Spelgroep Oog des Meesters in Dordrecht

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de rest van Nederland.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Spelgroep Oog des Meesters in Dordrecht

Bericht door Rogier »

Binnenkort zou ik graag willen beginnen met een proefje voor Oog des Meesters (editie 4.2) in Dordrecht.
Inmiddels heb ik twee geïnteresseerden: missDawn en Lairnaedon.
Mogelijk heb ik nog twee andere geïnteresseerden maar waarschijnlijk spelen die slechts af en toe mee.
Vanuit het forum zou een derde/vierde speler eventueel handig zijn mocht daar interesse in zijn?

De intentie is om op een door de weekse avond te spelen van +/- 19:30 uur tot 23:30 uur.
Min. drie spelers en max. vijf spelers
Laatst gewijzigd door Rogier op vrijdag 21 januari 2011, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

meester Rogier,
lijkt me leuk om ook mee te doen. Eerst eens een keer om de ODM sfeer weer te proeven. Misschien dat mijn broer en z'n vrouw ook leuk vinden.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Leuk dat je reageert Karma!
Wat mij betreft kun jij mee doen. Als jouw broer en zijn vrouw een keer mee willen doen lijkt me dat ook geen probleem. Maar dat hangt af van de mensen die ik als eerste heb benaderd waarvan ik weet dat zij interesse hebben; ik wil niet gelijk met een grote groep starten, alhoewel ... misschien is dat best eens leuk ... zes spelers of zo??
Later weer meer, it's under construction :-)
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Een planning voor een eerste sessie wordt gemaakt. :)
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Begin van het avontuur


Plaats: Havena ; +/- 26.000 inwoners en grootste westelijke havenstad van Avonturië
Datum: 1 Praios 1008 BF ; BF staat voor na Bosparans ondergang


Karakterachtergrondinformatie


Naam: Zerinko Ugradin (Joost)
Type: Halfelf
Leeftijd: 30 jaar
Beroep: Karavaanleider voor de handelsroute van Gerasim naar Riva (Riva is een vrije en rijke havenstad aan de Golf van Riva)
Sociale status: 8
Herkomst: Gerasim (Nivesenland), een stadje van +/- 900 inwoners, bestaande uit boselfen, halfelfen en mensen. De bewoners van Gerasim wonen in levende huizen; een huis/hut rondom of in een boom. Dit is geheel volgens boselfische bouwwijze.
Motivatie: Zerinko heeft een karavaan geleid van Gerasim naar Riva. De handelsheer stond er op dat Zerinko zijn handelsvracht zou begeleiden tot in de havens van Havena.


Naam: Ohforf'sake Itscaldsarcassum (Martin)
Type: Middelrijker
Leeftijd: 26 jaar
Beroep: Zwaardmeester uit Khunchom (havenstad)
Sociale status: 7
Herkomst: Geboren in Festum (grootste havenstad van Bornland), daarna opgegroeid in Kannemunde (een Bornlandse overzeese havenstad in het zuiden van Avonturië) en vervolgens naar Khunchom gegaan voor zijn opleiding tot zwaardmeester.
Motivatie: Ohforf'sake heeft na zijn missie in Bornland, een nieuwe missie gekregen voor een geheime opdracht in Havena. Deze missies zijn in het kader van zijn trouw aan / verplichtingen tegenover Nerida Shirinha, grootmeesteres van de School der Vechtkunst in Khunchom.


Naam: Walic Troggel (Michiel)
Type: Middelrijker
Leeftijd: 24 jaar
Beroep: speler/gokker (en zwerver)
Sociale status: 7
Herkomst: Phexcaer (hèt Las Vegas van Avonturië), is een stadje van +/- 1100 inwoners groot. De stad ligt in Orkland en de stad verkeert in staat van anarchie; hier geldt het recht van de sterkste/slimste. De stad telt vele vogelvrije mensen, Orks, gokkers, daklozen, alcoholverslaafden, veel rivaliteit tussen verschillende bendes, veel goktenten, speelhuizen, hoeren, clubs, etc. Het leven is 'zeer kort' voor vreemden en reizigers die hier geen contacten hebben; een leven stelt hier maar weinig voor.
Motivatie: Onder invloed van enorme gokschulden en een toenemende bedreiging door Orks heeft Walic besloten uit Phexcaer weg te gaan en via Thorwal te reizen en daar op een groot zeilschip te stappen om zijn heil in een veiligere stad te zoeken, ver weg van Phexcaer. In Havena is hij weer van boord gegaan.


Naam: Koscha van Gareth (Kitty)
Type: Norbarden
Leeftijd: 22 jaar
Beroep: Stadsheks
Sociale status: 6
Herkomst: Gareth (met +/- 200.000 inwoners met afstand de grootste stad van Avonturië)
Motitvatie: Op een dag besloot ze ineens om maar eens naar Havena te gaan.
Laatst gewijzigd door Rogier op woensdag 27 oktober 2010, 8:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

mooi lijstje :D

En YAY ik mag Ohfor spelen :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

leuk ik heb er zin in :)
vbaast
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 11:16

zin in vanavond!!!

Bericht door vbaast »

Jongens, en dame, in heb er zin in !!!!
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Ha die vbaast, goed dat je je op het forum hebt aangemeld!
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

sessiesamenvatting 30-09-2010

Bericht door Rogier »

Sessiesamenvatting 30-09-2010


Havena, 1 Praios 1008 BF
Net over het middaguur arriveren de helden individueel, allen van een andere reisrichting en boot op de kade van het stadsdeel Nalleshof. Ze stappen onafhankelijk van elkaar dezelfde kroeg binnen en die kroeg is direct aan de haven gelegen.
In de kroeg wordt wat muziek gespeeld en de enige gasten in deze tent zijn de net binnengekomen helden.
Na een drankje en een praatje en/of onenigheidje met elkaar, geeft de waard een rondje weg. Aangezien het nog vroeg in de middag is, adviseert de waard de helden alvast een slaapplaats te regelen in de stad. Als straks iedereen klaar en het land vol met zeelui stroomt, zijn de herbergen snel gevuld. De waard heeft zelf geen kamers beschikbaar, maar verwijst de helden door naar een bekende van hem, aan de andere kant van stadsdeel Nalleshof. Het is eigenlijk een restaurant en salon de thé maar er zijn ook enkele kamers beschikbaar voor een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
De helden lopen in opeenvolgende volgorde elkaar achterna en komen aan bij Grindpot & Corneel.
Voor de helden zijn er nog kamers beschikbaar. Met wat onderhandelen krijgen de helden de kamers voor 4 zilveren daalders per dag per persoon exclusief andere services en eten en drinken.
Het zijn voortreffelijke, ruime en luxe kamers. Een antichambre, de kamer zelf met twee afzonderlijke dubbele ramen naar buiten, een balkon, een zithoek en een afgeschermde badruimte. Op het tafeltje in de zithoek staat een schaaltje met gedroogde exotische vruchten. Wow!
Walic maakt zich klaar voor de avond, neemt een bad en kleed zich in luxe kleding en een opplaksnor.
Ohforf'sake speelt een potje kamelen met een andere zuiderling onder de veranda. Zerinko is hier en daar aan het netwerken.
Walic en Koscha gaan samen nog naar de kroeg van vanmiddag. Walic doet zich voor als een deftige onervaren pokeraar met veel geld. Koscha snapt niet hoe het spelletje werkt, maar frunnikt wat aan haar haren en leidt de tegenspelers af met ondeugende lachjes terwijl Walic de dukaten binnenharkt.
Later in de avond komen Zerinko en Ohforf'sake nog naar diezelfde kroeg. Zerinko drinkt nog een wijntje en Ohforf'sake schuift aan de bar aan en houdt het tafeltje met Walic en Koscha in de gaten want wat daar allemaal gebeurt is niet erg aan de haak en levert dadelijk vast problemen.
Als het volk in de kroeg luidkeels hun drank naar binnen giet en het steeds erger wordt, is het tijd om te vertrekken. Vanuit een luidruchtige kroeg stappen de helden naar de kade. Het is halve maan, voor hen ligt een eindeloze stilte en het water kabbelt naar hen toe en weer van hen af in een almaar durende cyclus. Een gevoel van mysterieuze krachten maakt bezit van diegenen die daar voor open staan. Krachten, niet per definitie goed of slecht, maar een mix van verschillende emoties, verenigd in het water aan hun voeten. "Stille wateren hebben diepe gronden."
Zerinko besluit zijn blaas nog even te legen en klettert zijn vocht in het water. Halverwege merkt hij op dat er een soort opwellend stroompje water, als een arm van water onder het oppervlak naar hem toe komt, of is het een waterslang? Hij houdt op met plassen. Zerinko pakt een straatsteen en breekt deze in stukken. Een wacht op de hoek van de straat kijkt de kant van de helden op. Ohforf'sake grijpt Zerinko in zijn kladden en wijst hem op zijn gedrag. De stadswachten schijnen hun aandacht op een ander stadsdeel gericht te hebben en verdwijnen in een van de straten waar blijkbaar het rumoer vandaan komt. Wanneer Zerinko een stuk steen in het water gooit gebeurt er niet veel.
Na wat turen ziet Walic een zilveren munt in het water glinsteren. Hij besluit om het water in te gaan. Zonder kleding en met een touw om zijn middel duikt hij naar de zilveren munt. Als hij de zilveren munt heeft opgevist, merkt hij dat er iets van slierten langs zijn voeten en onderbeen strijken. Het lijkt op een soort waterplant waarvan het blad bedekt is met een laagje algen of slib.
Eenmaal op de kade biedt Zerinko vier zilveren daalders voor de zilveren munt van onbekende herkomst. Walic denkt dat de munt veel meer waard is, dus gaat niet op het aanbod in.
Ook de waard van de kroeg waar de helden binnen zijn geweest komt nog even kijken wat de helden al die tijd op de kade voor zijn deur aan het doen zijn. De waard vertelt de helden summier over de grote aardbeving die enkele honderden jaren geleden Havena voor een groot deel heeft verwoest en daarmee een groot deel van de oude stad onderwater heeft gezet. Vele duizenden levenden zijn daarbij omgekomen. Sinds die tijd herbergt de stad vele mysteries, maar ook vele schatten die onder het wateroppervlak verborgen liggen.
Als de waard weer naar zijn kroeg terugkeert, ziet Koscha een tweede zilveren munt, iets verderop in het water. De helden besluiten de locatie goed in hen op te nemen om morgen bij daglicht weer terug te komen.
De nacht in Grindpot & Corneel is rustig en de helden slapen als een roos.

Havena, 2 Praios 1008 BF
Ohforf'sake gaat naar Luan die ten noordwesten van de Rahja-tuin woont in het stadsdeel Marschen. Luan is de contact persoon tussen grootmeesteres Nerida Shirinha in Khunchom en zijn nieuwe geheime missie in Havena.
Koscha loopt met hem mee en gaat shoppen in datzelfde stadsdeel op zoek naar kruiden en andere vrouwendingetjes.
Zerinko en Walic gaan terug naar de plaats waar ze de zilveren munten hebben gezien. Ze regelen bij een zeilschip waar de bemanning ijverig de lading aan wal schouwt een roeiboot voor 5 koperstukken. En doen zich als vissers voor inclusief een groot visnet wat ze in de roeiboot leggen.
Ohforf'sake klopt aan bij het huis van Luan. Na een tijdje doet zijn vrouw de deur open, ze is op de hoogte van Ohforf'sake zijn komst en herkent zijn naam. Luan had haar namelijk ingelicht over het bezoek van Ohforf'sake een dezer dagen. Dan zegt ze dat Luan morgenmiddag weer terug is.
Wanneer Zerinko en Walic in de roeiboot op de locatie van de zilveren munt van gisteren aankomen, kleedt Walic zich weer uit en springt in het water. Hij vist met wat behendigheid ook het tweede zilveren stuk. Dan voelt hij wederom die slierten waterplanten om zijn been en voet strijken. Als hij in de boot wil klimmen en met zijn buik over de rand van de roeiboot heen ligt, voelt hij dat de slierten zijn voeten en benen omstrengelen. Walic zit vast. Zerinko probeert met wat getrek Walic los te trekken van de waterplantslierten en hem de roeiboot in te hijsen maar dat gaat helemaal mis. De roeiboot verliest zijn stabiliteit en beide heren vallen in het water. Inmiddels staan Koscha en Ohforf'sake op de kade dit tafereel met een lach gade te slaan.
De roeiboot drijft verder van Zerinko en Walic weg en beide heren komen vast te zitten in de slierten van de waterplanten.
De lol op de kade begint te verdwijnen als Koscha en Ohforf'sake merken dat de situatie van Zerinko en Walic verslechtert. De slierten van de waterplanten trekken hen langzaam naar beneden. Ohforf'sake gooit een touw met een werphaak over Zerinko en Walic heen, zodat zij het touw vast kunnen pakken. Ohforf'sake en Koscha trekken aan het touw en proberen de vastzittende heren uit het water te halen. Maar Zerinko en Walic zitten te veel verstrikt in de stevige slierten.
Ohforf'sake besluit zijn kleding uit te doen en met zijn grote tweehandige kromzwaard het water in te springen, naar de helden toe te zwemmen en hen los te snijden. Maar na een duik vanaf de kade merkt Ohforf'sake dat hij dit heeft onderschat. Het gewicht van zijn wapen inclusief zijn niet al te professionele zwemkunsten verhinderen hem dat zijn acties succes hebben. Koscha slaat dit alles gade en ...

Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

leuk een uitgebreid verslag.
Vind het ook best tof dat we veel rolspel spelen. Technisch vind ik het allemaal wat minder boeiend om eerlijk te wezen en dat gedeelte zou ook wel iets minder mogen.
(maar begrijp best dat in begin uitgelegd moet worden)
Ik ben benieuwd waar het nu allemaal heen leidt, en hoop dat we niet gelijk verzupen. ;)
vbaast
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 11:16

nieuwe sessie

Bericht door vbaast »

als je zo de samenvatting leest wil je snel verder gaan.
leuke clifhanger...
ik heb er nu al weer zin in.

gr joost
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Ja het was een erg leuke sessie :) Ik ben erg benieuwd hoe dit zal uitlopen. Maar hopen dat we niet straks allemaal onze tweelingbroers moeten spelen bij de begrafenis :)
Afbeelding
missDawn
Schandknaap
Berichten: 11
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:27

Bericht door missDawn »

nou! volgens mij eindigde het met de memorabele woorden:

*zo zie je maar als je het aan mannen overlaat komt er nergens iets van terecht *
of woorden van die strekking ;)

sorry karma ik snap het nog niet zo allemaal :?
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

geen zorgen Kitty :)

Vragen stellen staat vrij :D Je kunt hier vragen stellen, of iemand PMen of mailen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

heej Kitty, was geen opmerking naar jou toe. Je deed juist heel leuk! Lekker initiatiefrijk en jouw dingetje doen, onderste uit de kan halen van het hekswezen, tof :D

Ik bedoelde echt dat ik het technische verhaal niet zo boeiend vind. Bovendien kan ik maar de helft van de sheet lezen, want mijn Duits is echt niet geweldig :oops:
Maar dat hindert me niet zo, vond leuke 1e sessie.

Qua beschrijvingen vind ik de regels van oog des meesters ook wel heel leuk, probeer daar vertaalslag naar karakter te vinden. Bijvoorbeeld de slechte eigenschap die Walic heeft: snel nijdig, dat is leuk om uit te spelen. :)
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Ik vind arrogant en ijdel wel leuk om te spelen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Lairnaedon schreef:Ik vind arrogant en ijdel wel leuk om te spelen :D
Ja vooral als je een arrogante ijdeltuit bent met een charisma van ACHT !
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Uiteráárrd laat ik jullie allemaal verzuipen. woehahahaha :evil:
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

iemand die niet met zijn omgeving om kan gaan / lelijk is mag nog wel voor zichzelf zorgen toch? :)

Jezelf "mooier maken" heeft verder niks te maken met van nature mooi zijn :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

en wanneer gaan we weer verder?
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Dat weet ik niet, ligt er aan wat de rest wil.
Verder ben ik de komende tijd druk met mijn nieuwe appartement.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

nou gefeliciteerd, in R'dam? Of brabant?
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

in Sint-Oedenrode
Gebruikersavatar
Macros the Black
Leenheer
Berichten: 78
Lid geworden op: maandag 24 mei 2010, 13:57

Bericht door Macros the Black »

Rogier schreef:Dat weet ik niet, ligt er aan wat de rest wil.
Verder ben ik de komende tijd druk met mijn nieuwe appartement.
Gefeliciteerd daar mee
Als Socrates een Dronkeling en Woesteling was ben ik dan ook een Filosoof ?
Plaats reactie