Vampire hits
Vampire hits
Was ik het toch bijna vergeten te vragen... is handig voor de volgende keer: hoe werken hits in vampire???!!! Tijdens de meeting zat ik daar nogal mee te tobben, misschien dat iemand het hier helder kan explaneren?
ik begreep:
Gooi x aantal D10 (waarvan is x afhankelijk?) --- de attack roll.----
Tel het aantal rolls boven de 5. discard lagere, gooi 10-en nogmaals.
Uitkomst is aantal damage rolls dat je mag maken. ---- je hoeveelheid succes---
gooi damage met even veel D10-en als waarmee je succes had met je attack roll.
ik begreep:
Gooi x aantal D10 (waarvan is x afhankelijk?) --- de attack roll.----
Tel het aantal rolls boven de 5. discard lagere, gooi 10-en nogmaals.
Uitkomst is aantal damage rolls dat je mag maken. ---- je hoeveelheid succes---
gooi damage met even veel D10-en als waarmee je succes had met je attack roll.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
hmm ik dacht dat je een aantal 'skill punten'hebt voor een aanval.
Dat aantal dobbelstenen mag je gebruiken, dan gooi je en naarmate het doelwit makkerlijker of moeilijker te raken is gelden er meer of minder dobbelstenen: bijv. je schiet (skill = 3 ) 3 dobbelstenen, het doelwit is verder weg (moeilijkheid =6) ; dan gooi je (3,5,7), één schot raak.
Bij vampire zijn geraakte punten heftiger dan bij D&D, ik geloof dat jje een stuk of 4 of 5 punten hebt en dann is het afgelopen. Ook bij iedere rake klap heeft het nadelen voor je eigenschappen en uithoudingsvermogen, maar gelukkig kan jeje als vampier genezen.
Goed waarschijnlijk dat ik één en ander hier mis heb, ok weet ik niet echt wat de tien en één inhouden, dus laat ST of iemadn anders het nog even kort overdoen.
Dat aantal dobbelstenen mag je gebruiken, dan gooi je en naarmate het doelwit makkerlijker of moeilijker te raken is gelden er meer of minder dobbelstenen: bijv. je schiet (skill = 3 ) 3 dobbelstenen, het doelwit is verder weg (moeilijkheid =6) ; dan gooi je (3,5,7), één schot raak.
Bij vampire zijn geraakte punten heftiger dan bij D&D, ik geloof dat jje een stuk of 4 of 5 punten hebt en dann is het afgelopen. Ook bij iedere rake klap heeft het nadelen voor je eigenschappen en uithoudingsvermogen, maar gelukkig kan jeje als vampier genezen.
Goed waarschijnlijk dat ik één en ander hier mis heb, ok weet ik niet echt wat de tien en één inhouden, dus laat ST of iemadn anders het nog even kort overdoen.
- Wijlen Fandath Ryne
- Supreme Grandmaster
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23
Je gooit met een x aantal dobbelstenen, zeg 3 voor firearms en 3 voor dexterity. Daarvan raak je er 4, dus 4 hoger dan 5 (of evt. tienen, je begrijpt het wel). Die vier hits moet je dan zien als 1+3 hits, dwz. 1 normale hit, plus nog eens 3 extra hits omdat je goed gemikt hebt.
Een vuurwapen doet dan als het ware (in DnD termen) 1d6 dmg, oftewel je mag zes dobbelstenen gooien voor je eerste hit. Je hebt dan ook nog die 3 bonushits, dus die tel je er bovenop. Je gooit dan dus voor je 1+3 hits respectievelijk 6 en 3 dobbelstenen, dus 9 in totaal. Van die 9 zijn er dan bijv. 2 weer boven de 5, en elke daarvan doet 1 dmg, dus je doet in totaal 2 dmg (of misschien dan 3 dmg, 1 basis + 2 per dobbelsteen, maar dat weet ik niet meer zeker).
Nou duidelijk? Dit is zoals ik het interpreteerde.
Een vuurwapen doet dan als het ware (in DnD termen) 1d6 dmg, oftewel je mag zes dobbelstenen gooien voor je eerste hit. Je hebt dan ook nog die 3 bonushits, dus die tel je er bovenop. Je gooit dan dus voor je 1+3 hits respectievelijk 6 en 3 dobbelstenen, dus 9 in totaal. Van die 9 zijn er dan bijv. 2 weer boven de 5, en elke daarvan doet 1 dmg, dus je doet in totaal 2 dmg (of misschien dan 3 dmg, 1 basis + 2 per dobbelsteen, maar dat weet ik niet meer zeker).
Nou duidelijk? Dit is zoals ik het interpreteerde.
Dulce et decorum est pro alea mori.
- Wijlen Fandath Ryne
- Supreme Grandmaster
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23
- Wijlen Fandath Ryne
- Supreme Grandmaster
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23
Afijn... er dus even van uit gaand dat ik geen 10-en heb gegooid, gooi ik in totaal 15 dobbelstenen en maak ik 4 berekingenen? Om uiteindelijk 2 (twee!) hits te doen? En dan is het nog een standaard worp, zonder modifiers omdat mijn tegenstander bijvoorbeel snelle reflexes heeft? Daar bestaat een mooi woord voor; OMSLACHTIG.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Ik bedoel; hoe kan een game die zo erg geënt is op diepgaande roleplay, method acting en storytelling er nou zo'n systeem op nahouden? daar zit toch niemand op te wachten? misschien met uitzondering van tactician Vincere 8)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
- Wijlen Fandath Ryne
- Supreme Grandmaster
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23