Het forum is terug!

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Het forum is terug!

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ja, we zijn er weer!

Ongeveer een jaar lang zag ons geliefde forum er zo uit:

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function set_magic_quotes_runtime() in /home/roleplay/public_html/phpBB2/common.php:29 Stack trace: #0 /home/roleplay/public_html/phpBB2/viewtopic.php(26): include() #1 {main} thrown in /home/roleplay/public_html/phpBB2/common.php on line 29

Hoe kwam dat zo ineens? Nou ja, het draaide nog op het erg verouderde phpBB2, en de provider besloot op zekere dag zomaar dat de oude versie van php er maar eens uit moest. En toen werkte het niet meer.

Dat valt Thekkur niet kwalijk te nemen, want toen hij eerder eens zei dat het misschien tijd werd voor iets nieuws, wilden we daar niet aan:

viewtopic.php?f=1&t=2188&start=25

Maar nu dus toch.... nostalgie ten spijt, het kon niet anders.

En dat zit zo: de 'look and feel' van het forum bestaat eigenlijk uit een stuk software dat wordt toegevoegd aan de standaard-phpBB, een z.g. 'stijl'. Die stijlen worden als open source door allerlei mensen gemaakt, en of je zo'n stijl dan kunt blijven gebruiken, is er van afhankelijk of-ie aan nieuwe versies wordt aangepast. De oude stijl heette 'Chronicles', en daarvan bestaat geen versie meer voor de huidige phpBB.
In plaats daarvan heb ik een stijl gezocht die er een klein beetje op leek en die 'X-Creamy' heet. En aan X-Creamy heb ik wat gesleuteld om een eigen stijl 'RRPG' te maken.

Voorlopig vind ik het wel goed zo.... als er nog wensen zijn, hoor ik het wel. Het belangrijkste wat nu niet gelukt is, zijn de persoonlijke forumtitels. Misschien knutsel ik er later nog wat aan om het b.v. meer op het oude forum te laten lijken, nu ik eenmaal begrijp hoe het in elkaar zit.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Re: Het forum is terug!

Bericht door michiel »

Hoezeee, het forum is terug. Goed werk!
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Re: Het forum is terug!

Bericht door Vincere »

Hulde! Had in coronatijd regelmatig de behoefte om oude verhalen nog eens terug te lezen, en nu kan dat weer! :D


Dulce et decorum est pro alea mori.
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Re: Het forum is terug!

Bericht door Lord Xcapobl »

Handig, zo'n spontane "deletion". Vooral als ik het zo goed begrepen heb dat het even zonder overleg ging?
Maar we zijn terug! Yay!
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Re: Het forum is terug!

Bericht door DrCaligari »

Jeeh we zijn terug. haverkoeken voor iedereen.

volgens mij was het geen spontane besluit om de boel plat te leggen, maar was het gewoon stuk gegaan. Fandath heeft het met pijn en moeite de 20ste eeuw in kunnen slepen. :)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Re: Het forum is terug!

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Inderdaad. De 20e eeuw, toen was een forum nog best te doen. We zouden dan bijvoorbeeld deze stijl kunnen gebruiken:

https://www.phpbb.com/customise/db/style/1982/demo/3.2

of:

https://www.phpbb.com/customise/db/style/1996/demo/3.2
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Re: Het forum is terug!

Bericht door Vincere »

Die dansende beren... duidelijk dire bears!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Re: Het forum is terug!

Bericht door v1nce »

Wow! Ik had ongeveer elke 2 maanden, tot begin Okt (in Okt hele maand op fietsvakantie in croatie, weinig internet) gecheckt of forum weer in lucht was. En als ik eerlijk ben, ik dacht ook dat geen zin meer had om te kijken. Had namelijk van Thekkur sitrep gekregen en dat klonk,.. complex. xd

Erg blij dat forum er weer is, er staan historische dingen op die ik soms wel ff wil opzoeken en bovendien had t ook erg jammer gevonden de harde, vaste kern die meeste posts maakt nooit meer te spreken! :)

Heel erg bedankt Thekkur and Fandath! Idd hulde! :D Laat maar weten als de kosten weer gedekt moeten worden, dan stuur ik donatie.
Laatst gewijzigd door v1nce op zondag 22 november 2020, 4:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Re: Het forum is terug!

Bericht door Vincere »

Welkom terug!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Re: Het forum is terug!

Bericht door v1nce »

Wijlen Fandath Ryne schreef: zaterdag 29 augustus 2020, 20:27 Voorlopig vind ik het wel goed zo.... als er nog wensen zijn, hoor ik het wel. Het belangrijkste wat nu niet gelukt is, zijn de persoonlijke forumtitels. Misschien knutsel ik er later nog wat aan om het b.v. meer op het oude forum te laten lijken, nu ik eenmaal begrijp hoe het in elkaar zit.
Vroeg me af of images embedden/uploaden mogelijk is? Vroeger kon je geloof ik een IMG gewoon pasten of met die codes ervoor zorgen dat die meteen in je post zichtbaar is en je dus niet er op moet klikken en naar een nieuw tab of windows gaan om iedere image te bekijken.

Hier is een voorbeeld van een post met IMG die embedded is, gelukkig maar, want meen dat die hele photo hosting service maybe niet eens meer bestaat, nog een voorbeeld van niet enkel links.
viewtopic.php?f=4&t=357

Zou heel fijn zijn als dat kan, mogelijk kan het nu al en snap ik domweg niet hoe het tegenwoordig moet! :) Hoezeer ik ook van Forums hou ik denk dat het geheel wel een stuk aantrekkelijker en leesbaarder word als er ook plaatjes direct tussendoor staan.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Re: Het forum is terug!

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Kan dat niet meer dan? Even proberen.....

Afbeelding

Zie je wel, dat werkt gewoon.

Of begrijp ik nu iets verkeerd?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie