jaren ervaring, maar heel lang inactief, op zoek naar groep

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

jaren ervaring, maar heel lang inactief, op zoek naar groep

Bericht door Janek »

Ha,

Begin jaren 90 tijdens mijn middelbare school periode die toen in Duitsland plaatsvond heb ik een tweetal jaar zeer actief aan role-playing gedaan in mijn toenmalige woonplaats (Schwarze Auge). Terug in NL heb ik sporadisch weer gespeeld dit keer AD&D. Twee jaar later heb ik in mijn studietijd gedurende een periode van 7 jaar AD&D 2nd edition en later ook 3.5 edition gespeeld soms een tijd heel actief andere maar niet meer zo fanatiek.

Al een aantal jaar zou ik wel weer eens ergens een avond mee willen spelen. Maar tot vandaag heb ik daar geen concrete acties in genomen. Het maakt me niet precies uit wat de setting is, ik vind van alles wel leuk van scifi tot horror, van medieval tot fantasy. Ik ben ook niet meer gebonden aan een systeem. Alhoewel extreme regelgeving mij wat minder licht en pure role-playing zou ik voor een keer wel leuk vinden maar niet altijd. Ik speel graag intelligente karakters

Ik kan vanwege mijn gezin en mijn drukke leven niet elke week ergens aansluiten. En wil graag eerst ergens een keer proef draaien met bijv een NPC. Wie brengt mij in contact met een groep in de regio Rotterdam. (woon zelf in Rotterdam, Prinsenland.)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

hoi janek, welkom op het forum! niet iedereen bezoekt het forum even regelmatig, dus het kan dat het een tijdje duurt voordat je een groep hebt gevonden. Het kan ook heel snel gaan! Het helpt om even bij de oudere oproepen in het 'party gezocht' topic te kijken of daar iets bijstaat.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Hey Janek,

Ik zoek nog spelers voor een Pathfinder Campaign in Rotterdam Zuid. Ik hoop binnenkort met Rise of the Runelords te beginnen.
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

Dank alvast voor de reacties. Zoals ik al een aantal heb gezegd. Ik ben echt op zoek naar een gast rol bij een bestaande groep . Zo lijkt het me goed om eerst te kijken of ik het nog net zo leuk vond als vroeger. Ook vind ik een klik in de groep erg belangrijk. Ik wil wel vaker dan 1 keer spelen, maar door een druk leven(net als velen ongetwijfeld) kan ik nog geen vaste afspraken maken. in voorjaar 2013 wordt het wat rustiger dan zou ik wel vaste afspraken kunnen maken. Ik heb gestudeerd in delft en wageningen. Werk in rotterdam (als hogeschool docent en als projectmanager) en ben 37.
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

poeh, als je eenmaal toegeeft aan een oude hobby kan het soms lekker zijn om er weer helemaal in te duiken. Wat ik dus ook doe, leuk hoor al die nieuwe boeken.

Sinds eind jaren negentig heb ik niet meer gespeeld. Maar, wat is is het handig om nu gewoon alles in een keer te kunnen downloaden en op mijn ipad door te nemen. Ik ben nu begonnen om mij in te lezen in Pathfinder. Wel erg veel ik heb 3 gig aan boeken gevonden(!) Iemand nog tips wat ik zou kunnen lezen na de beginner's box en het core handboek. (niet dat ik die laatste al helemaal uit heb, maar het einde is in zicht)
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/

En iPads zijn inderdaad heel handig.
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

@toejam: grapjas, ik bedoelde, wat als eerste die lijst heb ik ook op m'n laptop staan maar dan als pdf's

@toejam: eh, dat is inderdaad handig, het zijn korte omschrijvingen, ik had niet doorgeklikt... oeps
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Toejam schreef:En iPads zijn inderdaad heel handig.
Inderdaad: http://www.youtube.com/watch?v=lAl28d6tbko
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

Eh, niet helemaal on topic zou ik zeggen, maar wel leuk
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

Gister een character gemaakt voor Rise of the Runelords, een half-orc rogue brute. Eens kijken hoe dat matched bij een party met twee elfs. Nu nog een nieuwe datum en dan kunnen we echt starten! :)
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Denk dat we iets voor je kunnen betekenen! Echter, we hebben al 5 spelers (plus DM) dus ik ga het even overleggen.. gast/npc zou denk ik sowieso wel moeten lukken!

Ik heb je gemaild!
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

Zoals ik al via pm zei, ik sluit graag een keer als gast aan. Zien we daarna verder...
Plaats reactie