Nieuwelingetjes

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Airethilien
Ridder
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 28 mei 2004, 18:15

Nieuwelingetjes

Bericht door Airethilien »

Hallo,

Er stond hier nog geen voorstel-topic dus ik dacht ik open er 1tje...

Nick is Airethilien, naam is Diana, 22 jaar...
Kreeg deze link op t elffantasy forum, omdat ik op zoek was naar iets met rpgtjes in Rotterdam...
Ben HELEMAAL groen wat RPG-en betreft ,maar ik wil er dolgraag mee beginnen!!
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Welkom welkom!

Het is hier nog niet echt heel druk, maar het gilde is ook pas net opgericht :) Als het goed is verspreidt het woord zich snel, en komen er alengst meer bezoekers. In ieder geval zijn hier genoeg mensen met RPG als hobby om je te kunnen vertellen wat je wilt weten!

Ikzelf leidt nu een game iedere maandag, en volgens mij zijn er verder nog geen GM (game masters) op dit forum. Met uitzondering van Dr. Caligari, maar die zit momenteel in aruba.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
RipCase
Edelman
Berichten: 66
Lid geworden op: donderdag 27 mei 2004, 19:31

Bericht door RipCase »

Dat was niet echt voorstellen he tijn... nubster

hey Ik ben Keena, 18, doe nu ongeveer 4 jaar roleplay games, en eigenlijk niet zo veel op het net, maar omdat tijn zo aandrong vond ik het toch wel leuk om hier een beetje rond te hangen.
dus euhm ik zou zeggen join in de rpg in "de ruines van blabla"
als je niet precies weet wat je moet schrijven geef ik je wel ff een stoom cursus :wink: laat maar wat horen.

Laters RipCase
"Dahlai Lama once said when asked what he thought about the Western Civilisation: 'Western Civilisation? That would be a good idea.' "
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

bij deze welkom op het forum ,ik geloof dat ik ergens heb gevraagd wie je bent op een andere forum maar dat moet je mmar negeren en afschrijven op mijn stupiditeit. Als je meer wil gaan roleplayen is het zeker een goed idee om mee te doen met tijn (als dat niet al gezegd is op Party gezocht!)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Segola
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 14 september 2004, 11:58

Bericht door Segola »

Hallo iedereen,

Ik ben helemaal nieuw hier op de site! Ik ben pas een paar maanden aan het roleplayen en het is best grappig... Alleen al die regeltjes, nog even lastig om alles uit elkaar te houden!
Gelukkig heb ik een hele lieve DM, die me elk moment van de dag 24/7 wil helpen :wink:
Wat willen we nog meer weten???

groetjes
Ikke
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hey segola! welkom hier!
Wat voor rpg speel je? Wat betreft die regeltjes; daar hebben zelfs ervaren GM's last van...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

het makkelijke aan regeltjes is dat je ze best kan negeren of gewoon op goed gevoel toepassen. (dit geld alleen voor DM's!!!!!)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Grimli Warliwarf
Schandknaap
Berichten: 17
Lid geworden op: zaterdag 28 augustus 2004, 15:15

Bericht door Grimli Warliwarf »

He Cali gesproken als een ervaren PC niet als een DM, want dan is het een nachtmerrie.

Oh ja, hoi allemaal, Grimli is in the house!
Segola
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 14 september 2004, 11:58

Bericht door Segola »

Thekkur schreef:Hey segola! welkom hier!
Wat voor rpg speel je? Wat betreft die regeltjes; daar hebben zelfs ervaren GM's last van...
Ik Speel D&D, zit in de groep van Grimli, hij is mijn DM, in game and out of game :wink:

En de regeltjes, gaat meer over het casten van Spells, ben daar nog niet zo in geoefend, daarom Segola even te rusten gelegd (sorceress) en Gabriak, de half-orc Barbarian in het leven geroepen! :shock:
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op dinsdag 27 april 2010, 8:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Chesire
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 15:22

Bericht door Chesire »

Hallo allemaal ik heb net onder gezicht gepost inclusief wie ik ben en zo. Dus ik verwijs je daar naartoe door.

ik zie in ieder geval 1 bekend persoon hierzo. *zwaait naar Grimli* :D
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Van harte welkom hier! En een pint opdat jullie hier maar snel een groep, spelers of vertier mogen vinden!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Bartelen
Schandknaap
Berichten: 10
Lid geworden op: maandag 11 oktober 2004, 14:24

Bericht door Bartelen »

Gegroet iedereen,

Ik ben Martijn Bartelen, 22 jaar, en een RPG freak/nerd afkomstig uit Oud Gastel (Brabant). Dankzij Martin/Lairnaedon ben ik op dit forum gewezen, en hij heeft me ingelijfd bij zijn Star Wars RPG.

Ikzelf ben al een jaar of 5 actief met RPG's bezig, voornamelijk als DM. Begonnen met een fantasy brouwseltje (met zelfverzonnen en regelmatig getweakte regels), maar daarna wat rulebooks gekocht van Call of Cthulhu, D&D en Star Wars. Verder heb ik ook een eigen setting ontworpen, een post-apocalyptische chaos-maar-alles-kan RPG.

Tot zover!
- This space for rent -
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Bartelen, ik zal je maar even laten weten dat Thekkur, Vincere en Killerbee bij mij op scouting zitten, en dat ik met hun al eens 'The Crib' heb gespeeld. Iets wat niet zodanig in mijn vingers ligt blijkbaar, can't beat the master! :oops:

Maar dan zit ik nog te wachten op je eerste post in het StarWars RPG topic :)

iig, wees welkom!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Welkom Bartelen!
Je valt welliswaar een beetje buiten de regio, maar dat zal de pret niet mogen drukken. De Crib viel idd niet helemaal in goede aard... Maar dat zal misschien niet aan het spel liggen, maar aan het type spelers. Misschien dat jij als ontwerper van het spel nog wel wat enthousiasme had kunnen aanwakkeren maar ik betwijfel zelfs dat. De spelers waren zo ongeinteresseerd, of ze voelden zo weinig affiniteit met het spel dat het toch wel minstens een DC van 26 op je perform check zou zijn geweest!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

De Morgenster: Ouwelingetjes!

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Hallo Thekkur!

Wij van De Morgenster reageren natuurlijk heel vlot :-) op het berichtje dat je op onze site achterliet....maar we zijn dan ook allemaal stokoud (ik hoor met 46 bij de jongste helft). We spelen al bijna 20 jaar vooral ODM (en zijn natuurlijk allang overgegaan op het Duitstalige origineel DSA). ODM heeft het niet echt gemaakt in Nederland (hoewel 'The Wanderers of Light' in Gouda er ook nog mee bezig zijn), vooral door slechte marketing en knulligheden in de beginfase (je land 'Avonturie' noemen helpt natuurlijk niet echt als je serieus genomen wilt worden). Dat is jammer, want het is een prima uitgewerkt en goed speelbaar rollenspel-systeem. Het is geen D&D-kloon: grappig genoeg is het indertijd bedacht omdat voor de D&D-vertaalrechten teveel geld gevraagd werd.....zullen ze wel spijt van gekregen hebben, want DSA is in Duitsland nog steeds enorm populair. Maar we hebben zeker geen speciale voorkeur voor het ene systeem of het andere, alleen hebben we nog bergen DSA-materiaal liggen en we kennen het nou eenmaal.
We spelen iedere dinsdagavond in Rotterdam-Zuid, behalve als het niet doorgaat :-( Nieuwe leden zijn welkom, al moeten we wel even kijken of 't uitkomt - nu zijn we b.v. net met een nogal ingewikkelde campaign bezig (we spelen wel veel uit de DSA-boeken maar verzinnen zelf ook hele verhalen). Dus, voor wie belangstelling heeft: neem even contact op via de website of via dit forum (als ik 't niet vergeet kijk ik er af en toe op....)

_____________________________

Oeps........dat had dus in dit onderwerp moeten staan in plaats van een nieuw te maken........sorry en zo........ :oops:
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Re: De Morgenster: Ouwelingetjes!

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Aiai, en nou staat-ie er ook nog dubbel in - maar daar geef ik gewoon Lycos de schuld van, dat produceerde een 'server error'
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

dat gebeurt vaker... ik ga dan altijd een pagina terug en dan browse ik gewoon verder... welkom btw
Afbeelding
Plaats reactie