Shapeshiften?
-
- Supreme Grandmaster
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11
ten eerste zou ik niet rekenen op een omschakeling, niet alleen wegens principiele maar ook wegens finaciele redenen.
Daarnast ben ik het er niet mee eens dat die ability niet goed is, misschien niet goed in een strijd situatie, maar er zijn nog meer rpg momenten waarin hij wel bruikbaar is.
en dan ook nog eens;
Trouwens jullie moeten ook weten, dat als je iets echt graag wil dat dat dan ook kan, als je een betere reden heb dan ik word er sterker van.
Hierbij beindig ik mijn relaas en hoop ik dat ik in mijn enthousiasme niemand op zijn tenen ben gaan staan. en niet teveel grammatica en type fouten heb gemaakt
Daarnast ben ik het er niet mee eens dat die ability niet goed is, misschien niet goed in een strijd situatie, maar er zijn nog meer rpg momenten waarin hij wel bruikbaar is.
en dan ook nog eens;
dat natuur gezeur, dat is wat je als charcter maakt, hartsteikke leuk rpg-en, niet een hinder waar slaat dat nou op. Voordelen? je kiest toch een charcter wat je leuk vind om te spelen, niet wat het krachstigst is. Dit is geen warhammer, daarnaast als je een priest speelt heb ipv natuur gezeur religieus gezeur, wat even leuk/"nadelig" is.sjee, als ik het zo lees is een druide ook niet boeiend in 2.0, dan kun je beter gewoon cleric worden heeft veel meer voordelen, en je hoeft je niet zo vast te houden aan dat natuur gezeur.
Trouwens jullie moeten ook weten, dat als je iets echt graag wil dat dat dan ook kan, als je een betere reden heb dan ik word er sterker van.
Hierbij beindig ik mijn relaas en hoop ik dat ik in mijn enthousiasme niemand op zijn tenen ben gaan staan. en niet teveel grammatica en type fouten heb gemaakt
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34
ik ben het er helemaal mee eens sat het niet gaat om zo sterk mogelijk te zijn daar om heb ik ook in men post gezet:
sjee, als ik het zo lees is een druide ook niet boeiend in 2.0, dan kun je beter gewoon cleric worden heeft veel meer voordelen, en je hoeft je niet zo vast te houden aan dat natuur gezeur
regel technisch heb je dus voordelen, dat is alles wat ik er mee zeg niet meer en niet minder
sjee, als ik het zo lees is een druide ook niet boeiend in 2.0, dan kun je beter gewoon cleric worden heeft veel meer voordelen, en je hoeft je niet zo vast te houden aan dat natuur gezeur
regel technisch heb je dus voordelen, dat is alles wat ik er mee zeg niet meer en niet minder
Redenen waarom ik een large/huge/gigantic dier zou kunnen worden.
Vogel: 1 of meerdere personen vervoeren. 2: In de lucht slapen in tijden van gevaar. (bepaalde vogels slapen ook daadwerkelijk in de lucht).
Situatie: Ik (als grote vogel), zet mijn party af in een wachttoren. Er wordt een groep boogschutters gezien die ons aanvallen. Terwijl de rest van de groep op de boogschutters schiet, vlieg ik op de boog schutters af. Vlak voor ik neerkom, verander ik in een stinkdier en ruft de hele zaak onder. Binnen een gebied van 10 bij 10 bij 10 voet krijgen de boogschutters -50% op hun strength en dex. Terwijl ik me ondertussen in een gekko verander op de toren te beklimmen, schiet de rest van mijn groep de boogschutters aan flarden.
Reptiel: 1: Als een grote slang kan ik water oversteken en de anderen om mijn rug nemen. 2:Ook kan ik (met een heroeic action) als slang een soort van brug vormen over een afgrond. 3: Als een Gigantic kikker kan ik mijn tong gebruiken, ook als brug over een afgrond, waarna ik er zelf overheen spring.
Situatie: we komen een kasteel tegen. De poort is dicht en we worden achterna gezeten door big-ass monsters. Binnen ligt een item wat ons helpt de monsters te verslaan. Ik verander mezelf in een mega-stier en charge de poort open. Vervolgens verander ik in een anaconda en race ik op de monsters af om tijd te winnen terwijl de rest dat item pakt. Als ze het hebben, verander ik in een kolibri en fladder er snel van door, als de groep begint in te werken met dat item.
Zoogdier: 1: Als ik mezelf in een gigantische rat verander, krijg ik denk ik wel veel invloed bij de Snuffelaars. 2: Voor snel vervoer over stukken vlak landschap is een reuze-cheetah altijd makkelijk. En voor paden door de bergen is een large-berggeit altijd mooi megenomen.
Wat vinden jullie van deze voorbeelden en situaties? Ik zal later vandaag of morgen een bruikbaar systeem posten.
Vogel: 1 of meerdere personen vervoeren. 2: In de lucht slapen in tijden van gevaar. (bepaalde vogels slapen ook daadwerkelijk in de lucht).
Situatie: Ik (als grote vogel), zet mijn party af in een wachttoren. Er wordt een groep boogschutters gezien die ons aanvallen. Terwijl de rest van de groep op de boogschutters schiet, vlieg ik op de boog schutters af. Vlak voor ik neerkom, verander ik in een stinkdier en ruft de hele zaak onder. Binnen een gebied van 10 bij 10 bij 10 voet krijgen de boogschutters -50% op hun strength en dex. Terwijl ik me ondertussen in een gekko verander op de toren te beklimmen, schiet de rest van mijn groep de boogschutters aan flarden.
Reptiel: 1: Als een grote slang kan ik water oversteken en de anderen om mijn rug nemen. 2:Ook kan ik (met een heroeic action) als slang een soort van brug vormen over een afgrond. 3: Als een Gigantic kikker kan ik mijn tong gebruiken, ook als brug over een afgrond, waarna ik er zelf overheen spring.
Situatie: we komen een kasteel tegen. De poort is dicht en we worden achterna gezeten door big-ass monsters. Binnen ligt een item wat ons helpt de monsters te verslaan. Ik verander mezelf in een mega-stier en charge de poort open. Vervolgens verander ik in een anaconda en race ik op de monsters af om tijd te winnen terwijl de rest dat item pakt. Als ze het hebben, verander ik in een kolibri en fladder er snel van door, als de groep begint in te werken met dat item.
Zoogdier: 1: Als ik mezelf in een gigantische rat verander, krijg ik denk ik wel veel invloed bij de Snuffelaars. 2: Voor snel vervoer over stukken vlak landschap is een reuze-cheetah altijd makkelijk. En voor paden door de bergen is een large-berggeit altijd mooi megenomen.
Wat vinden jullie van deze voorbeelden en situaties? Ik zal later vandaag of morgen een bruikbaar systeem posten.
-
- Supreme Grandmaster
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11
Het belangrijkste? Ik weet het niet, het is wel 1 van de factoren die mee heeft bepaald dat ik een Druid ben gaan spelen. Het geeft me het gevoel dat ik echt iets toe kan voegen aan de groep.
Emiel kan healen en vechten.
Diana kan pijltjes schieten en vechten.
Yme kan vechten en spells casten.
Ik kan een beetje healen, een beetje vechten en een beetje spells casten. Ik heb zo niet het idee dat ik heel erg iets toevoeg.(met uitzondering van een aantal momenten) Met shapeshiften kan ik dus iets unieks toevoegen aan de groep wat op meerdere manieren te gebruiken is.
Emiel kan healen en vechten.
Diana kan pijltjes schieten en vechten.
Yme kan vechten en spells casten.
Ik kan een beetje healen, een beetje vechten en een beetje spells casten. Ik heb zo niet het idee dat ik heel erg iets toevoeg.(met uitzondering van een aantal momenten) Met shapeshiften kan ik dus iets unieks toevoegen aan de groep wat op meerdere manieren te gebruiken is.
ok, wacht ff, ik kan idd een beetje healen en ik kan idd vechten, maar dat healen van mij is nog leuk hooe maar over een paar levels steld dat echt niks meer voor zovan:
ik krijg 30dmg in een ronde en ik kan 1d8dmg healen en dan niet slaan, dus over een paar levels ben jij zeker de gene die het maaste healed hoor alwin
en verder denk ik ook niet dat een druide echt heel goed is in 1ding maar op heel veel punten wat kan toevoegen aan de party, je kunt allerlei gaten opvullen, als je kunt shape shiften kun je bijvoorbeeld, verkennen er is niemand die dat echt kan
en ik geloof ook dat je op het momen even goed kunt vechten als bijvoorbeeld yme, en voor de rest kun je nog veel meer spells casten als support
ik krijg 30dmg in een ronde en ik kan 1d8dmg healen en dan niet slaan, dus over een paar levels ben jij zeker de gene die het maaste healed hoor alwin
en verder denk ik ook niet dat een druide echt heel goed is in 1ding maar op heel veel punten wat kan toevoegen aan de party, je kunt allerlei gaten opvullen, als je kunt shape shiften kun je bijvoorbeeld, verkennen er is niemand die dat echt kan
en ik geloof ook dat je op het momen even goed kunt vechten als bijvoorbeeld yme, en voor de rest kun je nog veel meer spells casten als support
Om weer ontopic te komen:
Dit is het systeem wat ik tot nu toe heb bedacht.
Bird: level 5: small/normal. Level 7: large. Level 10: huge. Level 14: Gigantic.
Reptile: Level 6: small/normal. Level 8: Large. Level 11: huge. Level 15: Gigantic.
Mammal: Level 7: small/normal. Level 9: large. Level 12: huge. Level 16: Gigantic.
Als ik in een dier wil veranderen dat meer hitdice heeft dan ik zelf, zal dat gecompenseerd worden door een penalty op het healen OF door hitpoint verlies.
Als ik in een dier verander dat spells kan casten (zoals een talking owl) dan kan ik alleen spells casten tot het hoogste level spells dat ik zelf kan doen.
Feedback/vragen?
Dit is het systeem wat ik tot nu toe heb bedacht.
Bird: level 5: small/normal. Level 7: large. Level 10: huge. Level 14: Gigantic.
Reptile: Level 6: small/normal. Level 8: Large. Level 11: huge. Level 15: Gigantic.
Mammal: Level 7: small/normal. Level 9: large. Level 12: huge. Level 16: Gigantic.
Als ik in een dier wil veranderen dat meer hitdice heeft dan ik zelf, zal dat gecompenseerd worden door een penalty op het healen OF door hitpoint verlies.
Als ik in een dier verander dat spells kan casten (zoals een talking owl) dan kan ik alleen spells casten tot het hoogste level spells dat ik zelf kan doen.
Feedback/vragen?
-
- Supreme Grandmaster
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11
dieren die spells kunnen casten lijken me geen natuurlijke dieren.
Een talking owl zou ik geloof ik niet snel goed keuren, misschiem moet je dat soort dieren tellen als een of twee stappen hoger als hun maat is. Dat je pas een talking owl kan worden op level 7 of 10.
Misschien kan je nog instellen dat je voor niet natuurlijke wezens (inclusief vergrootte versies) toestemming moet vragen van een hogere macht of voorouder geest.
Een talking owl zou ik geloof ik niet snel goed keuren, misschiem moet je dat soort dieren tellen als een of twee stappen hoger als hun maat is. Dat je pas een talking owl kan worden op level 7 of 10.
Misschien kan je nog instellen dat je voor niet natuurlijke wezens (inclusief vergrootte versies) toestemming moet vragen van een hogere macht of voorouder geest.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
- Airethilien
- Ridder
- Berichten: 120
- Lid geworden op: vrijdag 28 mei 2004, 18:15
Vergeet niet dat je ook dingen zou kunnen combineren he... een talking owl is misschien wat raar voor shapshiften, maar met een extra spell erbij zou je met mensen kunnen praten. Bijvoorbeeld een equivalent van de 3E 2nd lvl druid spell 'speak with animals' zou kunnen zijn 'speak with humans'. Bijkomend voordeel is datje 'speak with animals' op iemand zou kunnen casten en hem in het 'uils' aanspreken...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
ok, daar had ik dan even niet bij nagedacht. Dat lijkt me ook wel redelijk logisch... een tor heeft geen enkele mogenlijkheid tot casten. Natuurlijk zou iemand anders het op je kunnen casten...
Los daarvan zouden spells als 'communicate' en 'instant message' misschien wel kunnen. Als een telepathische vorm van communicatie, ipv echt met stem.
Los daarvan zouden spells als 'communicate' en 'instant message' misschien wel kunnen. Als een telepathische vorm van communicatie, ipv echt met stem.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34