Acht jaar geleden

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Acht jaar geleden

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Afbeelding
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Mijn god wat zien julli er allemaal absurd jong uit ha ha! Er is toch best wel veel veranderd in die tijd. In meerdere opzichtten te weten:

- Er word, door de bank genomen, stuk minder gepost dan in de eerste 2 a 4 jaren.

-Van de eerste harde kern op de fotos posten er 3 van de 6 nog regelmatig, rest geheel niet of echt incidenteel.

Positiever:

-Als er wel discussies en lange threads ontstaan zijn ze vaak veel interresanter, niet flamey, langer en over meer en boeiendere onderwerpen (naar mijn mening dan).

-Er word toch nog steeds heel veel afgesproken via het forum. Als is het accent wel erg naar boardgames verschoven, er blijven veel (oude) RPG groepen nieuwe leden vinden via het forum en komen ook af ten toe nw groepen bij.

-Het forum draait in technisch opzicht tegenwoordig zeer goed met weinig outtage en meerdere leden die Thekkur helpen de kosten geheel te voldoen, heel bijzonder voor een forum met zo weinig vaste leden! :) Ofwel erg trouwe en "nuttige" harde kern. :)

-De zeldzame paar verschrikkelijk vervelende wankers die het forum ooit had zijn allemaal opgerot/posten nooit meer. Op mij na dan ha ha! :D Op naar de volgende 8 Jaar!
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Vincere had toen kennelijk nog geen nickname? Tof om te zien zeg! :)
Het was inderdaad bijna precies 8 jaar geleden, op DrCaligari's verjaardag! Ben benieuwd of die dit jaar weer zo episch gaat worden...

Ik ben sinds een paar weken verhuisd naar Haarlem, dus grote kans dat ik binnenkort het forum ga uitbreiden met een 'Party gezocht haarlem' subforum. Volgens het lokale filiaal van het Spellenhuis wordt er nog redelijk veel pathfinder gespeeld, maar jammer genoeg houden ze zelf geen bordspellen en rollenspelavonden. Volgens de medewerker omdat dat te weinig oplevert. Erg jammer, want nu worden er alleen commerciele spellen gespeeld zoals Warhammer en Magic.
Overigens wel de tip gekregen eens bij het amsterdamse cafe twee klaveren te gaan kijken, een cafe waar bordspellen worden gespeeld. Wel heb ik het idee dat het cafe wat meer gericht is op kaartspellen.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Dat vind ik idd ook altijd zo raar en dom! Dat er relatief veel gamewinkels zijn waar erg veel CCG en zelfs bordspellen worden gespeed en die ook best veel RPG materiaal verkopen maar geen enkele host een vaste RPG nacht of tafel. Heel vroeger had je van uit WOTC voorloper TSR een heel netwerk van soort van gesponserde en erg goede GMs die een vaste speelavond hosten in gamewinkels. Dat leverde super toffe sessies op alsook veel nieuwe spelers en kassagerinkel, maar ja goede ouwe tijd of zo.

Maar helemaal niets doen behalve boeken slijten vind het een nogal kortzichtige houding. Ze willen een kip maar zijn niet bereid het ei uit te broedden,.. of zoiets he he. Maar als idd commercie de enige overweging is snap ik hun focus op kaarten die je doorlopend kan verkopen en waar hele hordes nerds voor langskomen en met 5 a 25 per avond aan tafel schuiven. @ Thekkur, veel plezier in H'lem heb er ook gewoond, erg toffe stad! :)
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

v1nce schreef:De zeldzame paar verschrikkelijk vervelende wankers die het forum ooit had
Your Mileage May Vary. ;)

Mooie foto van een legendarische avond waarop we met zes man een fles wijn opdronken, en Fandath en ik vervolgens met z'n tweeen de resterende vijf flessen. Dit uitte zich in een queeste waarbij de reis van Frodo en Sam niets was: met Thekkur en Lairnaedon stomdronken over de Van Brienenoordbrug naar Zuid lopen om onze fietsen te vinden.

Hubert ziet er wel een beetje uit als een zombie.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie