Ben Verhuisd, RPG van af nu in Berlijn :)

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Ben Verhuisd, RPG van af nu in Berlijn :)

Bericht door v1nce »

Effe een headsup mogen er weer mensen komen die in Den Haag willen RPGen. Ik ga voor paar maanden en mogelijk paar jaar in Berlijn wonen. Lang verhaal. Maar eerst werd ik verliefd op stad, toen op Duits meisje, toen vroeg meisje of met haar wilde samen wonen. Dit alles binnen een week ha ha! Mijn wens om hier te wonen staat los van die relatie overigens.

Meer RPG gerelateerd. Er zijn hier zat, grote RPG winkels, vlakbij mijn nieuwe huis waar van ik morgen sleutels krijg. Ik ga daar zeker kijken enhopelijk gamen. Krijg indruk dat RPG nog altijd groot is in DUI, zoals alles eigenlijk hier groots is. Misschien moet ik toch eens ODM gaan leren ha ha! Is goed voor mijn Duits. Iemand nog tips/DVDs/torrents/woordenboekjes om zsm (veel beter) Duits te leren?

Wellicht speel ik nog wel eens een one of in NL, bijv. als ik binnenkort paad daagjes er ben om wat spullen te halen en dingen te regelen. Laters en Game on! :)
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Cool man, mooie volgende stap. Viel Spass!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Berlijn - lang geleden (zelfs toen de muur er nog stond) een paar keer geweest, geweldige stad!

Duits leren? DSA spelen!
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

had dit topic even gemist! wat een snelle stap man! :) ben je inmiddels al verhuisd?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Thekkur schreef:had dit topic even gemist! wat een snelle stap man! :) ben je inmiddels al verhuisd?
Volgens mij is V1nce in die tussentijd al weer terug, heen en terug geweest met 180 km / uur over Die Deutsche Autobahn!
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Wijlen Fandath Ryne schreef:Duits leren? DSA spelen!
Nou ja, Duits leren: geen enkele SOMS speler die ook maar ooit in die DSA boeken kijkt.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Klinkt gaaf, ik heb ook al leuke verhalen gehoord over Berlijn. Lijkt me ook inderdaad een stad voor jou met de actieve 'underground' scene.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Ik woon al de Facto in Berlijn (samen). Maar ben nu paar daagjes in nl (vertrek aanstaande Woe ochtend). Ben hier puur om fiets, wat gereedschap, gitaar en kleren te halen en om kamer onder te verhuren. Dat is allemaal zo goed als geregeld nu. Daarna ga ik sowieso 2 maanden in Berlijn zitten en daar na kijk ik wel weer verder. Zou kunnen dat het op paar jaar uitdraait of dat ik terug kom. :)

Snel. Idd. Maar dat gemuts en gedroom en "ooit zal ik" heb ik beetje afgeleerd in berlijn. Heb daar gezien en ervaren dat het ook heel anders kan. Wil iets minder Kaas en meer Currywurst zijn... ;-P
Plaats reactie