Machiavelli, Puerto Rico, Kolonisten, 23 september 2011

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Machiavelli, Puerto Rico, Kolonisten, 23 september 2011

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Een gezellige bordspelavond in het nieuwe huis van Michiel in Dordrecht. We waren wel wat later compleet dan gepland, omdat ik heel stoer op de fiets gekomen was, en nog veel stoerder dacht dat ik zo vanzelf de weg wel wist. Niet dus.
Ik was nog juist op tijd om het einde te zien van het potje Machiavelli waar de anderen (naast Michiel ook Arumin en Vincere) zich intussen mee bezig hadden gehouden. Vincere won, weliswaar met evenveel punten als Michiel, maar in dat geval beslissen de punten die je van de gebouwen alleen krijgt.

We zetten de avond voort met Puerto Rico, waarbij Arumin en Fandath maar weer voor de vertrouwde Hospitium-aankoop gingen. Vincere zag daar weinig in, en hoewel hij daar best gelijk in zou kunnen hebben, draaiden de Hospitium-bezitters toch heel aardig. Michiel zette vooral in op veel landbouw, maar wist daar niet optimaal van te profiteren en kreeg geen enkel groot gebouw in handen. Eindstand: Fandath en Arumin 39; Vincere 38; Michiel 27. Bij gelijke stand besliste het aantal resterende goederen en dubloenen in het voordeel van Fandath.

Tenslotte haalden we de klassieker Kolonisten van Catan tevoorschijn, omdat de inschatting was dat we daarmee sneller klaar zouden zijn dan met Agricola. Het blijft een aardig spel, maar de geluksfactor is toch wel duidelijk aanwezig, en dat bleek ook nu weer. Zo kreeg Vincere een paar ronden lang nauwelijks iets in handen, en moest Fandath tot twee keer toe de helft van zijn kaarten inleveren toen hij bijna gewonnen had. Uiteindelijk won Michiel door als eerste de 10 punten te bereiken, maar iedereen zat daar aardig in de buurt: Fandath 9, Arumin en Vincere ieder 8.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

ja was weer een leuk spelavond. Gezellig dat jullie naar Dordrecht kwamen.
En erg stoer dat je fietsend kwam.

Binnenkort dan maar echt een dag plannen voor civilization.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Het lag allemaal erg dicht bij elkaar, spannend! Bedankt voor de gastvrijheid Michiel. Ging de fietstocht naar huis wel in een keer goed, Fandath?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Wel beter dan de heenweg, maar toch ook niet helemaal zoals bedoeld. Nou ja, ik ben er gekomen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie