Heel gaaf RPG-storytelling spel. Fiasco.

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Heel gaaf RPG-storytelling spel. Fiasco.

Bericht door DrCaligari »

Fiasco is een rollenspel met een simple concept en heel veel rpg-diepgang waarin de spelers samen een verhaal bouwen. Dat meestal eindigt in een fiasco. Deze beschrijving is wel sterk; http://www.bullypulpitgames.com/games/fiasco/

als je het spel in actie wil zien, het wordt gespeeld door Will Wheaton in zijn show Tabletop. En is erg leuk om te zien. (waarchuwing; Lang!)
https://www.youtube.com/watch?v=WXJxQ0NbFtk

Hij staat in elk geval op mijn verlanglijstje.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Klinkt bijzonder origineel en cool dat je geen GM hebt/iedereen GM is. :) Ook dat je PDF only kan kopen voor $12 is supertof. Ben wel groot Will Wheaton fan (zijn Biografie 'just a nerd' is zeer aan te raden) dus als ik wat meer tijd heb ga ik denk wel zijn playthrough kijken.
Laatst gewijzigd door v1nce op zondag 27 april 2014, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Vet! I'm up for a game! :) Goeie RPG tafel trouwens, had niet door dat er een soort buitenrand en binnenrand was totdat die gast z'n kopje van de tafel stootte...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Ik ga dit spel denk ik terzijne tijd wel aanschaffen. Dus tegen die tijd maar eens wat spelers bij elkaar sprokkelen.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Plaats reactie