The voice of GOD

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

The voice of GOD

Bericht door Thekkur »

Praten met goden... weleens gedaan? In game... :) Goden kunnen een belangrijk element in game zijn. Wat is er mooier dan een 'goddelijke missie'?

Er zijn talloze voorbeelden van 'helden' die 'on a mission from god' zijn. En dan heb ik het niet alleen over de blues brothers. Jeanne D'arc, odysseus, Alexander grote etc.

Toch is werkt het direct aanspreken van een speler door een god niet altijd even goed. Waar een god een ongenaakbare status heeft wordt deze, zodra de GM door de mond van het goddelijke begint te spreken, nooit groter maar altijd kleiner. Zodra een god zijn of haar mond opent valt toch veel van de mysterieusiteit weg. Films waarin god direct begint te praten (the Ten commandments, monty python en the Holy Grail bijvoorbeeld) zijn niet serieus te nemen.

Mogelijkheden zijn natuurlijk om een god niet direct te verwoorden, door hem of haar door de mond van een priester/priesteres te laten spreken, of via een droom,

Hoe lossen jullie dat op in game? Of weten jullie voorbeelden hiervan uit literatuur/films.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

oei, nog niet gedaan, ik vind het altijd wel risicovol, je kunt het wel gemakkelijker in dromen ofzo doen. Of de god(in) in vermomming met de karakters laten praten.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ben benieuwd of dit element nog terugkomt in mijn huidige game :D
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Laatst nog die ipmro sessie gedaan met karma en DrC, dat was uiteindelijk denk ik wel geslaagd. De god zelf was niet aanwezig, maar door 'tekenen' in de natuur wel zo te interpreteren. Beetje zoals in real life dus :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie