Pagina 1 van 1

Vampire hits

Geplaatst: vrijdag 26 januari 2007, 13:59
door Thekkur
Was ik het toch bijna vergeten te vragen... is handig voor de volgende keer: hoe werken hits in vampire???!!! Tijdens de meeting zat ik daar nogal mee te tobben, misschien dat iemand het hier helder kan explaneren?

ik begreep:
Gooi x aantal D10 (waarvan is x afhankelijk?) --- de attack roll.----
Tel het aantal rolls boven de 5. discard lagere, gooi 10-en nogmaals.
Uitkomst is aantal damage rolls dat je mag maken. ---- je hoeveelheid succes---
gooi damage met even veel D10-en als waarmee je succes had met je attack roll.

Geplaatst: vrijdag 26 januari 2007, 14:11
door Karma
hmm ik dacht dat je een aantal 'skill punten'hebt voor een aanval.
Dat aantal dobbelstenen mag je gebruiken, dan gooi je en naarmate het doelwit makkerlijker of moeilijker te raken is gelden er meer of minder dobbelstenen: bijv. je schiet (skill = 3 ) 3 dobbelstenen, het doelwit is verder weg (moeilijkheid =6) ; dan gooi je (3,5,7), één schot raak.

Bij vampire zijn geraakte punten heftiger dan bij D&D, ik geloof dat jje een stuk of 4 of 5 punten hebt en dann is het afgelopen. Ook bij iedere rake klap heeft het nadelen voor je eigenschappen en uithoudingsvermogen, maar gelukkig kan jeje als vampier genezen.

Goed waarschijnlijk dat ik één en ander hier mis heb, ok weet ik niet echt wat de tien en één inhouden, dus laat ST of iemadn anders het nog even kort overdoen.

Geplaatst: zaterdag 3 februari 2007, 15:27
door Thekkur
het vlijft baag! :(

Geplaatst: zaterdag 3 februari 2007, 15:56
door Karma
ja ehh, ik hoopte ook dat een echte specialist hier nog een commentaar zou plaatsen.

(wacht even DrC kwam toch als specialist uit de rpg-test?) :lol:

Geplaatst: zaterdag 3 februari 2007, 16:44
door Wijlen Fandath Ryne
Als ik wat sneller gereageerd had, had ik het misschien nog wel geweten. :?

Een tien betekende in ieder geval dat het een hit was, en ook mocht je die dobbelsteen nog eens overgooien om te kijken of je nog een hit kon scoren. Een één was niet alleen mis, maar het kostte je juist een hit.

Geplaatst: zaterdag 3 februari 2007, 19:49
door Vincere
Je gooit met een x aantal dobbelstenen, zeg 3 voor firearms en 3 voor dexterity. Daarvan raak je er 4, dus 4 hoger dan 5 (of evt. tienen, je begrijpt het wel). Die vier hits moet je dan zien als 1+3 hits, dwz. 1 normale hit, plus nog eens 3 extra hits omdat je goed gemikt hebt.

Een vuurwapen doet dan als het ware (in DnD termen) 1d6 dmg, oftewel je mag zes dobbelstenen gooien voor je eerste hit. Je hebt dan ook nog die 3 bonushits, dus die tel je er bovenop. Je gooit dan dus voor je 1+3 hits respectievelijk 6 en 3 dobbelstenen, dus 9 in totaal. Van die 9 zijn er dan bijv. 2 weer boven de 5, en elke daarvan doet 1 dmg, dus je doet in totaal 2 dmg (of misschien dan 3 dmg, 1 basis + 2 per dobbelsteen, maar dat weet ik niet meer zeker).

Nou duidelijk? Dit is zoals ik het interpreteerde.

Geplaatst: zaterdag 3 februari 2007, 22:34
door Wijlen Fandath Ryne
Dacht ik wel ja, en volgens mij kwam je in het door jou gegeven voorbeeld dan op 2 hits uit. Maar een handvuurwapen was basis 8, geloof ik.

Geplaatst: zondag 4 februari 2007, 18:33
door Vincere
Schoot hij niet met een M16 of iets dergelijks? :)

Geplaatst: zondag 4 februari 2007, 18:35
door Wijlen Fandath Ryne
Nee, we hadden allemaal revolvers, toch?

Geplaatst: zondag 4 februari 2007, 18:38
door Vincere
Ja wij wel, ik dacht dat die "1d6" deden, maar had Tijn niet een grote unit uit z'n kofferbak gehaald, die meer damage deed?

Geplaatst: zondag 4 februari 2007, 22:14
door Thekkur
Afijn... er dus even van uit gaand dat ik geen 10-en heb gegooid, gooi ik in totaal 15 dobbelstenen en maak ik 4 berekingenen? Om uiteindelijk 2 (twee!) hits te doen? En dan is het nog een standaard worp, zonder modifiers omdat mijn tegenstander bijvoorbeel snelle reflexes heeft? Daar bestaat een mooi woord voor; OMSLACHTIG.

Geplaatst: zondag 4 februari 2007, 22:20
door Karma
ik denk dat ik erbij had moeten zijn. :?

Geplaatst: zondag 4 februari 2007, 22:28
door Thekkur
Ik bedoel; hoe kan een game die zo erg geënt is op diepgaande roleplay, method acting en storytelling er nou zo'n systeem op nahouden? daar zit toch niemand op te wachten? misschien met uitzondering van tactician Vincere 8)

Geplaatst: zondag 4 februari 2007, 22:31
door Wijlen Fandath Ryne
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook dacht dat het werkte zoals door Vincere beschreven. Maar toen ik dat wilde gaan opschrijven vond ik het inderdaad zo'n gedoe dat ik er van uitging dat ik het verkeerd onthouden had. Maar het is dus blijkbaar echt zo......