Pagina 2 van 3

Geplaatst: maandag 18 april 2005, 19:19
door Murdoc
Och, ik wacht rustig onze omschakeling af. :P

Geplaatst: dinsdag 19 april 2005, 12:01
door DrCaligari
ten eerste zou ik niet rekenen op een omschakeling, niet alleen wegens principiele maar ook wegens finaciele redenen.

Daarnast ben ik het er niet mee eens dat die ability niet goed is, misschien niet goed in een strijd situatie, maar er zijn nog meer rpg momenten waarin hij wel bruikbaar is.

en dan ook nog eens;
sjee, als ik het zo lees is een druide ook niet boeiend in 2.0, dan kun je beter gewoon cleric worden heeft veel meer voordelen, en je hoeft je niet zo vast te houden aan dat natuur gezeur.
dat natuur gezeur, dat is wat je als charcter maakt, hartsteikke leuk rpg-en, niet een hinder waar slaat dat nou op. Voordelen? je kiest toch een charcter wat je leuk vind om te spelen, niet wat het krachstigst is. Dit is geen warhammer, daarnaast als je een priest speelt heb ipv natuur gezeur religieus gezeur, wat even leuk/"nadelig" is.

Trouwens jullie moeten ook weten, dat als je iets echt graag wil dat dat dan ook kan, als je een betere reden heb dan ik word er sterker van.

Hierbij beindig ik mijn relaas en hoop ik dat ik in mijn enthousiasme niemand op zijn tenen ben gaan staan. en niet teveel grammatica en type fouten heb gemaakt

Geplaatst: dinsdag 19 april 2005, 12:26
door Lairnaedon
helemaal mee eens

alhoewel het hier gewoon een soort roleplayer tegen rollplayer verschil/discussie is hoor...

Geplaatst: dinsdag 19 april 2005, 14:55
door luvidiel
ik ben het er helemaal mee eens sat het niet gaat om zo sterk mogelijk te zijn daar om heb ik ook in men post gezet:

sjee, als ik het zo lees is een druide ook niet boeiend in 2.0, dan kun je beter gewoon cleric worden heeft veel meer voordelen, en je hoeft je niet zo vast te houden aan dat natuur gezeur

regel technisch heb je dus voordelen, dat is alles wat ik er mee zeg niet meer en niet minder

Geplaatst: dinsdag 19 april 2005, 16:37
door Murdoc
Redenen waarom ik een large/huge/gigantic dier zou kunnen worden.

Vogel: 1 of meerdere personen vervoeren. 2: In de lucht slapen in tijden van gevaar. (bepaalde vogels slapen ook daadwerkelijk in de lucht).

Situatie: Ik (als grote vogel), zet mijn party af in een wachttoren. Er wordt een groep boogschutters gezien die ons aanvallen. Terwijl de rest van de groep op de boogschutters schiet, vlieg ik op de boog schutters af. Vlak voor ik neerkom, verander ik in een stinkdier en ruft de hele zaak onder. Binnen een gebied van 10 bij 10 bij 10 voet krijgen de boogschutters -50% op hun strength en dex. Terwijl ik me ondertussen in een gekko verander op de toren te beklimmen, schiet de rest van mijn groep de boogschutters aan flarden.

Reptiel: 1: Als een grote slang kan ik water oversteken en de anderen om mijn rug nemen. 2:Ook kan ik (met een heroeic action) als slang een soort van brug vormen over een afgrond. 3: Als een Gigantic kikker kan ik mijn tong gebruiken, ook als brug over een afgrond, waarna ik er zelf overheen spring.

Situatie: we komen een kasteel tegen. De poort is dicht en we worden achterna gezeten door big-ass monsters. Binnen ligt een item wat ons helpt de monsters te verslaan. Ik verander mezelf in een mega-stier en charge de poort open. Vervolgens verander ik in een anaconda en race ik op de monsters af om tijd te winnen terwijl de rest dat item pakt. Als ze het hebben, verander ik in een kolibri en fladder er snel van door, als de groep begint in te werken met dat item.

Zoogdier: 1: Als ik mezelf in een gigantische rat verander, krijg ik denk ik wel veel invloed bij de Snuffelaars. 2: Voor snel vervoer over stukken vlak landschap is een reuze-cheetah altijd makkelijk. En voor paden door de bergen is een large-berggeit altijd mooi megenomen.

Wat vinden jullie van deze voorbeelden en situaties? Ik zal later vandaag of morgen een bruikbaar systeem posten.

Geplaatst: dinsdag 19 april 2005, 23:12
door luvidiel
nouja alles wat je bedacht hebt is leuk maar gaat dus niet door, en dit zijn maar een paar voorbeelden, als je je best doet en een beetje creatief bent kun je veel, heel veel doen met je shape change, denk bijvoorbeeld eens aan verkennen of ongezien ergens binnen sneeken

Geplaatst: dinsdag 19 april 2005, 23:32
door Murdoc
Gaat niet door? Dan weet je meer dan ik. En ja, je kan nog VEEEEEEEEEL meer. Ik wilde alleen aangeven hoe ik giant, large en huge zou kunnen gebruiken.

Geplaatst: woensdag 20 april 2005, 11:03
door DrCaligari
zxoals ik ze zo lees wil je shapeshiften je belangrijkste ability maken. Klopt dat, als dat zo zouden we misschien iets kunnen uitwerken.

Geplaatst: woensdag 20 april 2005, 14:23
door Murdoc
Het belangrijkste? Ik weet het niet, het is wel 1 van de factoren die mee heeft bepaald dat ik een Druid ben gaan spelen. Het geeft me het gevoel dat ik echt iets toe kan voegen aan de groep.

Emiel kan healen en vechten.
Diana kan pijltjes schieten en vechten.
Yme kan vechten en spells casten.
Ik kan een beetje healen, een beetje vechten en een beetje spells casten. Ik heb zo niet het idee dat ik heel erg iets toevoeg.(met uitzondering van een aantal momenten) Met shapeshiften kan ik dus iets unieks toevoegen aan de groep wat op meerdere manieren te gebruiken is.

Geplaatst: woensdag 20 april 2005, 15:30
door luvidiel
ok, wacht ff, ik kan idd een beetje healen en ik kan idd vechten, maar dat healen van mij is nog leuk hooe maar over een paar levels steld dat echt niks meer voor zovan:

ik krijg 30dmg in een ronde en ik kan 1d8dmg healen en dan niet slaan, dus over een paar levels ben jij zeker de gene die het maaste healed hoor alwin

en verder denk ik ook niet dat een druide echt heel goed is in 1ding maar op heel veel punten wat kan toevoegen aan de party, je kunt allerlei gaten opvullen, als je kunt shape shiften kun je bijvoorbeeld, verkennen er is niemand die dat echt kan

en ik geloof ook dat je op het momen even goed kunt vechten als bijvoorbeeld yme, en voor de rest kun je nog veel meer spells casten als support

Geplaatst: woensdag 20 april 2005, 15:36
door Murdoc
Yme heeft twee wapens + kruisboog. Ik alleen een wapen. Ja, ik heb wel twee wapens maar als ik die tegelijk ga gebruiken krijg ik geloof ik allemaal penalties ofzo.

Geplaatst: woensdag 20 april 2005, 15:58
door luvidiel
ja die krijgt yme ook en ik ook dus dat is niet helemaal een exuus

Geplaatst: woensdag 20 april 2005, 15:59
door Murdoc
Jij krijgt zelfs op je offhand een attackbonus......

Geplaatst: woensdag 20 april 2005, 18:54
door luvidiel
ja dat komt omdat ik ben gaan specializeren en een aantal abilities heb en nog veel meer, als je bijvoorbeeld een schild zou nemen zou er niks aan de hand zijn dan heb je een goed defense en kun je nog leuk vechten ook, en dan heb je nog wel een plus hoor

Geplaatst: woensdag 20 april 2005, 19:05
door Murdoc
Gast, ik HEB een schild. :roll:

Geplaatst: woensdag 20 april 2005, 19:29
door luvidiel
nouaj als ik het goed heb moet je een thaco hebben van 17 al je een spec hebt en dan dmg +2, dat is niet veel slechter dan ik hoor ik zit op 16, dus dat scheeld niet heel veel hoor

Geplaatst: woensdag 20 april 2005, 23:01
door Murdoc
Om weer ontopic te komen:

Dit is het systeem wat ik tot nu toe heb bedacht.

Bird: level 5: small/normal. Level 7: large. Level 10: huge. Level 14: Gigantic.

Reptile: Level 6: small/normal. Level 8: Large. Level 11: huge. Level 15: Gigantic.

Mammal: Level 7: small/normal. Level 9: large. Level 12: huge. Level 16: Gigantic.

Als ik in een dier wil veranderen dat meer hitdice heeft dan ik zelf, zal dat gecompenseerd worden door een penalty op het healen OF door hitpoint verlies.

Als ik in een dier verander dat spells kan casten (zoals een talking owl) dan kan ik alleen spells casten tot het hoogste level spells dat ik zelf kan doen.

Feedback/vragen?

Geplaatst: donderdag 21 april 2005, 9:28
door DrCaligari
dieren die spells kunnen casten lijken me geen natuurlijke dieren.
Een talking owl zou ik geloof ik niet snel goed keuren, misschiem moet je dat soort dieren tellen als een of twee stappen hoger als hun maat is. Dat je pas een talking owl kan worden op level 7 of 10.

Misschien kan je nog instellen dat je voor niet natuurlijke wezens (inclusief vergrootte versies) toestemming moet vragen van een hogere macht of voorouder geest.

Geplaatst: donderdag 21 april 2005, 12:22
door Airethilien
Zoals Alwin het voorstelt + Tim's toevoegingen lijkt het me n goed id.
Misschien dattie het in het begin nog moet leren zodat aan het begin maar een bepaald percentage van de shiftpogingen lukt, en dat dat gaandeweg steeds meer word?

Geplaatst: donderdag 21 april 2005, 20:00
door Thekkur
Vergeet niet dat je ook dingen zou kunnen combineren he... een talking owl is misschien wat raar voor shapshiften, maar met een extra spell erbij zou je met mensen kunnen praten. Bijvoorbeeld een equivalent van de 3E 2nd lvl druid spell 'speak with animals' zou kunnen zijn 'speak with humans'. Bijkomend voordeel is datje 'speak with animals' op iemand zou kunnen casten en hem in het 'uils' aanspreken...

Geplaatst: vrijdag 22 april 2005, 1:27
door luvidiel
het enige kleine probleempje met dit is dat je in 2.0 niet mag casten tijden shape change

Geplaatst: vrijdag 22 april 2005, 7:48
door Murdoc
Maar iemand anders zou dat wel kunnen casten. :wink:

Geplaatst: vrijdag 22 april 2005, 11:23
door Thekkur
ok, daar had ik dan even niet bij nagedacht. Dat lijkt me ook wel redelijk logisch... een tor heeft geen enkele mogenlijkheid tot casten. Natuurlijk zou iemand anders het op je kunnen casten...
Los daarvan zouden spells als 'communicate' en 'instant message' misschien wel kunnen. Als een telepathische vorm van communicatie, ipv echt met stem.

Geplaatst: vrijdag 22 april 2005, 13:12
door Murdoc
Misschien dat dat kan, ik heb de sphere Mind, en er bestaat een spel om een telepatische link met iemand te maken. Als ik dat eerst doe en daarna shapeshift, kan ik voor een bepaalde tijd blijven communiceren. Wel eerst die spell leren dan.

Geplaatst: vrijdag 22 april 2005, 13:40
door Lairnaedon
rege een magic device, de gebruiker kan met uilen spreken ;) TADAAAA! :P