Nieuw, Nieuwer, Nieuwst

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zaurask
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 18 september 2014, 11:47

Nieuw, Nieuwer, Nieuwst

Bericht door Zaurask »

Hey allemaal,

Mijn naam is Milan, 22 jaar oud en mijn interesse in role-play ontplooide al toen ik vrij jong was.
Helaas heb ik nooit echt iets gedaan hiermee vanwege diverse redenen.
Nou lijkt het mij wel eens leuk om zoiets als een Dungeons & Dragons of Arkham Horror evenement of sessie bij te wonen.
Ik heb redelijk veel RPG's gespeeld op de pc, zoals mass effect, elder scrolls, WoW etc, dus ik ben niet onbekend met het algehele concept.
Toch lijkt het mij een top ervaring om een keer zoiets te doen met enthousiast gezelschap in dezelfde ruimte.
Zelf bezit ik Mansions of Madness, Betrayal at the house on the hill en de klassieker, Munchkin (al weet ik niet zeker of die klassifiseerd onder RPG, haha).
Hoe dan ook, ik kwam dit forum tegen en ben prettig verrast om te zien dat er ook een RPG "club" is in regio rotterdam, want ik moet al voor zoveel zo ver reizen, haha :P

Ik zal mij binnenkort eens via dit forum en elders verdiepen in komende evenementen en hopelijk ontmoet ik snel wat nieuwe toffe mensen met een passie voor tabletop rpg's!
I'a! Dagon! I'a! Hydra! I'a! Cthulhu!
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Hulde! Een introductie van iemand die enthousiast is en kan spellen en volzinnen schrijft! ;-D Is af en toe ook wel eens anders geweest.

Nee maar, serieus: welkom op forum, moet vast wel lukken om groep te vinden, zou er ook zeker 2 a 3 proberen alsook 2 a 3 spelsystemen, het kan namelijk toch echt heel anders zijn onderling en vaak weet je pas wat echt je ding is als je ook vergelijkingsmateriaal hebt. Game on. :)
Gebruikersavatar
Zaurask
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 18 september 2014, 11:47

Bericht door Zaurask »

v1nce schreef:Hulde! Een introductie van iemand die enthousiast is en kan spellen en volzinnen schrijft! ;-D Is af en toe ook wel eens anders geweest.

Nee maar, serieus: welkom op forum, moet vast wel lukken om groep te vinden, zou er ook zeker 2 a 3 proberen alsook 2 a 3 spelsystemen, het kan namelijk toch echt heel anders zijn onderling en vaak weet je pas wat echt je ding is als je ook vergelijkingsmateriaal hebt. Game on. :)
Haha, zijn het gross gedeelte van de "ik ben nieuw" topics op dit forum dan zo rampzalig? :P
Anyway, bedankt voor de welkom! Ik ga sowieso meerdere spellen eens uitproberen en kijken of er eentje aanslaat.
Ik ben dit jaar 2 keer wezen larp'en en des ondanks dat ik er zeker wel goede ervaringen aan over heb gehouden, heb ik de drempel dat ik steunzolen heb en daardoor langdurige fysieke inspanning niet lang kan verdragen.
Gelukkig bestaat er ook de optie dat ik een stoel kan pakken en met wat gezellige mensen om een tafel zitten met een bordspel er op voor een leuke role-play ervaring, haha :P
Laatst gewijzigd door Zaurask op donderdag 18 september 2014, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
I'a! Dagon! I'a! Hydra! I'a! Cthulhu!
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Re: Nieuw, Nieuwer, Nieuwst

Bericht door Neanie »

Welkom!
Zaurask schreef:Munchkin (al weet ik niet zeker of die klassifiseerd onder RPG, haha).
Ligt aan de versie. Ik heb bijvoorbeeld wel de muncking rpg in de kast staan
Gebruikersavatar
Zaurask
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 18 september 2014, 11:47

Re: Nieuw, Nieuwer, Nieuwst

Bericht door Zaurask »

Neanie schreef:Welkom!
Zaurask schreef:Munchkin (al weet ik niet zeker of die klassifiseerd onder RPG, haha).
Ligt aan de versie. Ik heb bijvoorbeeld wel de muncking rpg in de kast staan
Ah tof, ik wist niet dat die variant ook bestond ^^
I'a! Dagon! I'a! Hydra! I'a! Cthulhu!
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Ik betwijfel overigens ernstig de speelbaarheid ervan
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hoi Zaurask, welkom op het forum! Je kunt zelf een oproepje plaatsen om een groep op te richten, maar vaak makkelijker is reageren op een van de groepen die spelers nodig hebben in het 'party gezocht' subforum.

Overigens; als je eenmaal begint aan RPG dan zal je niet zo snel stoppen, dus weet waar je aan begint! :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Zaurask
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 18 september 2014, 11:47

Bericht door Zaurask »

Thekkur schreef:Hoi Zaurask, welkom op het forum! Je kunt zelf een oproepje plaatsen om een groep op te richten, maar vaak makkelijker is reageren op een van de groepen die spelers nodig hebben in het 'party gezocht' subforum.

Overigens; als je eenmaal begint aan RPG dan zal je niet zo snel stoppen, dus weet waar je aan begint! :)
Haha, wat betreft de zeer waarschijnlijke verslaving die heerst bij het RPG'en, is het voor mij al te laat :P
Sowieso ga ik binnenkort eens scrollen over het party gezocht subforum en hopelijk binnenkort wat nieuwe handen schudden en dobbelstenen rollen, hehe
I'a! Dagon! I'a! Hydra! I'a! Cthulhu!
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

D&D

Bericht door dragonraper »

Hoi zaurask op dit forum...als je D&D wil uitproberen,ik heb nog plaats op zaterdag(pathfinder d&d),of in een nieuwe groep op vrijdag D&D 5de editie...zaterdagavond wordt wel in het Engels gespeeld vanwege 2 buitenlandse spelers ...groenten van carlo
dungeons& dragons club schiedam
Gebruikersavatar
Zaurask
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 18 september 2014, 11:47

Re: D&D

Bericht door Zaurask »

dragonraper schreef:Hoi zaurask op dit forum...als je D&D wil uitproberen,ik heb nog plaats op zaterdag(pathfinder d&d),of in een nieuwe groep op vrijdag D&D 5de editie...zaterdagavond wordt wel in het Engels gespeeld vanwege 2 buitenlandse spelers ...groenten van carlo
Hey Dragonraper!

Excuus voor de extreem late reactie.
En bedankt voor de uitnodiging!
Ik weet niet of er nog plek beschikbaar is maar ik ben zeker wel geinteresseerd in de D&D sessie van zaterdag!

Ik hoop dat ik niet te laat ben en dat ik een niet te grote last zal zijn met mijn onervarenheid, haha. :P
I'a! Dagon! I'a! Hydra! I'a! Cthulhu!
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

Pathfinder zaterdag

Bericht door dragonraper »

Oeps,ik ben ook een beetje laat met reageren,maakt niet uit,vanwege de brandersfeesten in Schiedam is de eerstvolgende speelavond op zaterdagavond 4 oktober.groenten van carlo.
dungeons& dragons club schiedam
Gebruikersavatar
Zaurask
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 18 september 2014, 11:47

Re: Pathfinder zaterdag

Bericht door Zaurask »

dragonraper schreef:Oeps,ik ben ook een beetje laat met reageren,maakt niet uit,vanwege de brandersfeesten in Schiedam is de eerstvolgende speelavond op zaterdagavond 4 oktober.groenten van carlo.
Ai, daar was ik al bang voor, haha.
Ik heb in dat weekend al een vriendenfeestje gepland staan.
Oktober is sowieso een vrij drukke maand voor mij met onder andere f.a.c.t.s. en een geplande vakantie naar London.
Ik hoop dat er snel nog een klein gaatje vrij komt in oktober en dat ik niet een maand hoef te wachten, haha. :P
I'a! Dagon! I'a! Hydra! I'a! Cthulhu!
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Welkom. Wij spelen om de paar weken ODM/DSA in Schiedam, bijna altijd op donderdagavond. Je mag best eens langskomen als je zin hebt (vraagt wel even wat voorbereiding van de DM, maar dat moet te doen zijn). Wel zijn we allemaal minstens twee keer zo oud als jij.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie