Outdoor Roleplaying

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Outdoor Roleplaying

Bericht door Thekkur »

Nu het weer mooier weer wordt vroeg ik mij af hoe jullie aankijken tegen buiten rpg-en?! Wegen de voordelen (mooi weer, ruime speelruimte, lucht) op tegen de nadelen (geen muziek, irritante omstanders etc) ?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Spelen in de buitenlucht. Kan dat dan? Krijg je daar dan geen... gezonde kleur van dan?
:D

Werkelijk nu. Het kan erg relaxend zijn om in een tuin te zitten, vooral als die afgesloten is tegen irritante types, en lekker in de (frisse) buitenlucht te zitten. Natuurlijk zijn er dingen die je buiten niet hebt (vaak de muziek, of sfeerlicht, een dergelijk element), maar daar is, zeker voor bepaalde avonturen/setings heel goed mee te leven.

Maar er zijn zeker settings en omstandigheden waar ik liever binnen zit. Zit je in de zon op een tuinstoel, in de verte de zacht ruisende ruis van een snelweg en toeterende maniakken die vinden dat ze haast hebben op de weg. Tegenover je zitten in de tuin twee bier-eco's die liefst zware zaken zoals Rammstein en Totenkopf uit hun draagbaar laten schallen, terwijl de DM een diep duistere scene omschrijft waarbij de vampier de schone maagd nadert...

Of doe je zulks liever bij een gedimd licht of een stel kaarsen?

Kortom, voor mij hangt het af van de situatie, setting en sfeer die je hebben wilt. Maar er is voor beiden wat te zeggen.
Plaats reactie