Zou terug oog des meesters willen spelen.

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
jamesjim
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 3 januari 2013, 10:51

Zou terug oog des meesters willen spelen.

Bericht door jamesjim »

Beste ,

Ik werd deze morgen wakker en moest terug denken aan het spel oog des meersters, ik speelde het spel toen ik nog maar 16 jaar was inmiddels al 10 jaar geleden. Nu ik zou terug alle papieren van oog des meesters willen verkrijgen,zoals die van uw pesonage waar je je behendigheid en soort karakter moet invullen , ook de papieren van bijkomende skillss zoals koken , wapensmeden ik weet weet het niet meer zo goed allemaal, het is zolang geleden. Waar zou ik dit nog allemaal kunnen krijgen ? Ook de boeken van lvl 1-2 tot .... en de kaarten. Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen zou ik het zeer fijn vinden.

Mvg jimmy en nog gelukkig nieuwjaar voor iedereen !
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Welkom op het forum!

Wij spelen nog regelmatig ODM, en hebben ook allerlei materiaal, maar dat hebben we zelf nodig. Wel hebben we bijvoorbeeld diverse formulieren in electronische vorm, maar dat zijn dan exemplaren die we zelf ontworpen hebben.
Maar je bent van harte welkom om eens mee te doen, alleen weet ik niet of dat qua afstand haalbaar is (we spelen in Schiedam, de volgende keer a.s. dinsdag).
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
jamesjim
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 3 januari 2013, 10:51

Bericht door jamesjim »

Wat een snelle reactie, ja schiedam is qua afstand idd ver 200 km zucht , materiaal kan ik wel voor zorgen gelijk alle soorten dobbelstenen maar die boeken van avonturen en regels en dergelijk zou ik graag willen hebben om terug op te starten , ik weet nog dan ik bij mijn laatste personage met een d6 moest gooien om mijn technieken in te vullen en dat waren zeker 2 paginas ! Kan jij mss een url geven om een karacter te kunnen maken ? Ik ga hier in belgië een groep proberen bij elkaar te krijgen , kan wel tot nederland komen maar niet zo ver, woon zelf 15 km van maastricht , dus tot eindhoven rijden ofzo kan geen probleem zijn = )

mvg jim
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Of je ergens online makkelijk een held kunt maken weet ik niet - wij doen dat altijd gewoon aan tafel. Een goede bron van informatie over DSA is de Wiki Aventurica, en tot een paar jaar geleden was in België het forum van Mandragon actief, maar ze zijn er helaas mee opgehouden.
Van de hier bekende groepen zit de groep in Den Bosch dan nog het meest dichtbij, maar ik weet niet hoe actief ze zijn. Misschien reageert Rogier nog - die heeft jarenlang in Schiedam gemeesterd en nu nog in Den Bosch, en hij weet veel van ODM.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
jamesjim
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 3 januari 2013, 10:51

Bericht door jamesjim »

Ja nee ik wil geen online maken maar echt op papier met potlood . Maar vind nergens zo een pdf bestand online zodat ik die kan afdrukken begrijp je ? Heb zonet een heel oude vriend van 10 j geleden kunnen bereiken hij heeft nog wat boeken liggen maar geen papieren om karakter te make , als ik nu die papieren heb kan ik gelijk mijn eerste avontuur beginnen zodra ik nog medespelers vind , Hoe kan ik de groep den bosh bereiken .
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Och, een beetje googelen op (b.v.) "DSA Helden Bogen" helpt dan wel. Dit vond ik al vrij snel. Is wel DSA versie 4, wat tegenwoordig gebruikelijk is. Of oudere versies makkelijk te vinden zijn, weet ik niet. Maar naar mijn ervaring knutselt iedereen eigenlijk zelf wat in elkaar, naar gelang van wat ze nodig hebben of willen gebruiken. Want lang niet iedere groep wil alle regels gebruiken zoals ze in de boeken staan. Zo beperken wij bijvoorbeeld het vechten nogal, want al dat gedobbel duurt ons te lang. Maar er zijn ook groepen die daar juist veel aardigheid in hebben.

De groep in Den Bosch... ik zou Rogier een PM sturen. Goede kans dat hij een dezer dagen wel weer eens op het forum kijkt.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
jamesjim
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 3 januari 2013, 10:51

Bericht door jamesjim »

Zal hem eens eens pm sturen , ik weet dat ik vroeger dsa 3 speelde ja idd het gevecht duurde soms lang maar vind dat het eigenlijk wel spannend maakt moet zelf is zien hoe ik dit allemaal in elkaar ga steken maar moet eerst alle basis begrippen kennen en nog opzoeken. Moest je nog wat vinden voor mij kan je mij altijd mailen op calabria_n1@hotmail.com
Alle info is welkom.
mvg jimmy
jamesjim
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 3 januari 2013, 10:51

Bericht door jamesjim »

Oja had het graag in nederlands of engels gehad , duits is ook welkom maar is niet zo evident.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

hey, een Limburger! welkom!
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Ik weet niet precies wat je zoekt. Als je zelf een groep wilt beginnen met eenvoudige regels (wel fijn voor beginnende groep) kun je hier een en ander in het Nederlands vinden: http://hetoogdesmeesters.wordpress.com/
Hier staan ook wat van de allereerste verhaalboeken. Zo te gebruiken of elementen uit te halen.

Of hier, deze meneer Vranken(?) heeft een boel informatie over de versies bij elkaar gezet: http://www.vranken.tweakdsl.nl/

Verder had ik bijna deze aangepaste versie gebruikt voor de groep in Schiedam: http://mgsch.home.xs4all.nl/gaming/ruli ... _dutch.htm

Maar zelf vind ik Fudge en Fate helemaal geweldig (google maar wat). Het geeft een intuitief systeem dat gemakkelijk en sfeervol is en totaal aan te passen aan wat je maar wilt. Dus heb ik dat systeem wat aangepast op de wereld van Avonturie en spelerssmaak.
Succes!
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

jamesjim schreef:... woon zelf 15 km van maastricht , dus tot eindhoven rijden ofzo kan geen probleem zijn = )

mvg jim
Eindhoven? Dat is al een stuk dichter in de buurt, bij mij om de hoek.

Welkom op het forum Jamesjim!

Aan informatie kan ik je wel helpen. Zelfs heb ik oude uitgaven van Oog des Meesters dubbel - Das Schwarze Auge (DSA), even onder voorbehoud want dat moet ik nakijken.
Ik heb avonturen en regelboeken van DSA 1 (de eerste editie die in Nederland, Frankrijk, België en Duitsland is verschenen, respectievelijk van Spectrum (NL, B), van Galimard? (F) en van Schmidt-Spiele (D)).
Na de flop van DSA 1 in Nederland, Frankrijk en België, dit in tegenstelling tot de Duitse markt, is DSA een aantal keer gereviseerd in de edities 2, 3, 4.0, 4.1 en 4.2 (de laatste).
Van de eerste edities heb ik wel wat (in het Duits, Nederlands en Frans).
Zelf heb ik voorkeur voor Nederlands en Frans boven Duitstalig.
Verder heb ik in het Duits nog delen/gedeeltes van de edities: 2, 3, 4.0 en 4.2.

Het is wat laat maar laat maar weten wat je precies zoekt en dan kijkt ik deze week nog wel hier op het forum om je verder van informatie te voorzien.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

@Jamesjim: Zou je in een overzichtje aan kunnen geven wat je nu precies zoekt? Nederlandstalig, Franstalig, Duitstalig? Welke edities, avonturen en/of beschrijvingen?
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Welkom jamesjim! je bent volgens mij de eerste limburger op het forum. :)
Dat is toch een goed begin van het nieuwe jaar lijkt me! Nu nog medespelers in het verre zuiden vinden, tot nu toe woont de dichtstbijzijnde op dit forum in sint oedelrode ben ik bang...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

2013 belooft het jaar van het Zuiden te worden. Geloof mij maar!
Gundrid Fjolnirsdottir
Secreetknecht
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 13 januari 2014, 22:37

Bericht door Gundrid Fjolnirsdottir »

Ik heb alles van ODM, alle avonturen, zowel Duits als Nederlandstalig, de spelboxen, zelfs een encyclopedie en nog wel meer. Een gigantisch krat vol.

En ik wil het allemaal kwijt tegen een redelijke prijs.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Daar heb ik wel belangstelling voor, en misschien anderen ook wel. Wat zou het ongeveer kosten?

Eigenlijk hebben we hiervoor een apart subforum: http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewforum.php?f=21
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Ja hoor ik heb interesse voor oude spullen van ODM! Zie PM.
Gebruikersavatar
Eduard
Leenheer
Berichten: 96
Lid geworden op: woensdag 27 oktober 2004, 14:21

Bericht door Eduard »

Hier nog een gegadigde.
"HALT!" riep de wacht alert. "Komt u in vrede, of met goede bedoelingen?!"
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Helaas heb ik van Gundrid niets meer gehoord/gelezen.
Plaats reactie