Die nieuwe

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zet
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: woensdag 11 mei 2011, 1:56

Die nieuwe

Bericht door Zet »

Hallo!

Ik ben Aiko, 15 jaar en ik woon in Berkel en Rodenrijs.
Ik ben een 2 à 3 jaar forum roleplayer geweest, maar dat werd me te langzaam. Ik vind het leuk om verhalen te verzinnen en kaarten te tekenen.
Ik ben geïnteresseerd geraakt in D&D toen ik luisterde naar de D&D aflevering van de YogPod, en ik vroeg me af of er ook hier in Nederland mensen zijn die het spelen.. Ik speel ook graag een potje Magic. 8)

Ik kijk er naar uit om eens D&D met iemand te kunnen spelen.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Welkom! Je moet vast wel een game/groep kunnen vinden alhier! Genoeg mensen, zeker als je af en toe eens kijkt.

Moet er wel bij zeggen dat we in verleden wel paar keer meemaakten dat vooral jonge nieuwe posters een of twee oproepen posten dat ze een groep zochtten en vervolgens hoorde je nooit meer iets van ze op het forum of daarbuiten. Hoop dat jij anders bent? :)

Overigens als je naar YogPod luistert speel je wl. ook Minecraft. Ik heb een mini server (de we express exclusief houden) met 2 andere jongens (allebei 14 jaar oud, ik ben 34)... misschien heb je zin om eens op onze server te komen spelen?
Gebruikersavatar
Zet
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: woensdag 11 mei 2011, 1:56

Bericht door Zet »

Ja leuk :)
En ik ben niet van plan om zo snel te stoppen.
Ik vond RP's vroeger al leuk, en als ik er spullen voor gekocht heb stop ik zeker niet meer.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hey aiko, welkom op het forum!

Tof dat je geinteresseerd bent in D&D, er zijn tegenwoordig vooral ouwe lullen die dat nog spelen heb ik weleens het idee! Dit hele forum gaat over RPG's, dus je bent aan het goeie adres. Heb je al eens aan tafel gegamed? ik weet nog hoe lastig het was te beginnen als je geen idee hebt hoe...


V1nce: had jij niet ook een rpggroep met je buurjongens? berkel is niet zo ver van den haag... :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Zet
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: woensdag 11 mei 2011, 1:56

Bericht door Zet »

Vanaf mij huis is het maar een paar haltes maar centraal station Den Haag of Rotterdam.
Wat Tafel-RPG betreft:

I heb ik alleen een half potje weerwolven van gespeeld.
Als mijn medespelers (ik was GM) niet zo hadden zitten kloten had ik het afgemaakt.
Ook wel eens Hero Quest geprobeerd.
Mijn vrienden moesten alweer naar huis voordat we begonnen waren...
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Nee ik heb momenteel bewust ff geen RPG groep, ook niet met buurjongens... Soms ben je nog erger dan zo een Oud Tante die uberkoppelaarster probeert te spelen Thekkur! ;P

Ik stuur je zo PM met serverdetails Aiko, ik ga zo ook nog even op de server. Griefen of jatten = permaban maar dat ben je wel gewent denk ik. Als je een huis bouwt niet te dicht bij bestaande.

Wat betreft RPG, ik zat laatst wel met huisgenoot/vriend (DrCaligari op dit forum, erg ervaren RPGer) te praten over wellicht weer eens een groep op te zetten of desnoods een one of. Lijkt me leuk als je dan mee doet. Spreekt zeker voor je dat jij het graag wou afmaken/niet aan het kloten was! :)

Wellicht tot zo op server...
Gebruikersavatar
Zet
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: woensdag 11 mei 2011, 1:56

Bericht door Zet »

Klinkt goed! Kom steaks denk ik wel online.
Ik heb helaas nog geen boeken, die moet ik gaan kopen wanneer ik mijn eerste loon krijg. Ik kan misschien wel een keer een one-off spelen op een vrijdagavond of een zondag, maar voor de rest zal ik denk ik moeten wachten tot de zomervakantie. Drukke tijden, veel toetsen, veel leren ]:
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

D&D pathfinder

Bericht door dragonraper »

voor D&D spelers is er natuurlijk de D&D club schiedam,ook voor beginners...groenten van carlo
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Zet schreef: Ik heb helaas nog geen boeken, die moet ik gaan kopen wanneer ik mijn eerste loon krijg.
boeken zou ik alleen kopen als je dat erg leuk vind! er zijn nogal wat verschillende rpg-systemen, en ze zijn allemaal duur. ook een aanrader zijn 2e hands boeken, of downloadable pdf's.
carlo speelt trouwens ook al 100 jaar rpg's, dus als je nog iets wil leren :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Zet
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: woensdag 11 mei 2011, 1:56

Bericht door Zet »

Ik weet al welke RPG ik in ieder geval ga spelen: D&D 4e editie
Heb een beetje rondgekeken en ik vind D&D het leukste.

Gisteren een kwartiertje op V1nce's server geweest. Daarna moest ik naar Aikido.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Er zijn heel veel opties, dnd is vooral massa voordeel.
Maar waarom lijkt je dnd4 het interessantste? Is dit systeem of setting?
Maar als je daar echt het spul van wil, ik weet een belg die hele zooi aan het dumpen is voor weinig: op mandragon
Ik vind het persoonlijk typish dat 4 al zo nu en dan voor minder van de hand gaat dan 3.5. Maar ben geen dnd(4) liefhebber
Gebruikersavatar
Zet
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: woensdag 11 mei 2011, 1:56

Bericht door Zet »

Om te beginnen ben ik altijd al een fantasy-fan geweest (Ik heb de hobbit en in de ban van de ring 1&2&3 gelezen). Ten tweede vind ik geavanceerde character creation en combat leuk en interessant.

Bedankt voor de link!
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

De andere spelers zijn ook enthousiast, dus wees welkom op de MC server! :)

Wat betreft dnd, Cali en ik spelen alleen (rules lite!) 2nd, deels ook omdat de boeken zo goed als niks kosten maar ook omdat wij het een prettig systeem vinden, dus weet niet of die evt. groep voor jou wat is.
Gebruikersavatar
Zet
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: woensdag 11 mei 2011, 1:56

Bericht door Zet »

Dat is jammer. Maar volgens mij zijn er wel meer mensen die zoeken naar mensen die 4e spelen op dit forum toch? En als er niemand is die een 4e grope wil oprichten lees ik desnoods al de boeken 5 keer door en wordt mijn eerste spel ook mijn eerste spel als DM. (Waarin in waarschijnlijk ga falen >.>)

Wel een gezellige server. Ben zelfs al een projectje begonnen met player en Joris :D We zijn bezig om de bomen bovenop de heuvel langer te maken (Door het dirt weg te halen en het te vervangen met wood)
Dus als je hout nodig hebt, neem alsjeblieft niet van de bomen boven op de heuvel.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

digitale botanicus.
het is allemaal wat :)

Welkom Zet.
Voor een oproepje kan je natuurlijk het beste een bericht in http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewforum.php?f=2 zetten. Of reageren daar.

Zelf speel ik lichte regels, extra roleplay. Ook impro roleplay vind ik erg tof. Helaas nu even weinig tijd ervoor.

Succes en plezier
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

@ Zet, ik had 't al door van de bomen. Ziet er mooi uit! Auro heeft net ook een heel groot "Varken van Troje" gebouwd... Server gaat er steeds toffer en creatiever uit zien. :)
Gebruikersavatar
Zet
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: woensdag 11 mei 2011, 1:56

Bericht door Zet »

Save the trees :D
Ik heb op het moment ook nog geen tijd om te roleplayen.
Ik heb het heel erg druk op school, maar zodra de zomervakantie begint ga ik zoeken :D

Edit: Even voor de informatie: Ik ben er nog. Binnenkort krijg ik mij loon en ga ik de boeken kopen. Wil ook wel eens kijken naar D&D 3.5.
Gebruikersavatar
Zet
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: woensdag 11 mei 2011, 1:56

Bericht door Zet »

Ik heb eindelijk de 3 basisboeken van 4e besteld.
Ik verwacht ze morgen/overmorgen in de brievenbus.

Dus is de tijd gekomen om mensen te zoeken waarmee ik ook echt kan spelen. Ik heb al een iemand op school kunnen overhalen om het een keeertje uit te proberen. Plaats waarschijnlijk later ook nog wel een oproepje. :)

PS: Sorry voor double post, ik wilde dit echt even laten weten :)
Plaats reactie