Pagina 1 van 1

RPG your life

Geplaatst: zondag 21 oktober 2007, 16:51
door Thekkur
Hebben jullie weleens een game gespeeld waarbij je jezelf speelt in deze tijd? De game start dus op een moment in de nabije toekomst en de spelers kennen elkaar zoals ze elkaar nu kennen. Maar... verder is alles mogelijk! Vanaf dat moment speel je verder met 'jezelf' waarbij de game iedere wending kan nemen. Een werewolf/vampire game, een superhero game, een time-travel game.

Lijkt mij best boeiend! Je kan jezelf spelen 'zoals je zou willen zijn'.
Gevaar: fictie en werkelijkheid beginnen door elkaar heen te lopen...

Wie van jullie heeft dit wel eens geprobeerd, wie van jullie zou het wel eens willen proberen?!

Geplaatst: maandag 22 oktober 2007, 10:03
door Vincere
Het is in ieder geval makkelijk roleplayen!

Lijkt me wel leuk om eens te doen; de vorige "real-life" RPG (zombies in Rotterdam) was ook erg leuk. Misschien wat voor de kerstvakantie, als ik weer terug ben in Nederland.

Geplaatst: maandag 22 oktober 2007, 16:51
door v1nce
Niet mijn 'cup of tea'. Zie er toch best wat haken en ogen aan. Ik blijf zelf maar wachtten op een goede "gewone" game. Maar, have fun!

Geplaatst: maandag 22 oktober 2007, 22:47
door Wijlen Fandath Ryne
Een paar jaar geleden wisten we het bij de Morgenster even niet meer. Toen improviseerde Harmen een avontuur dat in Rotterdam en omgeving speelde en begon in de woonkamer van Cor, waar we ons op dat moment ook echt bevonden. Uiteraard speelde ik Paul.
Helaas kwam Paul al helemaal in het begin van het avontuur, toen er nog nauwelijks iets gebeurd was, om het leven. Daarop speelde ik verder als Ed. Ed zelf was er die avond namelijk niet, en Harmen had hem tot dan toe ge-NPC'd.
Harmen's bedoeling was, om er een snel avontuur van te maken, maar in de beste traditie van de Morgenster speelden wij alles gedetailleerd uit, dus we kregen het die avond niet af.
De volgende avond was Ed er wel. Maar ja, ik was hem al aan het spelen, dus Harmen deelde hemzelf maar een ander figuur toe (veiligheidshalve deze keer geen groepslid).
De rest van de avond speelde ik Ed, en Ed hield zich vooral bezig met commentaar leveren daarop: "Nee, dat zou ik nooit gedaan hebben!"

Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2007, 8:32
door Vincere
Bij nader inzien denk ik dat het toch lastig is om een character met een charisma van 4 te spelen.

Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2007, 15:04
door Thekkur
een charisma van 4? niet zo bescheiden vin! je krijgt wel eindelijk een keer de kans een character met een intelligence van 18 te spelen ;)

@ fandath: hahaha! weer zo'n mooi Morgenster avontuur :D Als ik harmen zou zijn geweest zou Ed op zijn beurt Wijlen Paul hebben gespeeld...

Geplaatst: dinsdag 30 oktober 2007, 14:42
door Lord Xcapobl
Wijlen Paul spelen...
Klinkt alsof je dan die White Wolf Wraith, the Oblivion er bij zou kunnen pakken.

We hebben bij onze groep jaren geleden wel eens iets dergelijks geprobeerd. Elkander ability scores toegewezen en zo. Clannad muziekje op omdat 'we allemaal bij een concert van Clannad zaten', en bij het wegdromen de ogen sloten. Toen hield de muziek ineens op, en het openen der ogen gaf ons niet langer het concert veld, maar een woeste vlakte.

Het heeft echter niet veel meer dan anderhalve sessie geduurd omdat we teveel begonnen te verzanden in wat we nu wel of niet als 'zelf-character' konden weten van zaken zoals magie en orcs en zo.

Geplaatst: woensdag 31 oktober 2007, 9:52
door Lord Xcapobl
Tot op zekere hoogte wel.
(En ja, ik zal dan wel een nerd wezen...)

Alleen is het vanzelf niet leuk meer als je meer discussie hebt over welke soort orc het nu is (Pratchett, Tolkien, noem er maar meer op die over orcs hebben geschreven).

Ook apart als iemand 'ineens' magie kent. En hoe doe je dat dan? Rare woorden in een jou eigenlijk onbekende taal, gesproken met een gutrale klank? Of de hocus pocus toverrijmpjes (van welke ODM er toch wel heel beruchte had)?

Er ware enkele parameters waar minder voorgedachten over waren losgelaten. Dat in combinatie met een paar spelers die op dat moment natuurlijk het allerbeste voor 'zichzelf' wilden. Heck, they were young, rash, and egotistical youth.

Geplaatst: woensdag 31 oktober 2007, 9:57
door Thekkur
Haha, dat 'elkaar toebedelen van ability points' lijkt me wel lachen :)

Waarom zou je discussies hebben over wat voor orc het is? In de praktijk blijkt dat natuurlijk allemaal heel anders te zijn. Orcs blijken extreem sterk en eng (in tegenstelling tot dnd orcs) en een terrasque is het hondje van een schrijver van spelletjesboeken.

adventure idee: alle spelers gaan naar walibi world en met z'n allen in de achtbaan... daarna belanden ze op een woeste vlakte en begint het avontuur! De DM kan ook een personage spelen als hij wil.

ps: ik snap je niet hoor caligari ;)

Geplaatst: woensdag 31 oktober 2007, 17:09
door Lord Xcapobl
Ander interessant punt was het toebedelen van intelligentie en wijsheid.
Een speler dacht dat een ander nogal gemiddeld van intellect was. Zou hem dus een 10 of 11 geven.
Kwam de discussie dat een hedendaags persoon veel meer weet, veel meer snapt, veel meer toepasselijke kennis heeft. Geef je dan een hogere intelligence score, hogere Wisdom. Geef je dan meer Nonweapon Proficiencies (het was toen 2nd edition AD&D)?
Er viel toen heel veel buiten het standaard stramien van de classes zoals die in AD&D waren.

Maar het was zeker even leuk om die discussie te voeren.

Geplaatst: woensdag 31 oktober 2007, 22:39
door v1nce
Thekkur schreef:Haha, dat 'elkaar toebedelen van ability points'
Potentieel erg grappig, maar ook erg gevaarlijk voor vriendschappen, zelfbeelden etc.