Coole RPG ervaringen!

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Coole RPG ervaringen!

Bericht door Thekkur »

Mijn allereerste ervaring was op een klein goedkoop hotelkamertje in de belgische ardennen met een tweepersoonsbed.

Ik heb het hier over RPG! Het was op een kamp met 4 havo. We waren met z'n 5en. Keena, Rients, Tim, Bert en ik en misschien was alwin er ook nog wel bij. We verveelden ons de pleuris en DrC. stelde voor een improvisorisch spelletje te roleplayen. Zonder dice, zonder sheets, zonder regels.

Dat was het begin. Een volledig ter plaatse bedachte sessie. We begonnen in een martelkamer met twee iron maidens. Aan de kamer grensde een balkonnetje, dat uitkeek op een zaal vol met vreemd geklede mannen en boosaardig ogende tekens die op rode banieren langs een podium hingen. Het duurde niet lang voordat de mannen beneden ons opmerkten en via andere deuren de martelkamer probeerden binnen te dringen. Na wat heen en weer geslinger aan een kroonluchter waar ik op was gesprongen vanaf het balkonnetje kwam ik terecht temidden van de sekteleden... Toen bleek ook wat voor gezelschap het was... een anti dwergen genootschap :lol:
Afijn, daar kwam mijn eerste character om het leven!
Laatst gewijzigd door Thekkur op donderdag 21 september 2006, 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Ik was daar niet bij, ik zat in een andere groep.
Gebruikersavatar
RipCase
Edelman
Berichten: 66
Lid geworden op: donderdag 27 mei 2004, 19:31

Bericht door RipCase »

Ik was er wel bij (RipCase=Keena sst.. niet doorvertellen he)
Vet grappig, allemaal rpg-noobs, en ohjah ALS alwin er bij was.. heb ik em waarschijnlijk samen met rients in een van de iron maidens gegooid naar goede gewoonte Mr. ali bombali voorop te sturen in gevaarlijke situaties.. Ik geloof dat die jongen meer characters aan het maken was dan dat ie echt speelde :)
"Dahlai Lama once said when asked what he thought about the Western Civilisation: 'Western Civilisation? That would be a good idea.' "
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Volgens mij was hij er niet bij, maar wel tijdens de honderden sessies die we vervolgens in pauzes en al-dan-niet-zelfgemaakte tussenuren in de mediatheek speelden!!!

Ik kan me een zeker voorval met een 'bel' herinneren...
Mijnheer Murdoc had net een hoop tijd gestoken in het maken van een cool character, inclusief lange cape met goudkleurige sterren en een bel. Toen hij vervolgens als eerste actie vertelde dat hij luid schreeuwend en met zijn 'bel' *klinkt als BIJL* op ons af kwam rennen, en een zekere andere persoon daarbij een critical attack maakte kon hij gelijk weer overnieuw beginnen :D
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

EN een vloot ganzen die de stad ging onderscheiten :D


Uhmz, ik vond het cool dat toen ik met me party in een modderstad aankwam ff lekker "mud to rock" ging casten en die hele stad volledig lam had gelegd :D:D
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

En wat dan te denken van die ene situatie met Kroma!

Mijn allereerste 'officiele' rpg sessie, met echte character sheets. Onze buitengewoon creatieve DM deed een poging een NPC met ons mee te sturen om ons wegwijs te maken in de fantastiche wereld van 'het rollenspel'.

Hier volgt een beschrijving van hoe het ongeveer moet zijn gegaan:

Caligari(DM): "Jullie staan op het midden van een modderige weg. Even verderop zien jullie de rommelige vervallen huisjes van een typisch boerendorpje. Een van de gebouwtjes is iets groter, en er hangt een uithangbord met '*vul hier een willekeurige tavernnaam in*' boven de deur. Van binnen komt een hoop lawaai. Wat doen jullie?"
RipCase: "Een tavern! Ik ga erop af!"
Rients: "Ik ook!"
Thekkur: "Wacht op mij!"
Caligari: "Voor de herberg aangekomen horen jullie van binnen een hoop lawaai. Er klinkt het breken van hout, een schreeuw, en door de ruit op de begane grond wordt een klein mannetje naar buiten gesmeten. Van binnen klinkt gelach."
Rients(halforc): "Ik val aan met m'n battle axe! *roll* Een 20!"
Caligari: "D'oh!!! Je zwaait je bijl een keer boven je hoofd en laat hem neerdalen op de hulpeloze op de grond liggende gnome... Met een ferme houw hak je zijn nek door en het bloed spat tegen je gezicht. OOC: JE HEBT ZOJUIST MIJN BELANGRIJKSTE NPC VAN KANT GEMAAKT! MIJN WRAAK ZAL ZOET ZIJN!"

Hahaha! Overigens zijn we de NPC later (toen we de boel, en de campaign grondig aan het verkloten waren) toch nog weer tegengekomen. Met een stikdraad rond zijn hals.
Ik meen me te kunnen herinneren dat dit kort na een bepaald p2p incident was in de grot van een reus... :S
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

mmm, onze eerste sessies waren technisch gezien niet zo een succes maar wel erg leuk altijd.

nog iets leuks;

de PC's begonnen, voor ons doen, hoog level te worden (7/8 ofzo) en een enigzins overmoedige ripcase roept; ik zou wel eens een draak willen bevechten. Direct opvolgend hoort iedereen de DM zachtjes het geklapper van vleugels na doen, en hij beschrijft een zwarte stip aan de hemel die langzaam groter word. Alle pc's en npc' s vluchten, verstoppen zich of rennen gepaniekeerd rond, behalve ripcase die zijn zwaard trekt en midden in de vlakte blijft staan. De draak vliegt over en blaast 1 zwarte rookwolk over hem uit en vliegt verder.

DM; Keena, (ripcase) je bent geleveldrained en de helft van al je XP kwijt, begin maar met gummen.

door ontevredenheden onder de spelers is de sessie toen vorgoed beindigd en zijn we meten een nieuwe campaign begonnen. (hmm nu ik er over nadenk was het misschien toch een beetje aan de onaardige kant van me, maar ja ik had nog wel de zwakste draak uit de monster manual uit gekozen om ripcase een overlevingskans te geven...)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
RipCase
Edelman
Berichten: 66
Lid geworden op: donderdag 27 mei 2004, 19:31

Bericht door RipCase »

Als er iemand was blijven staan was het mischien wel gelukt...
WATJES!!!!!!

[mmm ik weeet nog wel dat ik aardig pissed was... :'(]
"Dahlai Lama once said when asked what he thought about the Western Civilisation: 'Western Civilisation? That would be a good idea.' "
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

HA! Watjes! Ik zal je een kopje kleiner maken, zoals die ene keer bij die grot van die reus! Kunnen jullie je die nog herinneren? Met die fontijn ervoor, die reusachtige sleutel en die tegels met een bodemloze put eronder?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

dat was die keer dat je de reus dat verklein potion had gegeven toch?

toen we nog elke sessie een pc had die vermoord werd door een van zijn party-genoten om volledige arbitraire redenen
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
RipCase
Edelman
Berichten: 66
Lid geworden op: donderdag 27 mei 2004, 19:31

Bericht door RipCase »

hehe, ik weet van niks
"Dahlai Lama once said when asked what he thought about the Western Civilisation: 'Western Civilisation? That would be a good idea.' "
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

hipocriet jij was degene die steeds alwin zijn leven zo zuur en kort mogelijk maakten.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
RipCase
Edelman
Berichten: 66
Lid geworden op: donderdag 27 mei 2004, 19:31

Bericht door RipCase »

Ohhhh echt niet dat was rients, je geheugen is corrupt, ik moest wel A l t i j d gruwelijk hard lachen dat wel :D HAHAHAHAHA
"Dahlai Lama once said when asked what he thought about the Western Civilisation: 'Western Civilisation? That would be a good idea.' "
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

DrCaligari schreef:hipocriet jij was degene die steeds alwin zijn leven zo zuur en kort mogelijk maakten.
dat verdiende hij dan toch ook? :)

Wedden dat hij de volgende keer een telefoon-verkoper wil spelen? Hahaha
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

je hebt je wedenschap verloren. Hij is een druide (in een armor compleet van botten met een helm van een olfanten schedel ofzoiets)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

omg! wanneer ga je spelen eigenlijk?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

vrijdag, als alwin en yme op tijd hun character komen afmaken!
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

dat zal dus wel niet dus ik plan alvast wat anders
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

als ze dat niet doen spelen ze maar met onvolledige characters ik heb er genoeg van constant op ze te wachten. Yme en Alwin missen een beetje inzet.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

o ik sprak alwin gister nog en hij heeft belooft hem morgen af te komen maken
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

fijn dat hij dat ook even met mij overlegt...
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

nou ja hij heeft het me gister om een uur of 11 verteld nadat ik hem er naar vroeg
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

we beginnen trouwens een beetje oftopic te raken van coolle dnd ervaringen dus bij deze;

groep level 7 characters waarvan er een riep "ik wil wel eens tegen een draak vechten" afijn een zwarte stip verschijnt aan de horizon en word snel groter als het daadwerkelijk een draak blijkt te zijn gebeurt e het volgende;
fighter01; ik trek mijn zwaard
wizard ; ik cast invisibilty op me zelf en vlucht
thief ; hide in shadows achter een grote rots verweg
fighter02; improved movement, ik ren weg
fighter01; he kom terug mietjes
draak ; breath attack
DM ; save vs breath attack
fighter01;fail 4 levels gedrained

dit was de laatste sessie van een groep die door een ruzie uiteen viel.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

gaaf
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

gelukkig was dit tegen het einde van het school jaar en werd ik zowiezo een beetje gek van het bijna verplicht worden elke dag een campaign te maken van bijna 4 uur
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Plaats reactie