Nog maar een poging.. Morgensterren gezocht

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Nog maar een poging.. Morgensterren gezocht

Bericht door Tarmba »

ik probeer het nog maar een keer.
Sorry als het irritant word, maar ze worden zo gewaardeerd, hoe sta het met inscannen van het blad "De Morgenster"..
Zowel Paul als Cor zouden toch (in mijn simpele visie) trots moeten zijn dat die blaadjes serieus worden genomen. Mij wel moet ik zeggen.

Ed van As, heb jij ze nog? zou ze zelf nl ook wel graag weer hebben. al is dat lang die weg...

Ãœberhaupt.... Paul, Ed A en Cor zouden jullie niet gewoon lid horen te wezen van een FB page Morgenster.. maar dat ook weer langs die lange weg..

Als ik alleen al scans van die Morgensterren zou hebben.. ben ik alleen al op die page een wereld verder.....

Sorry aan de rest .. maar moest ff van mijn hart

Sjon
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Tja, sorry. Het hoorde bij mijn goede voornemens om bij Cor langs te gaan, maar het is er weer niet van gekomen. En het is 30 jaar geleden, hij is er niet meer zo mee bezig.

Facebook komt er bij mij trouwens niet in.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Ben ik het mee eens Paul dat het dertig jaar geleden is.
En gezien deze site ook nog eens vetrokken zijn met Het Oog Des Meesters 5.0 (waarvan een kickstarter al gereleased is) is het ook wel weer ego strelend dat ze graag de Morgensterren van dertig jaar die 1.5 versie vertalingen bevatten willen. Die ze als erg goed beschouwen....

En dit oa komt er dan uit voort
https://hetoogdesmeesters.com/2018/02/0 ... orgenster/

Over de fb pagina: Facebook heeft de mogelijkheid er een gesloten groep van te maken waar ik voor gekozen heb omdat het puur als plek voor (oud) Morgenster spelers is... waar alle 30 avonturen en alle regelboeken staan. Ik heb ook een MECCG groep die open is waar inmiddels heel veel buitenlandse spelers lid van zijn en geeft mij weer veel onbekende dingen opgeleverd... beide behandel ik als tis maar Facebook
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Groot nieuws: IK HEB ZE.

Ik ben woensdagavond bij Cor langs gegaan. Ging best goed met hem, we zijn relaxed een paar biertjes gaan drinken. En ik heb de Morgensterren meegekregen, hij had ze al klaar liggen.

Om meteen het eerste raadsel op te lossen: de nummering loopt t/m 37, maar omdat er twee keer een dubbelnummer verschenen is, zijn er in totaal 35 exemplaren. Op het eerste nummer staat geen datum, maar het exemplaar dat ik heb, is wel de tweede druk, wat op zich al opvallend is. Het tweede nummer is van juni 1986. Nummer 37 is van mei 1989.

Ik weet niet meer waarom het indertijd gestopt is. In nummer 37 staat daar ook niets over.

Ik zal eens wat gaan scannen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Nou ik ben benieuwd, die wil ik ook wel eens lezen!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Ja man! Ook benieuwd! Kan je ajb paar links posten naar van mijn part 3 A4 scans, FB is voor mij ook zeker niet aan de orde, maar wat van jullie morgenster blaadjes te kunnen bekijken zou super zijn, of nog beter een gescanned online archief dat gedownload kan worden! :)
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Thnx Paul, mijn dankbaarheid is groot....

je kan als je tijd heb contact opnemen via JANoordhoek@outlook.com

En thnx Cor.... je weet egt half niet hoe het nu gewaardeerd word.... ....

Thnx aan het forum voor het geduld met mij.... maar voor wie ik het vraagt is echt iemand die alle Morgensterren wil hebben... compliment lijk me
Tsadir
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 9 februari 2016, 20:44

Bericht door Tsadir »

Fantastisch nieuws!

Mijn erkentelijkheid kent geen grenzen! Heel erg bedankt, jongens! :-D
Net nu er in Duitsland eveneens een kleine retro-hype aan de gang is (cf. 'Kaiser Retro-Box'. ;-) )

De nummers die voorlopig nog ontbreken zijn 1 tot 9 en 24 tot 37. Houden jullie me op de hoogte waar ze online worden gezet als download? (nrs 10 tot 23 staan al op Sjon's FB site en op https://hetoogdesmeesters.wordpress.com )

Op OdM5 zullen ze weliswaar geen invloed hebben, maar sowieso is het mooi die oude exemplaren te hebben, vooral naar nieuwe of jongere spelers toe, of gewoon mensen die van een minder in detail ontwikkelde wereld en spelsysteem houden.
En voor mij een nostalgie-kick! ;-)
Tsadir
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 9 februari 2016, 20:44

Bericht door Tsadir »

Aanvulling:
Mocht tijd om te scannen/kopiëren een probleem zijn, kan ik dat ook zelf wel doen.
Ik heb er gerust een citytripje naar Rotterdam voor over (dan heb ik die stad ook eens gezien).
Dan ga ik de Morgensterren kopiëren in een copyshop en bezorg ik ze dezelfde dag nog terug.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Mooi man! Deze motivatie en het in het ere oude van ouwe RPG momenten en geschriften. Supertof! :)
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Had gisteren ook gereageerd... met een telefoon met ADHD neigingen is hij of niet geplaatst of verkeerd (waarvoor dan excuses)

Ik laat dit verders over aan Tjadir en Paul om onderling te regelen.
Maar zelfs Ed Doorn was enthousiast (niet zo zeer om de sterren zelf, Ed doet er niets meer met ODM maar hij was zeer happy hoe oude sterren avonturen zijn geworden.)

Ik zelf ga proberen de 5.0 versie eigen te maken en vooral door die gigantische stapel MEccg heen te komen ....
Tsadir
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 9 februari 2016, 20:44

Bericht door Tsadir »

Dankjewel Tarmba/Sjon, en Fandath/Paul natuurlijk! Ik heb je een PM gestuurd, @Fandath!
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

@Paul: Waarom het blad stopte... mmmm Cor ken dat verhaal vele malen beter dan ik. Maar was een beetje te groot gegroeid.
Vertalen ging traag. Ed Doorn zat met school, andere Ed zat met zijn werk, Sterren was terug bij zijn ex. En Cor zelf had elke dag (behalve op vrijdag) een spelersgroep.
Origineel was het ooit een clubblad voor de spelersgroep.
Het begon onregelmatig te verschijnen, deadlines werden niet meer gehaald en als compromis dubbel nummers.

Ik denk dat het zo werd dat het in eens op was....

Sjon
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Het begin is er.

http://paulkoppens.nl/morgenster/morgenster_01.pdf

Meer volgt..... als ik tijd en zin heb.....
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

En, ik had er zin in vannacht, meteen maar nummer 2:

http://paulkoppens.nl/morgenster/morgenster_02.pdf

Waarin een geheim wordt onthuld: de achternaam van Tarmba! Die volgens de redactie onder de plak zit bij Leti.

Verder is er als nieuw "heldentype" de duitentrol, met een plaatje dat voor de jonge lezertjes van nu niet meteen herkenbaar zal zijn, maar toen wist iedereen wie dat was..... de politieke voorkeur van de redactie was niet moeilijk te raden.


Doep joei!
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Tsadir
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 9 februari 2016, 20:44

Bericht door Tsadir »

Super! Echt enorm bedankt!

Ik wacht al ongeduldig op de volgende nummers. Wat wil je, na 30 jaar! :-D ;-)

De nrs 10 t.e.m. 23 (dwz de nrs die ik heb) zijn trouwens al door mij gescand en online te vinden op:
https://hetoogdesmeesters.com/tag/morgenster/

Veel plezier!

Edit: vraagje @Fandath: mogen de door jou gescande nrs ook op bovenstaande site geplaatst worden?
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

[quote="Wijlen Fandath Ryne"] Waarin een geheim wordt onthuld: de achternaam van Tarmba! Die volgens de redactie onder de plak zit bij Leti. [/quote]

Ach de naam was ik zelf al vergeten, goed ik ben officieel al een jaar of dertig dood (killed by Barbwire) lol

Maar heb ze na nou zeker tien jaar beide met hernieuwde plezier herlezen :-)
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Tsadir schreef:Edit: vraagje @Fandath: mogen de door jou gescande nrs ook op bovenstaande site geplaatst worden?
Van mij wel.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Tsadir
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 9 februari 2016, 20:44

Bericht door Tsadir »

Wijlen Fandath Ryne schreef:
Tsadir schreef:Edit: vraagje @Fandath: mogen de door jou gescande nrs ook op bovenstaande site geplaatst worden?
Van mij wel.
Dankjewel! :-)
Ik kijk al uit naar de volgende nummers! :-D

Ik leerde indertijd het blad de Morgenster kennen op een RPG-conventie als ik me goed herinner. Daarom dat ik de nrs 10-23 al kon scannen. Hoewel ik dus niet tot de Rotterdamse spelersgroep behoorde, vond ik het het indertijd een heel nuttig blad, en ook aangenaam om te lezen (altijd belangrijk!). En nu nog steeds, zij het met wat meer oldschool-gevoel nu ;-) !
Heel fijn om (waarschijnlijk) binnen afzienbare tijd de collectie compleet te weten! :-D
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Overigens alleen voor die site, beslist NIET voor Facebook.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

[quote="Wijlen Fandath Ryne"]Overigens alleen voor die site, beslist NIET voor Facebook.[/quote]

En daarmee de spelers en abonnees van het eerste uur als Miranda, Stefan, Ron, Peter en Irma ect ze ontzeggen? kan toch niet de bedoeling wezen over een FB issue?

Maar ach zo wel ... wat jammer zeg....
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Tarmba schreef:
Wijlen Fandath Ryne schreef:Overigens alleen voor die site, beslist NIET voor Facebook.
En daarmee de spelers en abonnees van het eerste uur als Miranda, Stefan, Ron, Peter en Irma ect ze ontzeggen? kan toch niet de bedoeling wezen over een FB issue?

Maar ach zo wel ... wat jammer zeg....
Maar zij mogen ook best op de rest van het internet komen hoor! Dan leren ze dat ook eens kennen.


Intussen heb ik een doorverwijspagina gemaakt:

http://paulkoppens.nl/morgenster/morgenster.htm

en ben met scannen gevorderd t/m no. 6.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

dat is mijn gevoel ook niet, voorop....
ik ben blij met je inzet om toch een uniek stukje waar ik zelf deel van was wil scannen, om Cor zijn woorden te misbruiken een heel Aviertje....

Maar wat is fock boek een dom medium, waar ik contact heb met mensen als Ed Doorn (toch wel een morgenster gezicht) en Ron Moreel (een redactielid notabene) jij ken het niets vinden.... dat respecteer ik (ik heb beide ook verwijderd, dus no issue) ... maar tis last resort inmiddels wat ooit legendarische Morgenster was ;-)
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Tja, op zich kan alleen Cor er eigenlijk iets over zeggen. Ik scan ze nu dan wel, maar ik heb er verder geen rechten op of zo, ik was alleen abonnee. Maar het idee dat ik iets zou bijdragen tot het door mij verafschuwde Facebook staat me erg tegen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Gelukkig zijn er meer manieren dat fake boek.
En nee hiervoor alleen, dat zou de werken van een Ed Doorn of Rinus van der Sterren te kort doen...
Rechten? Ben bang dat het al illegale vertalingen waren ... in ieder geval volgens paar Belgen toen hahaha

Ik zelf sla ze op als zo danig... en ja je doe ermee prima werk...
Plaats reactie