Forum was even weg

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Forum was even weg

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

.... want we zaten over de bandbreedte heen. Maar zoals forum-opperhoofd Thekkur (die ik donderdag nog zag) al voorspelde, zou dat begin van de maand weer goed komen.

Toch vraag ik me af of er niet iets hack-achtigs gebeurd is, want een plotseling enorm toegenomen belangstelling voor het RRPG-gebeuren verwacht ik nou ook weer niet. Wel opvallend dat er nu 12 gebruikers online zijn (11 gasten en ik). Er zijn de laatste tijd wel heel wat pseudo-gebruikers bijgekomen met verwijzingen naar Poolse websites, maar of dat er iets mee te maken heeft?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

... ja, phew! Ik miste het forum echt haha! Al was het maar een dag of 3 a 6 weg?

Idd vreemd, kan me niet herrineren dat forum ooit eerder met zo weinig activiteit wegens bandbreedte gebrek plat ging? Wellicht heeft Thekkur zijn pakket aangepast ivm bezoekers? Maar dan nog, idd vreemd.
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

We zijn er weer, daar gaat het toch om.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

de vraag is meer, halen we nu voorlopig wel weer het einde van de maand. Veel spambotbezoekers zou wel vervelend zijn.

Misschien moet er eens gekeken worden naar updates voor de forum software?
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Goed idee Neanie, het forum begint zo onderhand op leeftijd te raken en daar komen de nodige ouderdomskwaaltjes bij kijken!

Ik heb geen pakket aangepast, maar hou het even in de gaten, die 12 gebruikers is toch vreemd. Ik zie ook een aantal personen met als interesse 'Roleplay over Nederlandse Youtubers' en 'Audiophilia, Judo' en 'Herping'... allemaal interessante hobbies maar niet iets waar je hiermee nou op het forum terecht kan...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Weet iemand wat herping is?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Vincere schreef:Weet iemand wat herping is?
Klinkt als een moedwillige koortslip?
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

past dus toch uitstekend? Als je draken zoekt om de schat van te jatten zou je dat best herping kunnen noemen.


Thekkur, het herinnerde mij eraan m'n eigen forum ook even te checken voor updates...
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Hmmmm..... het ziet er naar uit dat we in de laatste week van de maand nu steeds ons geliefde forum moeten missen.

Maar nu is het 1 februari en we zijn er weer!
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Te-piepisch....
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Ja Thx Thekkur! Fijn dat het weer online is. :) Al enige idee wat gaande is?
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Met dit soort gebabbel over verdwenen fora nemen we te veel bandbreedte in?

:lol:

Of die maximale bandbreedte lijkt tegenwoordig juist heel erg laag te staan. Om iets meer serieus toe te voegen. Moeite waard om na te gaan of het in die hoek zit.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Haha idd, het zou me niet verbazen als dit forum netto gezien een paar 100mb per maand aan bandbreedte verbruikt.. nagenoeg geen plaatjes, geen filmpjes en ongeveer 4 enigzins vaste bezoekers die 1 a 7 posts per week plaatsen.... kan niet veel zijn haha! Toch is het al zo lang een vaste waarde in mijn leven dit forum,.. dat ik oprecht hoop dat het op mijn 75ste jaar nog steeds online staat! :D Al was het maar voor de archieffunctie, om er voor te zorgen dat niet alles via FB gaat/het Web 1.0 internet een beetje blijft bestaan en om een plek te hebben waar men zowel kan zien hoe het vroeger was kwa RPG en ook in pakweg in 2027! :)
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Gelukkig zijn we er weer. Iemand is zeker laatste week van de maand telkens zijn salaris er doorheen aan het jagen ten koste van de bandbreedte, oid ;).

Niet dat ik verder iets te melden heb. Alhoewel, PFS Groningen gaat goed en we zijn met een groepje vrienden bezig om een boardgame te bedenken. Daarvoor heb ik via mijn werk een (kleine) Renkforce 3d printer aangeschaft om miniaturen te printen. Maar dan moet je ze ook wel als 3d model beschikbaar hebben...

Overigens is die Renkforce niet eens zo duur. 1 extruder, 10 cm3 printen voor 300 euri.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

28 februari 's avonds en het forum is er nog! :D
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

@Klaasel, cool project! Post vooral fotos van die mins en printer als je zin hebt. :)

@Fandath, idd blij dat forum weer terug is.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

v1nce schreef: @Fandath, idd blij dat forum weer terug is.
Beter nog: in februari is het forum helemaal niet uit de lucht geweest. Dus misschien is het probleem voorbij.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

v1nce schreef:@Klaasel, cool project! Post vooral fotos van die mins en printer als je zin hebt. :)

@Fandath, idd blij dat forum weer terug is.
nou bij mijn eerste print (mijn voorletter) verschoof gelijk de print al, dus die mislukte. 2e idem dito. Maar schijnt dat je met haarlak of schilder tape met opschuren de ondergrond wat kan verruwen zodat de filament op zijn plaats blijft. Miniaturen zal ik wss eerst maar downloaden, kijken of ik wat kan vinden.

En we zijn er nog met het forum :)
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Nadat het een tijdje goed gegaan was, was het forum eind juli toch weer uit de lucht door dit probleem.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Yup, Ik had het al vroeg door en paar dagen geleden doorgegeven aan Thekkur.

Yo Thekkur hoe komt het dat dit toch nu al redelijk vaak is voorkgekomen? Enig idee waar aan het ligt? Heeft niet echt te maken met dat onze bandwidth op is toch? Kunnen wij nog iets doen om te helpen? Mis het forum toch echt wel als het uit de lucht is!!! :)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Het heeft volgens mij te maken met een fout in de code van phpbb2. Als veel bots het forum bezoeken wordt er een regel tekst aangemaakt in een error log bestand. Kennelijk zijn er tegenwoordig veel meer bots, wat op zich al tamelijk verontrustend is :lol: Dat simpele tekstbestandje kan zomaar oplopen tot 70 mb en wordt volgens mij daarna weer aangesproken bij het optreden van de volgende fout... niet iets waar ik zelf iets aan kan doen helaas!
Ik heb wel de jaarlijkse bijdrage weer betaald vorige maand, die is dit jaar €50,- (de hostingkpsten zijn verlaagd)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Aha! Dank voor antwoord! Zou het updaten van de code niet helpen? Ik kan me voorstellen dat aangezien de code/systeem van fora in IT termen echt aaaaancient is dat het voor bots aantrekkelijk en makkelijk is om die zwakte uit te buiten. Maar mogelijk is dat ook bekend in verholpen in patches of updates? Mailtje naar de hoster of codeboer voor hulp maybe? :)
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik wil bij gelegenheid best weer wat bijdragen aan de bijdrage.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

We hebben al de laatste versie, er worden naar mijn weten geen nieuwe versies uitgebracht... wel zou ik kunnen upgraden naar een nieuwe versie van phpbb maar dat vergt ook de nodige investering in tijd en kennis. 😊 En zou de volledige look van het forum veranderen!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie