Spelgroep Trolhamer Spellendag 3!

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Spelgroep Trolhamer Spellendag 3!

Bericht door Lord Xcapobl »

Na twee keer eerder een leuke dag/avond te hebben gehad kon een derde oproep tot gezelligheid natuurlijk niet uitblijven.
Gisteren een nieuwe lokatie gevonden op Rotterdam Zuid (met gratis parkeren, en niet heel ver weg een snackbar, supermarkt en Shoarmatheek), en nu al de eerste vijf aanmeldingen binnen. Kennelijk wil men best een spelletje spelen. Dus ook hier weer de oproep.

Spelgroep Trolhamer Spellendag.
Zaterdag 4 maart. 16:00 uur - 24:00 uur


Onder dezelfde voorwaarden als de eerdere twee:
:arrow: We nemen (via PB'tjes en zo) aanmeldingen aan. Aangemeld? Dan komt een paar dagen van tevoren het precieze adres.
:arrow: We delen de zaalhuur. Instap is 5 euro (kan dus bij heel veel aanmeldingen nog omlaag gaan).
:arrow: We nemen allemaal wat spellen mee, en leggen het één en ander uit waar gewenst.
:arrow: We nemen ook allemaal wat te snacken en te drinken mee (Bring & Share zoals bij veel RPG groepen).
:arrow: We hebben de grootste lol samen.
:arrow: We ruimen aan het eind even samen op.

Dus... interesse? Meld je aan, kom ook, en lol mee.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik doe mee!

Een "shoarmatheek" - dat had ik nog niet eerder gehoord.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Leuk maar helaas (?) ben ik dan in Zuid-Afrika. Veel plezier en ik zie het verslag graag tegemoet!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Prima spellendag gisteren met een mooie opkomst van naar schatting toch wel zo'n 20 personen. Ik heb aan maar liefst vier spellen mee kunnen doen:

- Nine Worlds, een fraai uitgevoerd en nogal tactisch spel waarbij iedereen een godheid uit de Noordse mythologie speelt; we speelden maar een paar ronden, om het spel wat te leren kennen;
- Pandemic: samen proberen te voorkomen dat de wereld aan ziekte ten onder gaat; we deden dit met 6 spelers, maar dat mislukte geheel - ik dacht namelijk ten onrechte dat het makkelijker zou zijn, maar het is juist moeilijker (zie http://boardgames.stackexchange.com/que ... -6-players);
- Mysterium: een soort advanced Cluedo waar je in vroeg-20e eeuwse sfeer contact met een overledene hebt - en hoera, dit lukt ons!;
- Lord of the Rings, waarbij iedereen een hobbit en je via een aantal scenario's de ring in het vuur moet gooien, zoals gebruikelijk - overigens totaal anders dan War of the Ring - maar in dit geval triomfeerde Sauron.

We waren nogal van de samenwerking gisteren, want op Nine Worlds na zijn dit allemaal coöperatieve spellen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Lord of the rings, was dat het kaartspel van Fantasy Flight games? Dat heb ik ook wel eens gespeeld, en dat is erg leuk!
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Nee, het was deze: https://boardgamegeek.com/boardgame/823/lord-rings

Er zijn natuurlijk heel wat spellen op LotR gebaseerd en ik heb er ook al verschillende gespeeld.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie