D&D 3,5 en Pathfinder 1

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Dobla
Schandknaap
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 18 februari 2012, 16:01

D&D 3,5 en Pathfinder 1

Bericht door Dobla »

Beste Rpg-ers,

Sinds deze week besloten om weer te gaan D&Den na een aantal jaar te zijn gestopt.

Nou lees ik over Pathfinder en het klinkt erg leuk maar mijn vraag is heb ik als ik Pathfinder ga spelen nog wat aan mijn boeken van D&D 3,5.

Voordat ik mij verder verdiep om Pathfinder te gaan spelen zou ik van jullie willen weten hoe Pathfinder werkt en of het samen gaat met D&D 3,5.

Graag reacties.

Met vriendelijke groeten,

Eelco
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Vaste forumbezoeker dragonraper is een fervent speler van Pathfinder en kan je hierover vast meer vertellen. Zelf ben ik, na een hiaat van enkele jaren, overgestapt van 3E naar 4E.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Over het algemeen kun je dingen zoals races, classes, prestige classes, feats, spells en monsters vrij eenvoudig ombouwen naar Pathfinder. Sommige dingen zullen niet helemaal passen, en het ligt natuurlijk aan je DM of 3.5 boeken toegestaan zijn.
Als ik DM kies ik soms modules die geschreven zijn voor 3.x en vervolgens vervang ik de monsters met die van Pathfinder.
Plaats reactie