Age of Empires, 26 oktober

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Age of Empires, 26 oktober

Bericht door Karma »

En komt het verslag van gisteren er op?
Zal een voorzetje geven.

Na een middag gevuld te hebben met landschap en steden bouwen in Carcasonne en vervolgens bootjes en oorlogen in middellandzeegebied in Minos.
Toen was het tijd om na de pizza te beginnen met de kolonisatie van de nieuwe wereld: Age of Empires:

Frankrijk (Danny), Engeland (Thekkur), Portugal (Fandath), Spanje (vincere) en Nederland(Karma) stonden te popelen om te ontdekken, handelen en koloniseren.
Na de eerste ronde bleef het redelijk gelijk opgaan. Toen Spanje zijn suiker omging zetten in Sambuca (of rum), kwamen ladingen met goud binnen. Kennelijk waren ze nogal aan de drank vroeger. Bij Rum hoort piraterij, ook voorzien de spanjaarden daarin.

Engeland ging voor de legers en Frankrijk ging op onderzoekstochten. Portugal religieus, als ie was, stuurde consewuent kolonisten en haalde zo heel wat handel binnen.

Uiteindelijk bleek het een nek aan nek race tussen Nederland en Engeland en een gelijkspel! Beiden 85 punten.

Nog altijd een beetje de vraag wat de beste strategie in dit spel is. En wie er dan het beste voor staat.

Vind ik ook wel de charme van dit spel. Je kunt gewoon op veel manieren punten binnenhalen. :)

Nu nog de foto's ... :D
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik vind dat Thekkur een verslag moet schrijven, want hij heeft de foto's. En bovendien kan hij nu niet meer zeggen dat Vincere en ik altijd boven hem eindigen bij bordspellen!
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

zal eens kijken! :) wel opvallend dat ik alleen bovenaan kan eindigen bij een spel waar het onoverzichtelijk is wie er gaat winnen ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Carcassonne heb je ook gewonnen joh.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

winning spree!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Heb je de foto's al? Of moeten ze nog ontwikkeld worden? :wink:
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie