 'storytelling' zijn voor interpretatie vatbeer en je kan ze op vele manier leren.
Stap gewoon ff over die lijn heen
Zou niet weten waarom.
het is niet alsof je lepeltje lepeltje met iemand in een slaapzak gaat liggen ofzo, maar je moet wel een bepaald soort vertrouwensband hebben om goed te kunnen 1on1-en.
En dat is IMO ook meteen de achilles hiel van One on One zoals ik in de andere thread omschrijf.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik bedoelde ook niet echt jouw reactie, meer die van vincere... Maar het was ook maar een voorstel! Kennelijk is het niet makkelijk voor jou om in een groep te spelen, dus dacht ik: misschien is 1on1 wel een optie. :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Nah, wel bedankt voor idee, maar ik heb het er wel eens met Tim over gehad en leek ons niet zo. Idd meer iets voor met je chick. Overigens lijkt (maar dat is wel vaker geweest, dus ja.) dat er wellicht weer een groep is.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Toch wel? maar ook een groep waarmee jij wilt meespelen? of ga je GM-en?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Ga GM en, JWD, ik, Cali en C. Maar of het ook lukt moeten we even aanzien. Laten we het hopen.
Plaats reactie