Het nooit van de grond gekomen avontuur...

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Het nooit van de grond gekomen avontuur...

Bericht door Thekkur »

Iedereen kent ze wel... de avonturen die al weken, maanden of zelfs jaren in je hoofd broeden. Maar die nooit uitweg vinden naar buiten! Omdat je niet de juiste spelers kan vinden, omdat je geen tijd hebt om een game te starten, doordat je nog te veel andere ideeen op de plank hebt liggen die eerst de aandacht verdienen of omdat je te onzeker bent of anderen jouw fantasieen wel kunnen waarderen. Legio redenen om ze voor altijd voor je zelf te houden dus!
Wat voor game zit er in je hoofd?
Waarom ben je hem nooit gaan spelen?

Ik heb zelf nog de hoop ooit een aantal pirate sessies te spelen in m'n (met DrC samen) bedachte wereld. De weled is al uitgewerkt, maar het ontbreekt met nog even aan concrete avonturen. Hoewel ik al wel een aantal leidraden heb. Daarnaast ontbreekt het me aan tijd om de game voor te bereiden, en aan een vast dag om te spelen.

Ook viking/noormannen zou ik graag willen gaan uitwerken, maar meer dan een fascinatie en een opeenstapeling van ideeen in m'n hoofd is dat nog niet...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Jaaah, piraten zijn vet! Zou jij niet nog een schets maken van Arend die met zijn ene oog de bootsman (toevallig ook één oog) van het door ons overvallen schip kwaad aanstaarde? Haring, Johan en Bobo heb je wel geschetst maar ik voel me te kort gedaan!


Arend die aan een liaan bovenop zo'n grote wesp slingert mag ook, of die groepsscene waarbij we bovenop dat rotsblok in de vulkaan zitten (waarvan het trouwens bijna onmogelijk is om zo'n zware ontploffing te krijgen aangezien het waarschijnlijker een rhiolitische vulkaan is ipv een andesitische?).


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

ik zal er eens over denken!
Vincere schreef:(waarvan het trouwens bijna onmogelijk is om zo'n zware ontploffing te krijgen aangezien het waarschijnlijker een rhiolitische vulkaan is ipv een andesitische?).
hmm... hoor je dat soort taal uitgesproken worden in films als cutthroat island en pirates of the carribean? nee. het is een Andropolorfische vulkaan.
;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Wel een gegronde reden om iemand te kielhalen!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

herinner me er even aan als we samen op een boot zitten ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie