nieuw in RPG Velicor

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
velicor
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 8 december 2014, 12:24

nieuw in RPG Velicor

Bericht door velicor »

Hallo ik ben Velicor.

Vorig jaar ben ik begonnen om diorama's te maken voor kersthuisjes.
Toen al die sneeuw begon te vervelen kwam ik uit bij tabletop en wargame scenery. Het is leuk om een LOTR wereld te bouwen maar wel zonde als er daana niet in gevochten word.

Dus nu onderzoeken of ik dit wat vind.

Met vriendelijke groet
Velicor
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

Scenery

Bericht door dragonraper »

Hallo velicor,welkom op dit RPG forum,ben ook een scenerybouwer en heb al heel wat troep in elkaar geknutseld,wordt ook door mij vaak gebruikt in mijn D&D campaigns.huisjes landschappen dungeons kastelen etc...nu is de vraag wat wil je nu eigenlijk??warhammer spelen in je eigen gebouwde omgeving ,of meer op het roleplayinggebied ??beide is natuurlijk mogelijk....laat wat meer weten.groenten van carlo.
dungeons& dragons club schiedam
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hoi velicor, welkom op het forum! Ik ben helemaal niet bekend met het maken van scenery, maar het klinkt best tof. zoek je mensen om een game mee te starten? als dat zo is kun je evt een oproep plaatsen in het 'party gezocht' subforum. :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
velicor
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 8 december 2014, 12:24

goede vraag

Bericht door velicor »

Goede vraag dragonraper.
Warhammer lijkt me leuk maar duur.
D&D is meer met pen en papier geloof ik en heel veel cijfertjes.

Ik zou graag eens een warhammer sessie willen bijwonen maar ik woon op goeree overflakee. Een eiland onder rotterdam.

ook ben ik bezig met het ontwikkelen van een bordspel, dat nu serieuze vormen begint te krijgen.

Ik hoop op dit forum te kunnen klankborden.
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

Goede vraag

Bericht door dragonraper »

Warhammer kun je bekijken in Rotterdam Bij games workshop of bij gamers of THE west,in kort GOTW.D&D 5 of pathfinder is wel met pen en papier,maar niet zo heel veel meer met cijfertjes.beide winkels zijn gemakkelijk te vinden op internet...en voor een D&D ervaring kun je bij mij terecht.groenten van carlo.
dungeons& dragons club schiedam
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Hey Velicor,.. ik wil fotos zien! Liefst veel en op http://imgur.com/
Van de scenery en zo! :) Graag ook info over die boardgame. Thx
velicor
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 8 december 2014, 12:24

warm onthaal

Bericht door velicor »

CARLO
Bedankt voor je info, stof tot denken.
Rdam is ongeveer 1 uur rijden bij mij vandaan. graag zou ik mensen ontmoeten die wat dichterbij wonen. (oud-beierland, numansdorp, barendrecht)
zit de games workschop nog steeds in de buurt van het schouwburgplein?
ik zou graag een keer komen kijken, maar dat word pas volgend jaar ergens ben ik bang.
heb jij foto's van je scenery?


V1NCE
foto's van mijn eigen spel, ben ik voorzichtig mee. maar de scenery foto's komen er aan.


fijn, om zo warm onthaald te worden
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

Scenery enzo....

Bericht door dragonraper »

Yep ,de gamesworkshop zit nog steeds dichtbij het schouwburgplein.de foto,s van dungeons en scenery zet ik meestal meteen op Facebook.ik zal ook proberen een link te plaatsen op dit forum,maar weet niet echt of dat gaat werken....een uurtje rijden is niks,vergeleken met een land als USA waar ze gewoon een halve dag in de auto zitten om te kunnen spelen...dus wij zijn eigenlijk een beetje gezegend met dit kleine landje en korte reistijden.
dungeons& dragons club schiedam
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Hey Velicor,

Rotterdam is niet veel verder weg dan Barendrecht, maar afhankelijk van waar in Rotterdam is het misschien inderdaad niet te doen. Ik woon zelf op Zuid, dat is niet ver van Barendrecht.

1 van de spelers in mijn groep woont in Oud-Beijerland en ik heb eigenlijk wel zin om een nieuwe campaign te starten. We spelen meestal Pathfinder, en tussendoor wel eens een Fiasco of iets minder serieus. (Kobolds Ate My Baby of Pokéthulhu komt binnenkort ook langs.) Verder is er 2 keer per jaar de optie om naar de RPGgeek meet te gaan in Merksem. (Antwerpen) Over het algemeen spelen we via Google Hangout en Roll20, maar ik heb ook wel zin om weer eens gezellig aan tafel te schuiven.

Groeten,

David.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Mijn welgemeende excuses.

We zijn al over Pathfinder begonnen maar hebben niet uitgelegd wat dat is. Dat was niet zo netjes.

In het jaar 2000 kwam de derde editie uit van (Advanced) Dungeons & Dragons. De rechten om D&D te produceren waren 2 jaar eerder opgekocht door WotC nadat TSR failliet ging. Wizards of the Coast had een marketing strategie bedacht waardoor D&D weer de grootste naam zou worden in de RPG industrie. Door middel van de Open Gaming License gaf WotC iedereen het recht om nagenoeg alle informatie die je kon vinden in een aantal regelboeken te gebruiken om zelf regelboeken en avonturen te produceren en op de markt te zetten, zonder voor de rechten te hoeven te betalen. Het resultaat was dat er een heleboel "derde partijen" dat ook gingen doen en zodoende werd D&D nog populairder.
Dit ging zover dat je zelfs de regels woord voor woord mocht kopiëren en opnieuw uitbrengen. Maar, WotC zei daarbij in de FAQ dat je dat toch niet aan de man kon brengen.

Dan komen we aan in 2008. WotC heeft een vierde editie uitgebracht zonder Open Gaming License. Veel spelers vinden de verandering te groot en zijn op zoek naar iets anders
Paizo is bezig om de Pathfinder lijn op te zetten nadat WotC in 2007 hun rechten heeft teruggetrokken om de magazines Dungeon en Dragon te publiceren. Pathfinder gebruikt op dat moment nog de 3.5 versie van D&D omdat Paizo voornamelijk gebruik maakte van de Open Gaming License. Op dat moment komt er iemand met een geweldig idee. Ze houden een playtest voor het publiek van ongeveer een jaar om de regels uit de Open Gaming License even goed door de mangel te halen en in 2009 brengen ze op GenCon de Pathfinder Roleplaying Game uit.
Het schijnt dat de mensen bij de stand van WotC dat jaar heel erg zuur hebben gekeken. Een paar jaar later werd bekend dat Paizo betere verkoopcijfers heeft dan Wizards of the Coast

Om een lang verhaal kort te maken, Pathfinder lijkt heel veel op de 3.5 editie van Dungeons & Dragons maar is dan net even beter.
WotC heeft dit jaar een 5de editie van D&D geproduceerd die naar mijn mening ook heel goed is.
velicor
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 8 december 2014, 12:24

toejam

Bericht door velicor »

hallo toejam
zuid is inderdaad nog wel te doen.
bedankt voor je info over pathfinder.
ik zou graag nog wat meer inhoudelijk willen weten over pathfinder of warhamer.

ook zou ik graag een (korte) sessie bijwonen gewoon om te ervaren wat het precies is.

wat ik wel lastig vind is dat ik geen echte gamer ben.
het creëren van diorama's of scenery is mijn hobby en het daadwerkelijk gebruiken van de scenery zorgt dat het nuttig word maar is niet het doel.
(nog niet) dus probeer ik erachter te komen of ik het spel ook leuk vind en of ik mensen kan vinden waar ik me prettig bij voel.

deze korte uitleg was geloof ik ook een beetje naar mezelf.
met vriendelijke groet
Velicor
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Misschien zouden we kunnen beginnen met de Beginner Box van Pathfinder. Voorlopig hebben we daar nog geen tijd voor, maar waarschijnlijk is dat over een maand anders.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Re: goede vraag

Bericht door Vincere »

velicor schreef:ook ben ik bezig met het ontwikkelen van een bordspel, dat nu serieuze vormen begint te krijgen.

Ik hoop op dit forum te kunnen klankborden.
Mocht je dit eens willen doen, dan denk ik dat je hier wel een aantal spelers kunt vinden die daar interesse in hebben.


Dulce et decorum est pro alea mori.
velicor
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 8 december 2014, 12:24

klankborden

Bericht door velicor »

hoi Vincere
ik begrijp uit je reactie dat je je zelf bedoelt?
alvast bedankt

is het handiger om hier een nieuw draadje voor te maken?
en onder welk kopje kan ik dat dan het beste doen?

groet
Velicor
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Re: klankborden

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

velicor schreef: is het handiger om hier een nieuw draadje voor te maken?
en onder welk kopje kan ik dat dan het beste doen?
We hebben een subforum "Bord- en kaartspellen".
Ik meld me ook aan als vrijwilliger om je bordspel eens uit te proberen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie