Imago probleem, of.....

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pascal
Edelman
Berichten: 70
Lid geworden op: maandag 25 juli 2011, 3:12

Imago probleem, of.....

Bericht door pascal »

Ik heb nu wat topics gelezen over de kunst van het steeds minder populair wordende "rollen spelen".

Een theorie die in me opkomt;


1. De meeste mensen denken dat rpg's voor nerds zijn. ( imago probleem),
#Je zou het denken, maar kijk eens naar de verkoop cijfers van bijvoorbeeld de rpg game's zoals: fallout, dragon age en natuurlijk de hoog geanticipeerde "skyrim". Jongeren houden van rpg's ze hebben alleen zelf niet door dat ze een rpg spelen. Ze denken dat het spel niet hun eigen fantasie is, integendeel, als je in bijvoorbeeld fallout iemand neerschiet kan dat gevolgen hebben tot ver in het spel (onverkrijgbare quets, karma). Zonder dat ze het door hebben gebruiken ze allemaal hun fantasie voor alle keuzes die ze maken.

Als je de jeugd nou laat inzien dat board games net zo leuk, spannend en of eng kunnen zijn komt er misschien wel weer een boost aan.

Misschien door kennismaking middagen te houden in een spellenzaak of iets dergelijks ( 't is maar een suggestie haha).

Dit komt zo maar in me op hoor als ik het fout heb kraak me gerust af
:P
The absence of evidence is not the evidence of absence.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

hou de jongeren maar uit mijn rpg. Oldskool for the win! :)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Ha ha, nou ja ik ben het met je eens Pascal maar ik denk dat je wat dingen vergeet:

Erg veel van de gasten die WOW e.d. spelen zijn Nerds (net als bijna iedereen die Tabletop speelt). Nerds houden vaak van een veilige, controleerbare omgeving.

WOW is een stuk meer controleerbaar en "makkelijker" om te doen dan tabletop. Zelfs de grootste autist can lekker raiden en toch het gevoel krijgen dat die aan het 'soort-van-socializen' is... Diezelfde jongen die bij een tabletop wil aan sluiten is toch ander verhaal. Hij moet moeite doen, de straat op, mensen zoeken, zich sociaal staande houden in die groep etc. Alle spellenzaken waar ik ooit gekomen ben werd heel weinig getabletopped, laat staan door mensen die elkaar niet kenden. Ik plaatste vaak een oproep voor spelers, resultaat: niets! Ook Tabletop Nerds en non Nerds vergaren hun info en game bij voorkeur via internet.

Daarnaast als mensen al in een gameshop komen gamen is het bijna altijd CCG, is makkelijker om mee te beginnen, je kan met bijna iedereen spelen, hebt bijna geen sociale skills nodig en veel sneller spel.

Dus hoewel ik niets liever zou zien dan het scenario dat jij schetst... 'i won't hold my breath!' :wink:
Plaats reactie