LIVE UPDATE - Puerto Rico etc

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

LIVE UPDATE - Puerto Rico etc

Bericht door Thekkur »

BREAKING NEWS

Het eerste potje Puerto rico zit er met een mooie speeltijd van 1 uur en 26 minuten op.

Het was een buitengewoon spannende match waarbij voornamelijk van ronde tot ronde werd gespeelt. Vincere koos voor een gemengde strategie, Wylen Fandath stortte zich vol op het volkrijgen van eilandvelden in combinatie met een hospitium en een tolhuis en Thekkur koos voor de handel en het stadhuis.

Eindstand:
Vincere 49
Thekkur 37
Wylen Fandath 36

We gaan nu door met een potje Excalibur, live kunt u ons volgen via skype op skypenaam Thekkur of op chatroulette.com! :)
Laatst gewijzigd door Thekkur op vrijdag 21 januari 2011, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

De troepen van Fandath en Thekkur plunderen Carse Abbey en Bestley Priory! Wat moet koning Arthur daar wel niet van denken?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

nou.... KOning Arthur himself is in de laatste ronde van het spel komen opdagen terwijl Wylen Fandath en Vincere met de monniken aan het ravotten waren! Dit kwam beide legers op -15 punten te staan wat resulteerde dat Thekkur ondanks hevige verliezen in gevechten téch kon winnen

Thekkur: 55 byzanten
Fandath: 51 byzanten
Vincere: 49 byzanten.

zonder tussenkomst van Arthur zou Thekkur dus genadeloos verloren hebben. We hebben besloten het spel voortijdig te eindigen, vanwege de lange duur.

excalibur
Excalibur is een tamelijk complexe game die zich afspeelt in de tijd van arthur. Alle spelers spelen een ridder, die gebiedsdelen dient te veroveren en rijkdom vergaren.

En nu gaan wij op weg om de Heeren Albert en Heijn te plunderen! Na de etensbreak versterkt door Michiel gaan we verder met een ander spel door een tekort aan verhalenvertellers.

Afbeelding
Het speleinde. in een keer een geslaagde foto.
Afbeelding
vincere zijn bewegingen
Afbeelding
wylen fandath overdenkt zijn tactieken
Afbeelding
de counter van Thekkur. zonder lang haar nog enige gelijkenis met de speler!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Nu door naar Carcassonne, opnieuw met Fandath, Vincere en Wylen Fandath.
Opnieuw glorieus gewonnen door Thekkur!

Thekkur 73
Vincere 72
Wylen Fandath 61

Voor Fandath was dit de eerste keer, en het moet gezegd worden, Karma kwam halverwege het spel behalve pizza's oppeuzelen ook Thekkur versterken met Tips. Zowel Thekkur als Karma zijn ervaaren carcasonners... :)

Afbeelding
fandath overdenkt z'n strategie
Afbeelding
CarcaRico! :D
Afbeelding
the endgame!


En nu LIVE door naaarrrrr..... Agricola! Met als nieuwe spelers: karma en erwin!

U kunt nog steeds de spannede match meekijken via skype. ook vanuit bad of vanuit uw ziekbed! ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Verdulleme, biest n moelijk ingewikkeld spel!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Boer Vincere heeft inmiddels dan ook Zimbabwe ontvlucht en asiel aangevraagd in Australië.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Van Puerto Rico naar Excalibur naar Carcasonne naar Agricola... hebben we ooit zoveel games op een avond gespeeld? In elk geval niet zoveel verslagen op een avond, en zeker nooit zo snel geupdate!

Agricola was een leuk, maar erg complex spel. Ik zag werkelijk door de velden de schapen niet meer op een gegeven moment! om maar niet te spreken van akkers en gezinsuitbreidingen en brood bakken en waterputten en koeien en aaaargh! Nooit gedacht dat het runnen van een gemengd boerenbedrijf complexer zou kunnen zijn dan het besturen van pak em beet een grote corporatie of het veroveren van alle zwarte legers in de wereld. :)

Hierbij de laatste pica's van de avond!

Afbeelding
Gezellig hoor
Afbeelding
de stacks bietn en graan en leem. of was het hout?
Afbeelding
Boer Koppens in de aanslag met z'n agrarische ehm... hulpstukken... :)
Afbeelding
wat een sennnsatie!
Afbeelding
De eindscore. waarvoor moeilijk doen? :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Dat was een prima dag, bedankt voor de gastvrijheid.

Ik denk dat Excalibur redelijk vlot te doen is als je het eenmaal kent, maar dan liefst wel met minstens vier spelers. Want stel je voor dat we als dat geld dat we in de laatste ronde kregen ook weer hadden uitgegeven: dat hadden we nog meer ridders en soldaten gehad om over na te denken.
Misschien moet je met minder spelers niet met het hele bord spelen.


De trein heb ik nog net gehaald. En daarnabllef-ie natuurlijk nog vijf minuten staan.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik vond Agricola wel een beetje langdradig... Teveel spelers? Teveel spellen al gespeeld? Vermoeidheid? Geen idee wat ik moest kopen of bouwen?

Zal het nog wel eens een tweede kans geven hoor, maar het trok me toch minder dan Puerto Rico.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik vind Agricola juist leuker dan Puerto Rico. Puerto Rico is zeker ook een prima spel, maar ik heb daar toch wat meer het idee dat ik spulletjes aan het verzamelen ben. Agricola geeft me net wat meer het idee dat ik "eigenhandig" iets opbouw.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Denk dat je beide spellen niet echt kan vergelijken, maar ik heb denk ik een lichte voorkeur naar Puerto Rico. Vond bij Agricola alle verchillende opties ook leuk, maar er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie qua tactiek. Wat dat betreft heb ik het gevoel dat je bij Puerto Rico toch wat meer tactiek kan bepalen en daarnaar kan handelen. Bij beide spellen vind ik de afwezigheid van dobbelstenen wel weer erg leuk, daardoor is er een kleine randomnessfactor. Ben ook wel een sucker voor van die kleine schaapjes, koetjes en varkentjes ;)

Om het echt te kunnen waarderen zou ik het nog een keer moeten spelen.

Ook excalibur viel mij uiteindelijk helemaal niet tegen, een interessante setting en juist het opschrijven van routes maakt het spel wel spannend. Met een wat minder gedateerd speelbord, iets eenvoudiger regels en wat mooie figures zou het een topgame kunnen zijn!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Jammer dat er niet verteld was, maar spel was ook erg leuk zo.

agricola is echt wel een spel waar je in moet komen. Ik vind het supertof, en leuker naarmate je vaker speelt.
De vormgeving en het opbouwen van een eigen boerenbedrijfje vind ik net zo leuk als voor de overwinning en de punten gaan.

Met de ambachten en kleine investeringen, krijg je meer opties, maar maakt het ook nog leuker en strategisch leuker.

(er zijn simpele kaarten, interactie deck en expert uitbreidingen)

Porto Rico is wat sneller en simpeler, maar ook leuk spel. Net als carcasonne eigenlijk.
Plaats reactie